تاریخ انتشار : شنبه 30 ژانویه 2021 - 18:30
کد خبر : 28580

احتمال وجود تاچ آی‌دی زیر نمایشگر در آیفون ۱۳ اپل

احتمال وجود تاچ آی‌دی زیر نمایشگر در آیفون ۱۳ اپل

احتمال وجود تاچ آی‌د..

احتمال وجود تاچ آی‌دی زیر نمایشگر در آیفون ۱۳ اپل

گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که آیفون ۱۳ اپل دارای حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر خواهد بود که می‌تواند برای دارندگان آیفون‌های قدرتمند که در دوران تقریباً یک‌ساله استفاده از ماسک به خاطر ویروس همه‌گیر کرونا، قادر به استفاده از فیس آی‌دی نبودند، مفید باشد.

طبق گفته کارکنان سابق اپل در مصاحبه با وال استریت ژورنال، اپل در آیفون‌های آینده از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر استفاده خواهد کرد. با توجه به اینکه گزارش جدید خبر بلومبرگ را که در اواسط ژانویه منتشر شد و بیان می‌کرد ما شاهد تاچ آی‌دی زیر نمایشگرهای آیفون خواهیم بود، تأیید می‌کند، می‌توان انتظار اضافه شدن این ویژگی به آیفون ۱۳ اپل را داشت.

البته اپل می‌تواند یک سال دیگر یا حتی بیشتر را برای تعبیه تاچ آی‌دی زیر نمایشگر صرف کند زیرا هیچ‌یک از گزارش‌های فوق اشاره خاصی به محدوده زمانی مشخص برای اضافه شدن سنسور اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش به آیفون‌ها نکرده است. هرچند دو دلیل نشان می‌دهد که ممکن است این ویژگی جدید در آیفون ۱۳ وجود داشته باشد؛ یکی اینکه شایعاتی پیرامون ویژگی‌های جدید دیگر آیفون ۱۳ منتشر نشده است و دیگری اینکه سال‌ها است که شایعاتی مبنی بر اضافه شدن ویژگی حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر آیفون منتشر می‌شود.

البته شایعات مربوطه در سال ۲۰۲۰ بیشتر شده‌اند و نشان می‌دهند که تاچ آی‌دی زیر نمایشگر به آیفون‌های سال ۲۰۲۱ اضافه خواهد شد.

اخبار دیگر مربوط به آیفون ۱۳

پشتیبانی از شبکه ۵G برای اولین بار با سری آیفون ۱۲ به گوشی‌های هوشمند اپل اضافه شد. البته گوشی‌هایی که یک سال قبل از این سری تولید شده بودند -مانند گلکسی S10 5G سامسونگ- از این فناوری پشتیبانی می‌کردند. اپل هنوز ویژگی حسگر اثرانگشت را به گوشی‌های خود اضافه نکرده است و این ویژگی است که سال‌هاست در گوشی‌های اندرویدی وجود دارد.

صفحه‌نمایش‌های دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز نیز ویژگی است که در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار اندرویدی رایج است و گفته می‌شود این ویژگی به آیفون ۱۳ اضافه خواهد شد. تحلیلگر مشهور اپل یعنی مینگ چی کو پیش‌بینی کرده است که گوشی‌های این برند در ماه سپتامبر با صفحه‌نمایش‌های دارای سرعت تازه‌سازی بیشتری معرفی خواهند شد و گزارش وال استریت ژورنال نیز این ادعا را تأیید می‌کند.

نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز مرور وب‌سایت‌ها و پیمایش در منوهای اپلیکیشن‌ها را بسیار روان‌تر از صفحه‌نمایش‌های معمول ۶۰ هرتزی نشان می‌دهد، هرچند نرخ تازه‌سازی دو برابر، به همان نسبت شارژ باتری را با سرعت بیشتری تخلیه می‌کند. همان‌طور که در گزارش وال استریت ژورنال اشاره شده است، سری گلکسی S20 سامسونگ با ویژگی صفحه‌نمایش دارای نرخ تازه‌سازی متغیر معرفی شدند که بر اساس آنچه کاربر انجام می‌دهد، میزان نرخ تازه‌سازی را افزایش یا کاهش می‌دهد. مثلاً در هنگام بازی، نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز می‌شود و در هنگام مرور عکس‌ها، این مقدار به ۴۰ هرتز کاهش می‌یابد. این موضوع باعث مدیریت بهتر مصرف انرژی می‌شود. حتی در صورت معرفی آیفون ۱۳ با نرخ تازه‌سازی بالاتر، ممکن است این سری دارای فناوری‌های مشابه سامسونگ برای مدیریت میزان نرخ تازه‌سازی نباشند و با باتری ضعیف‌تری روبه‌رو باشیم.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.