تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اکتبر 2025 - 19:41
کد خبر : 510322
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای قمار ۱۰ میلیارد دلاری استلانتیس برای زنده کردن خودروهای عضلانی V8 بسته هستند

قمار ۱۰ میلیارد دلاری استلانتیس برای زنده کردن خودروهای عضلانی V8

قمار ۱۰ میلیارد دلاری استلانتیس برای زنده کردن خودروهای عضلانی V8

ارسال شده توسط: عرفان باستانی 15 مهر 1404 ساعت 18:46 استلانتیس با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در بخش آمریکای شمالی، به دنبال افزایش سودآوری است. این طرح جاه‌طلبانه می‌تواند به بازگشت احتمالی خودروهای عضلانی V8 دوج منجر شود. تیم مدیریت جدید استلانتیس به رهبری مدیرعامل آنتونیو فیلوسا، برنامه‌ای ۱۰ میلیارد دلاری برای احیای بخش آمریکای

ارسال شده توسط: عرفان باستانی 15 مهر 1404 ساعت 18:46

استلانتیس با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در بخش آمریکای شمالی، به دنبال افزایش سودآوری است. این طرح جاه‌طلبانه می‌تواند به بازگشت احتمالی خودروهای عضلانی V8 دوج منجر شود.

تیم مدیریت جدید استلانتیس به رهبری مدیرعامل آنتونیو فیلوسا، برنامه‌ای ۱۰ میلیارد دلاری برای احیای بخش آمریکای شمالی این شرکت در نظر گرفته است. از این مبلغ، ۵ میلیارد دلار سرمایه جدید برای فعالیت‌های آمریکای شمالی در نظر گرفته شده و ۵ میلیارد دلار دیگر نیز پیش از این به این بخش تخصیص یافته بود. این سرمایه‌گذاری گسترده در راستای بازگرداندن کسب‌وکار کلی استلانتیس به اوج سلامت پس از تمرکز مدیرعامل پیشین، کارلوس تاوارس، بر بازار اروپا صورت می‌گیرد.

سرمایه‌گذاری عظیم ۱۰ میلیارد دلاری استلانتیس در آمریکا

استلانتیس

بر اساس گزارش‌ها، در این برنامه سرمایه‌گذاری، برند جیپ در اولویت قرار دارد. همچنین در بلندمدت، برند کرایسلر نیز ممکن است با محصولاتی فراتر از مینی‌ون‌های فعلی خود، احیا شود. اما هیجان‌انگیزترین بخش این استراتژی برای علاقه‌مندان به خودرو، چشم‌انداز بازگشت یک «خودروی عضلانی دوج با موتور V8» است.

بیشتر بخوانید

  • مدیر استلانتیس، غول خودروسازی جهان: صنعت خودرو در بحران است
  • گروه خودروسازی استلانتیس با ادغام فیات کرایسلر با پژو سیتروئن متولد شد

بازگشت احتمالی موتور V8 به دوج شارژر

استلانتیس

پیش از این، شرکت دوج ادعا کرده بود که موتورهای قدیمی همی V8 از مدل‌های منسوخ‌شده چلنجر و شارژر نسل قبل، در محفظه موتور شارژر جدید (که بر پایه پلتفرم STLA Large استلانتیس طراحی شده و برای موتورهای شش سیلندر خطی هوریکان یا موتورهای الکتریکی ساخته شده) جای نمی‌گیرند. با این حال، در تابستان گذشته، مت مک‌الیار، مدیر اجرایی دوج، لحن متفاوتی در پیش گرفت و اشاره کرد که «تعجب نکنید اگر (V8) جا شود.» در حالی که شارژر دیتونا EV با استقبال خوبی مواجه نشده و مدل‌های احتراقی هوریکان شارژر طرفداران بیشتری دارند، بسیاری از مشتریان همچنان خواهان موتور V8 هستند. تغییر رویکرد دولت ترامپ در مورد الزامات آلایندگی نیز شانس بازگشت V8 را افزایش داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.