تاریخ انتشار : یکشنبه 24 ژانویه 2021 - 14:00
کد خبر : 20952

احتمالاً در اندروید ۱۲ شاهد اضافه شدن ویژگی ضربه به پشت باشیم

احتمالاً در اندروید ۱۲ شاهد اضافه شدن ویژگی ضربه به پشت باشیم

احتمالاً در اندروید ..

احتمالاً در اندروید ۱۲ شاهد اضافه شدن ویژگی ضربه به پشت باشیم

پیش از این که نسخه پایدار اندروید ۱۱ به طور رسمی معرفی و عرضه شود، قابلیت دو ضربه به پشت دستگاه برای انجام فرایندهای به خصوص برای توسعه دهندگان منتشر شده بود. با این حال قابلیت مذکور برای کاربران عادی منتشر نشد و حال پس از مدت‌ها شاید در اندروید ۱۲ شاهد عرضه آن باشیم.

در حقیقت امکان عرضه این فرایند در اندروید ۱۲ توسط منابع رسمی تایید نشده است. وب‌سایت ۹to5Google به تازگی گزارش کرده است که این قابلیت تحت نام «کلومبوس» دوباره در اندروید ۱۲ معرفی خواهد شد. طبق ادعای گزارش ویژگی قدیمی‌تر این فرایند احتمالاً ضربه‌های تصادفی را نیز ثبت می‌کرده و گوگل به همین دلیل عرضه آن را به تعویق انداخته است. ظاهراً نسخه جدید این قابلیت عملکرد بهتری دارد و برای فعال‌سازی آن، بتنها به یک ضربه اما قوی‌تر از قبل نیاز خواهد بود.

لازم به ذکر است که دو ضربه در پشت دستگاه می‌تواند در فرایندهایی نظیر ثبت تصویر از صفحه، بازکردن دستیار صوتی گوگل، باز کردن اعلان‌ها، کنترل رسانه‌های در حال اجرا یا حتی باز کردن فهرست اپلیکیشن‌های اخیر کاربرد داشته باشد. در حال حاضر مشخص نیست که آیا این قابلیت برای تمام محصولات مجهز به اندروید ۱۲ عرضه خواهد شد یا تنها انحصاری گوشی‌های هوشمند پیکسل خواهد بود.

پیش‌تر در آخرین به‌روزرسانی گوشی‌های پیکسل اثری از وجود این قابلیت حتی در گزارش‌های غیررسمی دیده نشده است. این به‌روزرسانی مواردی بسیاری را بهبود می‌دهد. جدای از این موضوع که به‌روزرسانی مذکور برخی از مشکلات کلی را رفع کرد، مشکلات به خصوص هر دستگاه را نیز برطرف کرده بود. به‌روزرسانی امنیتی مذکور ۶ مورد بهبود را برای مدل‌های مختلفی از دستگاه‌های پیکسل در اختیار کابران قرار داد. این بهبود‌ها در چهار دسته صدا، نمایشگر/گرافیک، حسگرها و تماس فهرست شده بودند.

جدای از این موارد، دستگاه‌های عرضه شده گوگل در سال ۲۰۲۰ میلادی شامل پیکسل ۴a، پیکسل ۴a 5G و پیکسل ۵ بهبودهای مورد نیاز برای پاسخ به شرایط مختلف محیط جهت تنظیم نور خودکار را نیز دریافت می‌کنند. لازم به ذکر است که این محصولات از زمان عرضه تاکنون با هر به‌روزرسانی، چنین بهبودهایی را در همین زمینه دریافت کرده‌اند! به هر حال مبحث این خبر در زمینه اندروید کنونی دستگاه‌های پیکسل نیست و بسیار بعید است که گوگل خارج از برنامه خود پیش رود.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.