تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 ژانویه 2021 - 6:42
کد خبر : 16691

احتمال خروج الجی از بازار گوشی‌های هوشمند بار دیگر قوت گرفت

احتمال خروج الجی از بازار گوشی‌های هوشمند بار دیگر قوت گرفت

احتمال خروج الجی از ..

احتمال خروج الجی از بازار گوشی‌های هوشمند بار دیگر قوت گرفت

سال‌هاست که حضور شرکت الجی در بازار گوشی های هوشمند کمرنگ شده است و به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد سال آینده از این بازار بزرگ و پولساز خارج شود. بله، درست خواندید، الجی تایید کرده است که قصد دارد سال ۲۰۲۲ میلادی از این بازار خارج شود.

اوایل این هفته گزارشی از سوی The Elec منتشر شد که ادعا می‌کرد افراد بالارده و بلندپایه الجی، کارمندان خود را از برنامه‌های آینده و احتمالی این شرکت آگاه کرده‌اند؛ هرچند این موضوع کاملاً توسط نمایندگان LG رد شد. اینک اما، گزارش دیگری از سوی رسانه The Korea Herald منتشر شده که بر خلاف گزارش قبلی، شرکت الجی این بار آن را انکار نکرده است.

مدیرعامل شرکت الجی روز چهارشنبه یادداشتی برای کارمندان خود فرستاده و گفته که «زمان آن فرا رسیده است» که این شرکت نگاهی دقیق به مسائل و موضوعات مختلف داشته باشد و «بهترین تصمیم» را بگیرد. اما «بهترین انتخاب» الجی چیست؟ ظاهراً الجی در حال کوچک‌سازی کسب و کار گوشی های هوشمند خود است و حتی احتمال زیادی وجود دارد که همه دارایی‌های این شرکت که در این حوزه از دنیای فناوری فعال هستند، به صورت کامل به فروش برسد.

از آنجایی که رقابت در بازار جهانی دستگاه‌های موبایل بسیار زیاد و شدید شده است، زمان آن فرا رسیده است که الجی قضاوتی درست داشته باشد و بهترین تصمیم را بگیرد. این شرکت کلیه اقدامات احتمالی از جمله فروش، حذف و یا کوچک‌سازی کسب و کار گوشی هوشمند را در نظر دارد.

برخلاف دفعه قبلی، این بار شرکت الجی این موضوع را انکار نکرده و به وب‌سایت The Verge گفته که در این مرحله، هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

البته این موضوع خیلی هم تعجب‌آور نیست. اگرچه نمی‌توان با اطمینان از عدم موفقیت الجی در بازار گوشی های هوشمند سخن گفت، اما گوشی های پرچمدار و میان‌رده این شرکت در اکثر موارد از رقبای خود، یعنی سامسونگ و اپل عقب بوده‌اند و حتی نسبت به دیگر دستگاه‌های اندرویدی بازار نیز با استقبال کمتری مواجه شده‌اند.

پشتیبانی نرم افزاری همواره از موردبحث‌ترین مباحث مربوط به فعالیت شرکت الجی در بازار گوشی های هوشمند محسوب می‌شود، چراکه عدم عرضه به‌روزرسانی‌های به موقع گوشی های اندرویدی این شرکت، یکی از مواردی‌ست که الجی به آن شهره است. به همین دلیل، فروش بیشتر محصولات الجی پایین‌تر از حد انتظارات این شرکت بوده و گوشی های الجی نتوانسته‌اند به توفیقی در بازار دست یابند.

آخرین باری که شرکت الجی، محصولی قابل رقابت با دستگاه‌های سامسونگ، اپل و گوگل عرضه کرده است، به سال ۲۰۱۵ میلادی بر می‌گردد که شاهد عرضه گوشی الجی G4 بودیم. البته این شرکت طی چندسال اخیر، محصولاتی نظیر الجی V60، الجی ولوت و حتی الجی وینگ را نیز روانه بازار کرده است اما این گوشی ها نیز نتوانسته‌اند موفقیتی برای آن کسب کنند.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.