تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اکتبر 2021 - 8:07
کد خبر : 45627

احتمال معرفی یک آیفون 13S در سال ۲۰۲۲ چقدر است؟

احتمال معرفی یک آیفون 13S در سال ۲۰۲۲ چقدر است؟

احتمال معرفی یک آیفون 13S در سال ۲۰۲۲ چقدر است؟ ما هنوز نمی‌دانیم که پسوند “S” در انتهای نام گوشی‌های آیفون دقیقاً نشانگر چه چیزی است. فیل شیلر (Phil Schiller) در زمان معرفی آیفون 3GS گفته بود که منظو..

احتمال معرفی یک آیفون 13S در سال ۲۰۲۲ چقدر است؟

ما هنوز نمی‌دانیم که پسوند “S” در انتهای نام گوشی‌های آیفون دقیقاً نشانگر چه چیزی است. فیل شیلر (Phil Schiller) در زمان معرفی آیفون 3GS گفته بود که منظور از این پسوند «سرعت» است که برای سریع‌ترین آیفون‌ها انتخاب شده است.

اپل در سال ۲۰۱۸ آیفون XS را معرفی کرد و قبل از آن نیز چندین مدل S معرفی کرده بود. ما در ادامه قصد داریم نگاهی به این گوشی‌ها بیندازیم تا ببینیم چرا اپل از سال ۲۰۱۸ به این طرف، دیگر هیچ مدل S معرفی نکرد و چگونه این شرکت یک جایگزین خوب برای آن پیدا کرد.

آیا برند S شروع خوبی برای اپل بود؟

در مورد برند S اپل می‌توانیم بگوییم که این نوع برندینگ شروع خوبی برای محصول نیست. دلیل آن هم این است که این برندینگ به مشتریان خود القا می‌کند که شما شاهد ارتقاهای هیجان‌انگیزی در این مدل نخواهید بود. این موضوع را اپل بعد از ۱۰ سال متوجه شد و به همین‌خاطر ما هرگز شاهد معرفی یک گوشی 7S از این شرکت نبودیم.

زمانی که سری آیفون ۸ و از آن مهمتر آیفون X در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، اپل سعی کرد تا گزینه‌های بیشتری برای این گوشی‌ها ارائه کند. اپل حالا به جای آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس، سه مدل مختلف ارائه کرده بود. بنابراین، آیفون ۸ جای آیفون 7S را گرفت. این گوشی ظاهری شبیه به آیفون ۷ داشت اما از نظر سخت‌افزارهای بهبود یافته بود.

مطالب مرتبط:

  • شایعه: آیفون SE 3 طراحی جدیدی ارائه نخواهد کرد

  • پتنت جدید اپل به یک آیفون رول شدنی اشاره دارد

اپل در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت تا همچنان راه گذشته را ادامه دهد. بنابراین تصمیم گرفت که هیچ بازطراحی جدیدی برای مدل‌های ۲۰۱۸ ارائه نکند و دوباره یک آیفون S دیگر معرفی نماید. آیفون XS هم مثل هر مدل S دیگر هرچند ارتقای زیادی نداشت، اما در نوع خود جالب‌توجه بود. این گوشی مجهز به ۴ گیگابایت رم و یک تراشه ۷ نانومتری بود و از همه مهمتر اولین نسخه رقابتی Smart HDR را معرفی کرد.

آیفون ۱۴

آیفون‌های S قبلی بهبودهای مهمی ارائه کرده بودند

  • آیفون 3GS قابلیت ضبط ویدیو را برای اولین بار معرفی کرد.
  • آیفون 4S قابلیت سیری و یک دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی با رزولوشن 1080p برای ضبط ویدیو را معرفی کرد.
  • آیفون 5S برای اولین بار یک پردازنده ۶۴ بیت و فناوری تاچ آیدی را معرفی کرد.
  • آیفون 6S اولین دوربین‌های با رزولوشن بالا، لرزشگیر اپتیکی، لمس سه بعدی، حافظه ۱۲۸ گیگابایت و تراشه ۱۴ نانومتری A9 را معرفی کرد که ارتقا بزرگی برای مدل S محسوب می‌شد.

اما همه این مدل‌ها با گوشی آیفون XS به پایان رسید. اپل بعد از آن، با دو آیفون مجزا کار خود را شروع کرد: یک مدل استاندارد و یک مدل پرو. نتیجه کار این شد که آیفون ۱۱ تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های این شرکت شد و حتی ۵۰ درصد فروش بیشتری نسبت به آیفون ۱۱ پرو داشت. آیفون ۱۱ هرچند نسخه تنزل‌یافته آیفون ۱۱ پرو بود اما همه جنبه‌های اساسی یک تجربه کاربری بزرگ را پوشش می‌داد.

آیفون ۱۳ = آیفون 12S … آیفون ۱۴ = آیفون 13S؟

آیفون S دیگر تمام شده است و اپل از این فرصت برای معرفی یک آیفون دیگر استفاده کرد: آیفون ۱۲ مینی. البته براساس میزان فروش‌ها مشخص شد که معرفی این گوشی یک اشتباه بزرگ بود. عبارت مینی در انتهای نام این گوشی باعث شد تا مشتریان به‌خاطر کوچکتر بودن سایز آن به سراغ آیفون ۱۲ استاندارد بروند. بنابریان معرفی این گوشی باعث شد تا آیفون ۱۲ فروش خوبی داشته باشد.

حالا ما آیفون ۱۳ استاندارد را داریم که بسیار شبیه به یک آیفون 12S است؛ بهبودهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن بسیار محدود هستند و طراحی آن نیز تغییر چندانی نکرده است. با این‌حال، تصمیم اپل برای نامگذاری آن به آیفون ۱۳ اقدام هوشمندانه‌ای بود.

آیفون ۱۴ استاندارد هم به نظر می‌رسد هندستی در حد نام S خواهد بود. در حالیکه گفته می‌شود مدل‌های آیفون ۱۴ پرو از طراحی جدیدی بهره خواهند برد، اما مدل‌های استاندارد این سری همچنان از یک ناچ باریک استفاده خواهند کرد و ترکیبی بین آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو خواهند بود.

آیفون ۱۴

انتظار می‌رود آیفون‌های ۲۰۲۲ اپل شامل مدل‌های زیر باشند:

  • آیفون ۱۴
  • آیفون ۱۴ مکس
  • آیفون ۱۴ پرو
  • آیفون ۱۴ پرو مکس

آیفون ۱۴ مکس در واقع نسخه بزرگتر آیفون ۱۴ خواهد بود؛ همانطور که آیفون ۱۳ پرو مکس نسخه بزرگتر آیفون ۱۳ پرو است. حالا اپل متوجه شده است که مشتریان علاقه زیادی به گوشی‌های بزرگتر دارند و چرا بخواهد یک آیفون مینی معرفی کند.

اپل دیگر هیچ مدل S معرفی نخواهد کرد و این اتفاق خوبی است

استراتژی نامگذاری اپل مسیر طولانی را طی کرده است. این مدل ابتدا تحت نام XR در کنار سری آیفون XS معرفی شد. سپس با نام آیفون ۱۱ در کنار مدل‌ها پرو و سپس در قالب مدل مینی در کنار مدل‌های استاندارد و پرو.

به این ترتیب، ما در سری آیفون ۱۴ دیگر شاهد مدل مینی نخواهیم بود و در عوض شاهد دو مدل با اندازه متفاوت خواهیم بود. انتظار می‌رود که آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس فروش خوبی داشته باشند و استفاده از عبارت مکس در انتهای مدل دوم می‌تواند فرمول موفقیت اپل در سال آینده باشد.

البته اپل ممکن است سیستم نامگذاری خود را در سال‌های آینده تغییر دهد و از سال معرفی هر گوشی برای نامگذاری آن‌ها استفاده کند؛ برای مثال به جای آیفون ۱۷ از نام آیفون ۲۰۲۵ استفاده کند. بنابراین اگر این‌گونه شود، نامگذاری آیفون‌های سال ۲۰۲۵ به صورت زیر خواهد بود:

  • آیفون فولد
  • آیفون (۲۰۲۵)
  • آیفون مکس (۲۰۲۵)
  • آیفون پرو (۲۰۲۵)
  • آیفون پرو مکس (۲۰۲۵)

البته این نوع نامگذاری هنوز قطعی نیست و ما هنوز نمی‌دانیم که آیفون‌های ۲۰۲۵ چه ظاهر و مشخصاتی خواهند داشت. شاید اپل بخواهد که با سیستم نامگذاری سامسونگ رقابت کند و از نام آیفون ۲۵ به جای آیفون ۲۰۲۵ استفاده کند.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا فکر می‌کنید اپل همچنان باید مدل S را ادامه می‌داد. دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با در میان بگذارید.

منبع: PhoneAr

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.