تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 13 می 2021 - 5:56
کد خبر : 37580

آموزش استعلام ، جستجو و دریافت کد پستی از روی آدرس و نقشه

آموزش استعلام ، جستجو و دریافت کد پستی از روی آدرس و نقشه

کد پستی 📬 کمک می‌کند تا بسته‌های پست راحت‌تر به دست افراد برسند. ممکن است ندانید که کد پستی شما چیست یا بخواهید بسته‌ای را ارسال کنید و از کد پستی گیرنده اطلاع نداشته باشید. با استعلام کد پستی از روی ..

کد پستی 📬 کمک می‌کند تا بسته‌های پست راحت‌تر به دست افراد برسند. ممکن است ندانید که کد پستی شما چیست یا بخواهید بسته‌ای را ارسال کنید و از کد پستی گیرنده اطلاع نداشته باشید. با استعلام کد پستی از روی آدرس و نقشه می‌توانید به راحتی این کد را پیدا کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش استعلام ، جستجو و دریافت کد پستی از روی آدرس و نقشه می پردازیم.

جستجوی کد پستی از روی نقشه و آدرس

?How to Find Postal Code on the Map

برای انجام بسیاری از کارهای الکترونیکی باید کد پستی خود را وارد کنید. اگر می‌خواهید فرمی را پر کنید، به صورت آنلاین خرید کنید و… باید کد پستی محل زندگی خود را بدانید. یافتن کد پستی کار ساده‌ای است. کافی است آن را از روی آدرس و نقشه پیدا کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش جستجوی کد پستی از روی آدرس و نقشه می‌پردازیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نحوه جستجوی کد پستی براساس آدرس در موتور جستجوی نشانی و کدپستی ایران

برای جستجوی کد پستی براساس آدرس وارد موتور جستجوی نشانی و کد پستی ایران شوید. ابتدا نام شهر، روستا یا آبادی خود را وارد کنید. به عنوان مثال، تهران، روستای لزور.

دریافت کدپستی از روی آدرس و نقشه

اگر نتوانستید محل موردنظر را پیدا کنید، روی انتخاب از لیست بزنید. سپس استان و شهر را انتخاب کنید.

دریافت کدپستی از روی آدرس و نقشه

حال برای جستجوی کد پستی از طریق آدرس، پلاک و نام کوچه، خیابان و… را وارد کنید. گزینه‌هایی برایتان نمایان خواهد شد. از بین آن‌ها نشانی درست را انتخاب کنید.

دریافت کدپستی از روی آدرس و نقشه

سپس از گزینه‌های پیشنهادی، طبقه و… درست را انتخاب کنید. با زدن روی «نمایش روی نقشه» می‌توانید آدرس را روی نقشه مشاهده کنید. با زدن روی جزییات نیز می‌توانید کد را ذخیره کنید یا آن را به اشتراک بگذارید.

دریافت کدپستی از روی آدرس و نقشه

علاوه بر این، برای صدور گواهی پستی می‌توانید روی گزینه صدور گواهی بزنید و اطلاعات خواسته شده را پر کنید.

دریافت کدپستی از روی آدرس و نقشه

برای یادگیری نحوه پیگیری مرسوله پستی مطلب روش‌های پیگیری مرسولات پستی پیشتاز و معمولی و… را مطالعه کنید.

نحوه کشف کد پستی از روی نقشه

برای جستجوی کد پستی روی نقشه به درگاه خدمات الکترونیک GNAF بروید. سپس از بخش نقشه پایین صفحه، روی کادر جستجو بزنید تا بتوانید جستجوی کدپستی با پیمایش نقشه را انجام دهید. می‌توانید در اینجا آدرس کامل را وارد کنید و صبر کنید تا مواردی به شما پیشنهاد شود. اگر نتوانستید آدرس محل را این گونه پیدا کنید، با کلیک روی این بخش، نام شهر را وارد کنید.

دریافت کدپستی از روی آدرس و نقشه

حال برای دریافت کد پستی از روی آدرس و نقشه روی محله بزنید تا استان به محله‌ها و شهرها تقسیم شود. با اسکرول موس می‌توانید نقشه را زوم کنید. نشانگر موس را روی نقشه ببرید. نام محله‌ها نمایان می‌شود.

دریافت کدپستی از روی آدرس و نقشه

روی محله موردنظر کلیک کنید. نقشه زوم خواهد شد. در این حالت می‌توانید کوچه‌ها و… را مشاهده کنید. همچنان می‌توانید نقشه را بیشتر زوم کنید و بهتر آدرس را پیدا کنید.

دریافت کدپستی از روی آدرس و نقشه

با زوم کردن نقشه، می‌توانید روی بخش‌های مختلف کلیک کنید و اطلاعات آن را برای جستجو کد پستی مشاهده کنید.

دریافت کدپستی از روی آدرس و نقشه

با کلیک روی هر بخش، پنجره‌ای باز خواهد شد. در آن می‌توانید آدرس دقیق را با شماره پلاک و… مشاهده کنید.

دریافت کدپستی از روی آدرس و نقشه

با زدن روی اطلاعات واحدها می‌توانید اطلاعات مربوط به واحدهای یک ساختمان را به دست بیاورید. کافی است حروف امنیتی را وارد کنید و روی ارسال بزنید. سپس اطلاعات ساختمان نمایش داده می‌شود. روی آن کلیک کنید و اطلاعات واحدها و کد پستی آن‌ها را مشاهده کنید.

دریافت کدپستی از روی آدرس و نقشه

با کلیک روی نمایش کروکی جستجوی کد پستی منزل، می‌توانید اطلاعات کروکی را ذخیره کنید یا به اشتراک بگذارید. همچنین با کلیک روی اشتراک‌گذاری کروکی، کروکی کشف کد پستی کپی می‌شود و می‌توانید آن را برای دیگران ارسال کنید.

اگر می‌خواهید برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنید، مطلب آموزش ثبت نام و پیگیری کارت ملی هوشمند با شماره ملی و.. را مطالعه کنید.

راهنمای گرفتن کد پستی جدید و استعلام کد پستی

اگر خانه شما جدید ساخته شده است و کدپستی ندارید یا می‌خواهید کد پستی جدید خود را دریافت کنید، می‌توانید درخواست کد پستی خود را در سامانه کد پستی ایران ارسال کنید و کد خود را دریافت کنید.

روی گواهی پستی بزنید.

دریافت کدپستی از روی آدرس و نقشه

سپس روی دریافت گواهی پستی کلیک کنید.

دریافت کدپستی از روی آدرس و نقشه

در صفحه جدید، باید اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، شماره ملی، کد شهرستان،‌ شماره ثابت، شماره تلفن همراه، کد پستی قدیمی و ایمیل خود را وارد کنید. پس از این باید اطلاعات کامل خانه را که شامل استان، شهرستان، دهستان، بخش، خیابان و آدرس کامل می‌شود، وارد کنید.

پس از وارد کردن این اطلاعات، اگر اطلاعات دقیق ساختمان یا خانه را می‌دانید، روی نقشه آن را پیدا کنید و کد پستی را دریافت کنید.

همچنین برای تاییدیه کد پستی می‌توانید شماره تلفن منزل را وارد کنید. سپس کد امنیتی خواسته شده را ثبت کنید و کد پستی را دریافت کنید.

برای یافتن کد پستی ادارات و… هم به همین شیوه می‌توانید اقدام کنید.

حال برای استعلام کد پستی، باید مبلغی را در ادامه پرداخت کنید تا کد پستی شما در اداره پست ثبت شود. استعلام کد پستی و همچنین دریافت کد رهگیری املاک به شما کمک می‌کند تا در صورت خرید و فروش و… ساختمان بتوانید با خیال راحت عمل کنید و از عدم کلاهبرداری طرف مقابل مطمئن شوید.

دریافت کدپستی از روی آدرس و نقشه

برای دریافت کد پستی جدید هم کافی است روی درخواست کد پستی جدید بزنید. سپس یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید.

دریافت کدپستی از روی آدرس و نقشه

حال اطلاعات استان، شهر، محله و… را وارد کنید. می‌توانید از روی نقشه هم انتخاب کنید. سپس روی مرحله بعد کلیک کنید.

در مرحله بعد باید اطلاعات کامل خود را اعم از نام، شماره تلفن و… وارد کنید.

دریافت کدپستی از روی آدرس و نقشه

در مرحله بعدی باید پرداخت آنلاین را انجام دهید. کد رهگیری را دریافت کنید، صبر کنید فرایند ثبت در اداره پست انجام شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش‌های دریافت کدپستی از روی آدرس و نقشه را آموزش دادیم. آیا موفق شدید کد پستی آدرس موردنظر خود را پیدا کنید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.