تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 10 آوریل 2025 - 10:00
کد خبر : 507856
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نکات و فرآیند عکاسی محصول بسته هستند

نکات و فرآیند عکاسی محصول

نکات و فرآیند عکاسی محصول

البته، برای ما که تفاوت نیکون و کداک را نمی دانیم، عکاسی محصول می تواند کمی دلهره آور به نظر برسد. و برای مشاغل کوچک با بودجه، سرمایه گذاری در تجهیزات عکاسی گران قیمت یک گزینه نیست. خوشبختانه امروزه گرفتن عکس های با کیفیت بسیار بیشتر از 10 سال پیش در دسترس است. با توجه

عکاسی صنعتی محصولات

البته، برای ما که تفاوت نیکون و کداک را نمی دانیم، عکاسی محصول می تواند کمی دلهره آور به نظر برسد. و برای مشاغل کوچک با بودجه، سرمایه گذاری در تجهیزات عکاسی گران قیمت یک گزینه نیست.

خوشبختانه امروزه گرفتن عکس های با کیفیت بسیار بیشتر از 10 سال پیش در دسترس است. با توجه به اینکه اکثر ما یک دوربین آیفون 12 مگاپیکسلی در جیب خود داریم و بسیاری از نرم افزارهای ویرایشی پیشرفته مقرون به صرفه تر می شوند، بهبود عکاسی در تجارت الکترونیک احتمالاً ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

در اینجا ما نکات و مراحل عملی را برای راه اندازی استودیوی عکاسی خانگی DIY خود برجسته کرده ایم.

1. پس زمینه خود را تنظیم کنید.

انتخاب پس‌زمینه مناسب نه تنها تضمین می‌کند که تمرکز روی محصولی که از آن عکس می‌گیرید باقی بماند، بلکه به ساده‌تر شدن فرآیند ویرایش در زمان پس از تولید نیز کمک می‌کند. سعی کنید از پس زمینه سفید یا روشن استفاده کنید زیرا این کار حذف اشیاء ناخواسته و روتوش عکس ها را آسان تر می کند.

خوشبختانه، برای گرفتن عکس عالی، مجبور نیستید یک دست و یک پا را روی یک پس زمینه شیک خرج کنید. چند گزینه مقرون به صرفه وجود دارد که این کار را انجام می دهد:

میز تیراندازی

اگر قصد دارید چند عکس برداری انجام دهید، ممکن است بخواهید یک منطقه انتقال سفید را از طریق آمازون سفارش دهید. اما اگر می‌خواهید منطقه انتقالی خود را در خانه ایجاد کنید، می‌توانید با استفاده از یک رول کاغذ کاردستی سفید، ناحیه انتقالی روی صندلی خود را بسازید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که پشتی صندلی را به دیوار فشار دهید و کاغذ کاردستی را به دیوار بالای صندلی بچسبانید تا کاغذ تا انتها روی زمین بیفتد. هنگامی که محصول خود را روی صندلی قرار می دهید، یک انتقال تمیز بین سطوح عمودی و افقی ایجاد می کند.

یا، به عنوان گزینه دیگری، می توانید انتقال را به بالای صندلی بچسبانید و بگذارید کاغذ روی صندلی آویزان شود، که همان جلوه بدون درز را ایجاد می کند.

چادر سبک

یکی دیگر از گزینه های مقرون به صرفه این است که چادر سبک خود را بسازید که به آن جعبه نور نیز می گویند. این جعبه ای با دیوارهای نیمه شفاف با شبکه سیمی است که به ایجاد نور توزیع شده یکنواخت در اطراف جسم متمرکز کمک می کند.

برای ساختن چادر سبک خود به یک ظرف پلاستیکی افقی با درب نیاز دارید.

سپس، پایین و تمام لبه‌های دیگر را اگر می‌خواهید نور یکنواخت‌تری پخش شود، با کاغذ سفید بپوشانید.

در نهایت، نور مصنوعی را در دو طرف ظرف قرار دهید یا اگر با بودجه کمی کار می کنید از نور طبیعی پنجره نزدیک استفاده کنید.

2. محصول خود را آماده کنید.

اکنون زمان آن است که محصول خود را برجسته کنید.

ممکن است ساده به نظر برسد، اما راه‌اندازی محصول شما ممکن است به چند تلاش نیاز داشته باشد تا زاویه، نور و موقعیت مکانی درست را تنظیم کنید.

محصول خود را در مقابل پس زمینه قرار دهید، مطمئن شوید که در مرکز و روی یک سطح صاف و ثابت مانند میز یا صندلی قرار دارد.

برای چیزهایی مانند جواهرات و سایر لوازم جانبی، ممکن است بخواهید از نیم تنه ای استفاده کنید که اجناس را بهتر نشان دهد، و برای اجناس با برچسب یا طرح های سفارشی، ممکن است لازم باشد مدتی را صرف تنظیم آن کنید تا زمانی که دقیقاً در مرکز قرار گیرد.

3. نور خود را تنظیم کنید.

برای کسانی که بودجه کمی دارند، استفاده از نور طبیعی بهترین راه است. اما فقط به این دلیل که گزینه ارزان‌تری است، به معنای کیفیت پایین‌تر آن نیست.

برعکس، اگر در حال عکاسی صنعتی در فضای باز یا عکاسی سبک زندگی با یک مدل هستید، نور طبیعی در واقع ایده آل است. برای دریافت بهترین نور، حتما در طول روز که خورشید در بالاترین حد خود است عکاسی کنید.

نور طبیعی

اگر در حال عکاسی از یک محصول داخلی هستید، پس زمینه و میز عکسبرداری خود را نزدیک پنجره ای قرار دهید که نور طبیعی خورشید زیادی دریافت می کند، و اگر نور خیلی شدید است، می توانید سعی کنید نور را با ورق یا کاغذی که روی پنجره قرار دارد پخش کنید.

یک مثال عالی از زمان استفاده از نور طبیعی، عکاسی از غذا است.

نور مصنوعی

اگر بودجه کافی برای نورهای استودیویی دارید یا می خواهید در زمان های مختلف روز که نور خورشید در قوی ترین حالت خود نیست عکس بگیرید، نور مصنوعی ممکن است گزینه بهتری باشد.

آنچه شما نیاز دارید حداقل دو تنظیم نور سافت باکس برای کمک به نرم شدن سایه ها است. می‌توانید گیره‌های گیره‌دار و لامپ‌های قدرتمند را در آمازون با قیمتی در حدود 30 دلار پیدا کنید، یا اگر بودجه‌تان کم است، گزینه‌های رده بالاتری برای انتخاب وجود دارد.

هنگامی که چراغ های استودیو خود را دارید، می توانید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید آنها را قرار دهید تا به ظاهری که می خواهید برسید.

صرف نظر از نحوه تنظیم آنها، یکی باید به عنوان چراغ کلیدی شما در جلوی محصول شما قرار گیرد و دیگری باید چراغ پرکننده شما باشد که در طرف مقابل، پشت یا بالای محصول شما قرار می گیرد.

اگرچه کار جعبه های نور پخش نور است، اما اگر سایه ها هنوز خیلی شدید هستند، همیشه می توانید از یک ورقه یا مقوای سفید استفاده کنید تا نور را بیشتر نرم کنید.

هنگامی که تنظیم نور خود را به درستی انجام دادید، مطمئن شوید که موقعیت یابی و تنظیمات دوربین را مستند کنید تا بتوانید از عکاسی تا عکاسی یک ظاهر ثابت ایجاد کنید.

4. از سه پایه استفاده کنید.

برای به دست آوردن یک عکس واضح که تمام جزئیات محصول شما را ثبت می کند، باید به عمق میدان بالایی دست پیدا کنید که وضوح تصویر را تعیین می کند. برای رسیدن به این هدف، باید دوربین خود را روی دیافراگم پایین (f/stop بالا) و سرعت شاتر پایین تنظیم کنید.

با این حال، وقتی دوربین شما با سرعت شاتر آهسته است، تقریبا غیرممکن است که آن را به اندازه کافی با دست خود ثابت نگه دارید تا از ایجاد یک عکس تار جلوگیری کنید – اینجاست که سه پایه روز را نجات می دهد.

5. دوربین مناسب را انتخاب کنید.

این ممکن است بی‌معنا به نظر برسد، اما انتخاب دوربین مناسب برای عکاسی موفق محصول بسیار مهم است.

البته، تا زمانی که قصد عکاسی دائمی را ندارید یا بودجه کمی دارید، برای خرج کردن پول زیادی برای یک دوربین DSLR فانتزی تحت فشار نباشید.

خوشبختانه، فناوری گوشی های هوشمند راه درازی را پیموده است، بنابراین اگر از قبل یک آیفون در جیب پشتی خود دارید، خوب هستید. همیشه می‌توانید عکس‌هایتان را با پس‌زمینه‌تان تزیین کنید یا با نور بازی کنید تا عکسی عالی بگیرید.

با این حال، اگر قصد سرمایه گذاری روی یک DSLR را دارید، در اینجا برخی از تنظیمات توصیه شده دوربین وجود دارد:

تعادل رنگ سفید (WB) را روی همان دمای کلوین نورهای استودیو تنظیم کنید.

دیافراگم خود را با توجه به نوع عکسی که می گیرید تنظیم کنید. اگر می‌خواهید قسمت‌هایی از محصول خود را خارج از فوکوس بگذارید، دوربین خود را روی دیافراگم بازتر تنظیم کنید. یا اگر می خواهید ظاهری واضح و متمرکز داشته باشید، آن را روی دیافراگم کوچکتر برای عمق میدان بیشتر تنظیم کنید.

تنظیم فلاش خود را خاموش کنید – به این نیاز ندارید زیرا به هر حال آن را برای نور طبیعی یا مصنوعی تنظیم کرده اید.

دوربین خود را روی بالاترین کیفیت تصویر تنظیم کنید – اگر دوربین شما دارای آن است، خام را انتخاب کنید، در غیر این صورت بزرگترین تنظیمات JPG را انتخاب کنید. معمولاً دو گزینه تنظیمات را می بینید:

اندازه: برای بهترین کیفیت تصویر، Large را انتخاب کنید، که بیشترین حجم فایل را به شما می دهد.

کیفیت: Superfine را انتخاب کنید زیرا این کار از تمام پیکسل های موجود در دوربین شما استفاده می کند و در نتیجه تصویر با بالاترین کیفیت را به شما ارائه می دهد.

هنگامی که تنظیمات مورد نظر خود را انجام دادید، حتماً آنها را برای نصب آسانتر دفعه بعد مستند کنید.

6. چندین عکس بگیرید و ارزیابی کنید.

در نهایت، زمان آن رسیده است که عکاسی محصول خود را در عمل ببینید!

وقتی برای عکس گرفتن آماده شدید، به خاطر داشته باشید که چند عکس اول ممکن است کمی زنگ زده باشند، پس با خیال راحت چند عکس بگیرید. از زوایای مختلف، فواصل و موقعیت‌های مختلف عکس بگیرید تا ببینید کدامیک بهتر عمل می‌کند.

هنگامی که احساس کردید به اندازه کافی عکس گرفته‌اید، آن‌ها را در رایانه آپلود کنید تا ببینید چگونه ظاهر می‌شوند، زیرا صفحه کوچک دوربین شما احتمالاً تصویر دقیقی را نشان نمی‌دهد. استفاده از برنامه ای مانند Adobe Lightroom برای سازماندهی و شروع ویرایش عکس های خود می تواند مفید باشد.

7. تصاویر خود را روتوش کنید.

حالا نوبت پست پروداکشن است.

حتی اگر چند عکس گرفته اید که از آنها راضی هستید، روتوش عکس های شما هنوز یک مرحله ضروری در این فرآیند است. این کار عکس‌های شما را از حالت متوسط ​​به حرفه‌ای می‌رساند و اطمینان حاصل می‌کند که تمام تصاویر محصول در سایت شما دارای کیفیت، نور و موقعیت ثابت هستند.

اجازه روتوش، تصحیح رنگ، حذف اشیاء ناخواسته و تنظیم نور را می دهد.

مطمئناً، ممکن است در ابتدا خسته کننده به نظر برسد، اما پس از چند بار تلاش با نرم افزار ویرایش عکس، می توانید در کمترین زمان پست پروداکشن را کامل کنید.

8. تصاویر را بهینه کنید.

متأسفانه، هرچه تصویر در وب سایت تجارت الکترونیک شما بزرگتر باشد، سرعت بارگذاری صفحه کندتر می شود. اما از سوی دیگر، اگر سئوی خود را افزایش دهید، ممکن است کیفیت تصویر شما را کاهش دهد.

زمان پول است و بسیاری از مشتریان نمی خواهند منتظر فروشگاه آنلاینی باشند که به اندازه کافی سریع بارگذاری نمی شود. بنابراین، بهینه سازی تصاویر برای دریافت بهترین کیفیت ممکن و همچنین در نظر گرفتن سرعت بارگذاری صفحه بسیار مهم است.

خوشبختانه، ابزار کوچک کردن رایگان برای بهینه سازی عکس های شما و کمک به شما در یافتن تعادل وجود دارد.

در نهایت، مطمئن شوید که نام عکس های محصول خود را به درستی نام گذاری کرده اید و متادیتا و کلمات کلیدی را درج کرده اید که به بهبود رتبه بندی جستجوی شما کمک می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.