تاریخ انتشار : یکشنبه 26 اکتبر 2025 - 9:03
کد خبر : 511905
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای این برندهای خودرو وفادارترین مشتریان را دارند بسته هستند

این برندهای خودرو وفادارترین مشتریان را دارند

این برندهای خودرو وفادارترین مشتریان را دارند

ارسال شده توسط: کیارش باستانی 03 آبان 1404 ساعت 20:32 وفاداری به برند خودرو، یک معیار مهم برای خودروسازان، در سال جاری به زیر ۵۰ درصد کاهش یافته است. این کاهش نشان‌دهنده تغییرات مهمی در بازار جهانی خودرو است که توجه خریداران را جلب می‌کند. مطالعه اخیر JD Power در ایالات متحده، خریداران وفادار خودرو

ارسال شده توسط: کیارش باستانی 03 آبان 1404 ساعت 20:32

وفاداری به برند خودرو، یک معیار مهم برای خودروسازان، در سال جاری به زیر ۵۰ درصد کاهش یافته است. این کاهش نشان‌دهنده تغییرات مهمی در بازار جهانی خودرو است که توجه خریداران را جلب می‌کند.

مطالعه اخیر JD Power در ایالات متحده، خریداران وفادار خودرو و برندهای پیشرو در حفظ آن‌ها را مشخص کرده است. این پژوهش مهم، تصویری جامع از میزان وفاداری مشتریان به برندهای مختلف خودرو ارائه می‌دهد.

پیشتازان وفاداری در سگمنت‌های مختلف خودرو

بررسی JD Power پنج سگمنت اصلی بازار خودرو را شامل می‌شود: دو رده لوکس و سه رده عمومی. در بخش خودروهای لوکس، پورشه (Porsche) با نرخ وفاداری ۵۸.۲ درصدی، در صدر قرار گرفت و مرسدس بنز (Mercedes-Benz) با ۴۹.۷ درصد، در جایگاه دوم ایستاد. در سگمنت شاسی‌بلندهای لوکس، لکسوس (Lexus) با وفاداری ۵۷.۴ درصدی پیشتاز بود و بی ام و (BMW) با ۵۴.۰ درصد، رتبه دوم را کسب کرد.

در میان خودروهای عمومی، تویوتا (Toyota) با ۶۲.۰ درصد بالاترین وفاداری به برند خودرو را به خود اختصاص داد و پس از آن هوندا (Honda) با ۵۵.۵ درصد قرار گرفت. هوندا همچنین در بخش شاسی‌بلندهای عمومی با ۶۲.۰ درصد اول شد و سوبارو (Subaru) با ۶۰.۶ درصد، جایگاه دوم را به دست آورد. در نهایت، فورد (Ford) با نرخ وفاداری ۶۶.۶ درصدی در سگمنت پیکاپ‌ها، بالاترین میزان وفاداری را در کل صنعت خودرو داشت و تویوتا با ۶۱.۲ درصد، در این بخش دوم شد.

کاهش کلی وفاداری و عوامل موثر

با این حال، مطالعه JD Power نشان می‌دهد که میانگین کلی وفاداری به برند خودرو در سراسر بازار به ۴۹ درصد کاهش یافته است. کارشناسان، تغییر شرایط بازار، افزایش مدل‌های موجود و پیشنهادات تشویقی قوی‌تر را از دلایل اصلی این روند می‌دانند. این مطالعه بر اساس داده‌های تراکنش از سپتامبر ۲۰۲۴ تا اوت ۲۰۲۵ انجام شده و وفاداری مشتری را با بررسی خرید مجدد همان برند توسط مالکان خودرو اندازه‌گیری می‌کند.

بیشتر بخوانید

  • ۸ لوگوی خودروسازان که سال‌هاست به ما دروغ می‌گویند
  • طراح مشهور خودروهای لامبورگینی و پورشه به شیائومی پیوست
  • کانسپت تویوتا کرولا جدید رونمایی شد؛ نگاهی به آینده الکتریکی پرفروش‌ترین خودروی جهان
  • محبوب‌ترین و منفورترین خودروسازان بازار آمریکا در سال 2025

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.