تاریخ انتشار : دوشنبه 13 سپتامبر 2021 - 9:23
کد خبر : 44361

استفاده فضانوردان ایستگاه بین‌المللی فضایی از فناوری واقعیت افزوده برای انجام تعمیرات

استفاده فضانوردان ایستگاه بین‌المللی فضایی از فناوری واقعیت افزوده برای انجام تعمیرات

استفاده فضانوردان ایستگاه بین‌المللی فضایی از فناوری واقعیت افزوده برای انجام تعمیرات فضانوردان ایستگاه بین‌المللی فضایی به‌تازگی یک راه‌پیمایی پنج ساعته برای انجام تعمیراتی در این ایستگاه انجام داده‌..

استفاده فضانوردان ایستگاه بین‌المللی فضایی از فناوری واقعیت افزوده برای انجام تعمیرات

فضانوردان ایستگاه بین‌المللی فضایی به‌تازگی یک راه‌پیمایی پنج ساعته برای انجام تعمیراتی در این ایستگاه انجام داده‌اند و همانطور که می‌دانید این تعمیرات توسط متخصصانی از روی زمین نظارت می‌شوند. از آنجاییکه این متخصصان به همه جزئیات و نقشه‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی دسترسی دارند می‌توانند از روی زمین فضانوردان را راهنمایی کنند.

با این‌حال، به‌ نظر می‌رسد که در ماموریت‌های آینده فضانوردان، مثل سفر انسان به مریخ، تاخیر در ارسال دستورات و راهنمایی‌هایی ارسال‌شده از روی زمین باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد. به همین‌خاطر، شاید فضانوردان مجبور شوند که خودشان بدون راهنمایی متخصصان روی زمین تعمیرات و ماموریت‌های مربوطه را انجام دهند. حالا برای کمک به این کار، فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال تست یک سیستم جدید واقعیت افزوده (AR) هستند که می‌تواند به بازرسی و نگهداری از تجهیزات این ایستگاه کمک شایانی بکند.

مطالب مرتبط:

  • ناسا تاریخ پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب را مشخص کرد

  • ناسا: نمونه سنگ‌های استخراج‌شده توسط مریخ‌نورد استقامت حاوی آب است

این پروژه که واقعیت افزوده T2 نام دارد از همان سخت‌افزارهای استفاده‌شده در عینک‌های واقعیت افزوده هولولنز (HoloLens) مایکروسافت و همچنین یک نرم‌افزار توسعه‌یافته توسط ناسا بهره می‌برد. این سیستم می‌تواند به فضانوردان راهنمایی‌های لازم را برای انجام کارهایی مانند بازرسی تجهیرات و محافظت از آن‌ها ارائه بدهد. ایده این پروژه به‌ این صورت است که نرم‌افزار آن را با دستورات و راهنمایی‌های مختلفی که فضانوردان در مواقع لزوم می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند بارگذاری بشود.

یکی از متخصصان ایستگاه فضایی به نام Bryan Dansberry گفته است:

فناوری‌های واقعیت افزوده یه ما اجازه می‌دهند تا راهنمایی‌های از پیش‌آماده را روی نرم‌افزار آن بارگذاری کنیم. ایستگاه فضایی بین‌المللی یک پلتفرم عالی برای آزمایش کردن این فناوری است و می‌تواند ابزارهای واقعیت افزوده ما را برای ماموریت‌های آینده اصلاح بکند. این آزمایش‌ها به ما کمک خواهند کرد تا نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای موجود خودمان را برای پشتیبانی از ماموریت‌های آینده بهبود ببخشیم.

این سیستم تاکنون توسط Soichi Noguchi فضانورد JAXA و Thomas Pesquet فضانورد آژانس فضایی اروپا و همچنین Megan McArthur از فضانوردان ناسا تست شده است. این فضانوردان قرار است تست‌های دیگری نیز با این سیستم انجام دهند تا قابلیت‌های آن را بیش از پیش توسعه بدهند.

منبع: Digitaltrends

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.