تاریخ انتشار : جمعه 14 می 2021 - 10:45
کد خبر : 38177

افزایش گرافیک بازی GTA V توسط هوش مصنوعی جدید اینتل

افزایش گرافیک بازی GTA V توسط هوش مصنوعی جدید اینتل

محققان شرکت اینتل در حال انجام آزمایش‌های جالبی روی بازی GTA V هستند. می‌دانیم که تفاوت زیادی میان گرافیک بازی‌ها با واقعیت وجود دارد اما اگر بتوانیم تصاویر واقعی را به خورد هوش مصنوعی بدهیم و از طریق..

محققان شرکت اینتل در حال انجام آزمایش‌های جالبی روی بازی GTA V هستند. می‌دانیم که تفاوت زیادی میان گرافیک بازی‌ها با واقعیت وجود دارد اما اگر بتوانیم تصاویر واقعی را به خورد هوش مصنوعی بدهیم و از طریق یادگیری ماشین کاری کنیم تا گرافیک بازی‌ها به تصاویر واقعی نزدیک شوند چه؟ این دقیقاً کاری است که پژوهش گران اینتل به‌صورت گسترده در حال انجام آن هستند.

معمولاً محیط گرافیکی بازی‌ها توسط چندضلعی ساخته می‌شوند و هر چه تعداد این چندضلعی‌ها بیشتر باشد، جزئیات گرافیکی بازی هم بیشتر خواهند شد. پژوهش جدید شرکت اینتل از بازی GTA V استفاده کرده و هنگامی‌که تصاویر زنده از محیط‌های واقعی به خورد هوش مصنوعی داده‌شده، آن محیط چندضلعی از بین رفته و گرافیک بازی به واقعیت بسیار نزدیک شده است.

محققان اینتل گفته‌اند که این روش یک شبکه به‌هم‌پیوسته تشکیل می‌دهد و فریم به فریم تصاویر دوباره خلق می‌شود تا بازی بتواند فریم ریت ثابتی داشته باشد. آزمایش انجام‌گرفته به‌صورت گسترده و همه‌جانبه نبوده و درصورتی‌که لازم باشد، می‌توان گرافیک تمام بازی را به این شکل ارتقاء داد.

تفاوت از زمین تا آسمان

پژوهش گران در ویدیویی که از فرایند آزمایش منتشر کرده‌اند، توضیحاتی در مورد فرایند فوتورئال کردن گرافیک بازی داده‌اند. تیم اینتل ابتدا فریم به فریم بازی GTA V را دریافت کرده است و سپس آن را با مکان‌های واقعی مقایسه کرده است. آن‌ها از تصاویر شهرهای کشور آلمان استفاده کرده‌اند و جالب است که تمامی این تصاویر را داخل اتومبیل و حین رانندگی تهیه‌کرده‌اند تا مشابه آن چیزی باشند که در بازی GTA V می‌بینیم.

در ادامه، شاهد تعویض جلوه‌های بصری بازی با تصاویر تهیه‌شده هستیم که باعث نرم شدن آسفالت و زیبا شدن محیط شهر می‌شود. تفاوت دو حالت به حدی زیاد است که انگار با دنیای واقعی مواجه هستیم. همان‌طور که در تصاویر می‌بینید، گیاهان به رنگ واقعی نزدیک شده‌اند و اتومبیل‌ها هم ازاین‌رو به آن رو شده‌اند. این فناوری می‌تواند بازی‌های ویدیویی قدیمی و جدید را به مرزهای تازه‌ای بکشاند.

GTA-Intel-Graphic

تصاویر جدید ازلحاظ هندسی و منطقی با دنیای بازی هماهنگ هستند و ثبات در طول بازی برقرار است. این بدین معنی است که با حرکت در بازی، اشیاء فوتورئالیستیک و بافت‌های جدید به‌طور خودکار ایجاد و با محیط بازی هماهنگ می‌شوند. این اولین بار نیست که یک تیم حرفه‌ای به دنبال فوتورئال سازی بازی‌های ویدیویی هستند اما تیم اینتل توانسته نتیجه بهتری کسب کند و روش آن‌ها بسیار پایدار است و مشکلی برای بازی ایجاد نمی‌کند.

محققان Intel Lab مقاله خود را به‌صورت آنلاین منتشر کرده‌اند که شامل تعدادی تصاویر مقایسه‌ای از بازی GTA V است و امیدواریم چنین فناوری در دست کاربران و مصرف‌کنندگان هم قرار بگیرد. نظر شما چیست؟

در پارسی گیم بخوانید:

  1. تمامی شایعات و تئوری‌های مطرح‌شده در مورد GTA 6 : کدام می‌تواند اتفاق افتد؟

منبع: VGC

نوشته افزایش گرافیک بازی GTA V توسط هوش مصنوعی جدید اینتل اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.