تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 سپتامبر 2022 - 9:07
کد خبر : 505297

انواع تکنولوژی لیزر موهای زائد را بشناسید و بهترین را انتخاب کنید

انواع تکنولوژی لیزر موهای زائد را بشناسید و بهترین را انتخاب کنید

لیزر موهای زائد امروزه بیشتر برای کمک به از بین بردن موهای زائد در طولانی مدت استفاده می شود. با پیشرفت فناوری، قیمت این سرویس برای شهروندان عادی معتدل تر و بصرفه تر شده است و چندین روش مختلف برای حذف موهای زائد توسعه یافته است. نوع لیزر درمانی که در نهایت انجام می‌دهید بر

لیزر موهای زائد امروزه بیشتر برای کمک به از بین بردن موهای زائد در طولانی مدت استفاده می شود. با پیشرفت فناوری، قیمت این سرویس برای شهروندان عادی معتدل تر و بصرفه تر شده است و چندین روش مختلف برای حذف موهای زائد توسعه یافته است.

نوع لیزر درمانی که در نهایت انجام می‌دهید بر اساس مشخصات خاص شما خواهد بود یعنی اینکه رنگ پوست شما و موهای شما چگونه است. این ویژگی ها برای انتخاب لیزری که بیشترین تاثیر را روی موهای شما داشته باشد، مهم هستند.

در انجام لیزر موهای زائد معمولا همه چیز تجربی است و تجربه تکنسین لیزر همچنین ممکن است تعیین کند که چند جلسه باید انجام دهید، چقدر احساس ناراحتی و درد می کنید و هر جلسه چقدر طول می کشد.

اگر قصد استفاده از دستگاه های لیزر را دارید و یا قصد خرید دستگاه لیزر سوپرانو تیتانیوم ، کندلا، دکا و یا دیگر برند های معروف را دارید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

همانطور میدانید در ایران برندهای دستگاه لیزر و سایر تجهیزات پزشکی و زیبایی وجود دارند و توسط فروشگاه ها و شرکت های مختلفی فروخته میشوند که میتوان فروشگاه دیجیکالا، ترب، کارمانیا طب، ایمالز را جزء بهترین فروشگاه ها نام برد که تجهیزات پزشکی و زیبایی را به فروش میرسانند.

ما در این مقاله به شما کمک میکنیم که بهترین انتخاب را برای خرید لیزر موهای زائد انجام دهید و یا اگر میخواهید برای رفع موهای زائد خود اقدام کنید بهترین مرکز را برای این امر انتخاب کنید.

در زیر پنج نوع مختلف درمان لیزر موهای زائد و شرح عملکرد آنها آورده شده است:

دستگاه لیزر الکساندرایت ( Alexanderite )

یکی از روش های محبوب لیزر موهای زائد، روش الکساندرایت است. این نوع لیزر برای افرادی با رنگ پوست روشن ایده‌آل است و گفته می‌شود کمی کمتر از برخی از انواع لیزرهای دیگر صدمه می‌زند. با این حال، بخشی از دلیلی که به آن آسیب نمی رساند این است که طول موج لیزر کوتاهتر است، به این معنی که به عمق آن نفوذ نمی کند.

درمان الکساندرایت ممکن است برای رفع دائمی موهای زائد جلسات بیشتری طول بکشد، زیرا طول موج کوتاهتر است. حتی اگر حذف موهای زائد دائمی نباشد، ماندگاری آن نسبت به هر روش دیگر از بین بردن موهای زائد مانند اپیلاسیون، تراشیدن و یا نخ کشیدن بیشتر است.

الکساندرایت نام یک دستگاه نیست بله طول موجی است که از دستگاه ساطع میشود و سبب از بین بردن موهای بدن میشود که در ایران به اشتباه از آن به عنوان نام دستگاه یاد میشود.

طول موج الکس یا همان الکساندرایت از جمله محبوب ترین طول موج ها و دستگاه هایی که از موج الکس استفاده میکنند جز محبوب ترین دستگاه های لیزر موهای زائد در ایران هستند. زیرا اکثر دستگاه هایی که از موج الکس برای رفع موهای زائد استفاده میکنند بدون استفاده از ژل کار میکنند و این موضوع باعث شده که مشتریان کلینیک های لیزر علاقه زیادی به این دستگاه ها پیدا کنند.

از معایب طول موج الکساندرایت میتوان این موضوع را نام برد که این طول موج بیشتر برای پوست های سفید استفاده میشود و برای پوست های تیره کاربرد چندانی ندارد.

از جمله دستگاه هایی که از موج الکساندرایت بهره میبرند میتوان دستگاه لیزر کندلا، دکا، سوپرانو تیتانیوم و… را نام برد که در کلینیک های حذف موهای زائد ایران یافت میشوند.

دستگاه لیزر دایود ( Diode )

این لیزرها اغلب با الکساندرایت مقایسه می شوند. آنها دارای طول موج طولانی تری برای نفوذ عمیق تر به پوست هستند. درمان‌های لیزر دایود برای افرادی که موهای کوتاه‌تری دارند و رنگ پوست متوسط ​​تیره دارند، بسیار موثر است. این نوع لیزر موهای زائد یک روش بسیار پرکاربرد است. با پیشرفت‌های روزافزون در فناوری، می‌تواند یک روش تقریباً بدون درد باشد.

در مقایسه با انواع دیگر درمان‌های لیزر موهای زائد، درمان لیزر دایود اغلب به جلسات کمتری برای تکمیل نیاز دارد. البته تعداد جلسات در نهایت بر اساس پیکربندی هر فرد متفاوت خواهد بود.

همانطور که در بالا توضیح دادیم دایود هم مانند الکساندرایت صرفا نام یک طول موج میباشد و نه نام یک دستگاه. اگر جایی در مورد دستگاه دایود شنیدید بدانید که طول موج استفاده شده در دستگاه دایود میباشد.

طول موج دایود جز پر استفاده ترین دستگاه های بازار میباشد که اکثر دستگاه ها مخصوصا در ایران دارای طول موج دایود میباشند، دلیل پر کاربرد بودن این موج وجود تعداد زیادی از افراد با تایپ پوستی متوسط است. (نه بسیار سفید و نه بسیار سیاه)

طول موج دایود برای افرادی که پوستی معمولی دارند بسیار مناسب و کاربردی است همچنین در ایران بسیار کاربرد و جوابدهی دارد.

برندها و دستگاه هایی که از موج دایود استفاده میکنند میتوان دستگاه پلاتینیوم، سوپرانو تیتانیوم و… را نام برد.

انواع تکنولوژی لیزر موهای زائد را بشناسید و بهترین را انتخاب کنید

دستگاه لیزر اندیاگ ( ND:YAG )

این یک لیزر سنگین با طول موج بلند است. این بهترین عملکرد را روی موهای ضخیم تر و صاف تر دارد. همچنین بهترین نوع برای افرادی است که پوست تیره تری دارند. در واقع، برای افرادی که پوست روشن‌تر و موهای ظریف‌تری دارند، کمتر موثر است، بنابراین این افراد باید لیزر درمانی متفاوتی را انتخاب کنند. در بین هر نوع لیزر درمانی، درمان‌های Nd و LP Nd: YAG طولانی‌ترین طول موج را دارند، به این معنی که نسبت به انواع دیگر کمی ناراحت‌کننده‌تر هستند پس هنگام ساطع شدن این موج به پوست کاربر احساس درد بیشتری نسبت به سایر موج ها دارد.

انواع مختلف لیزر نیز احتمال دائمی بودن درمان را تعیین می کند. به عنوان مثال، لیزرهای Nd و LP Nd: YAG دارای طولانی ترین طول موج هستند، به این معنی که در عمیق ترین ها نفوذ می کنند. این لیزرها به احتمال زیاد به انتهای مطلق ریشه مو می رسند و پس از چندین جلسه آن را برای همیشه از بین می برند.

برند ها و دستگاه هایی که از طول موج اندیاگ استفاده میکنند میتوان دستگاه لیزر کندلا، دکا، کوانتا، سوپرانو تیتانیوم و… را نام برد.

دستگاه لیزر روبی ( Ruby )

این نوع لیزر موهای زائد یکی از اولین‌هایی بود که تا به حال توسعه یافت. در نتیجه، این روش در حال منسوخ شدن است زیرا نسبت به روش های دیگر بسیار کندتر است. تقریباً روی موهای تیره تر و صاف تر مؤثر نیست، اما برای موهای روشن تر، نازک تر و پوست روشن بهتر است. با این حال، نکته خوب در مورد لیزر Ruby این است که به اندازه کافی توسط کلینیک های لیز موهای زائد استفاده شد تا تحقیقات و دانش زیادی در مورد اثربخشی و عوارض جانبی آن وجود داشته باشد.

پس از درمان با لیزر روبی، ممکن است برخی از عوارض جانبی را تجربه کنید. با این حال، این عوارض جانبی دائمی نیستند و تقریباً هرگز جدی نیستند. استفاده از کمپرس سرد و مرطوب کننده، ناراحتی را کاهش می دهد و عوارض را سریعتر از بین می برد.

عوارض جانبی لیزر موهای زائد می تواند شامل تورم، درد شبیه احساس آفتاب سوختگی و قرمزی در ناحیه درمان باشد. همه افراد این عوارض جانبی را تجربه نمی کنند و برخی افراد به لیزرهای مختلف واکنش متفاوتی نشان می دهند. از آنجایی که پوست تیره‌تر نور را راحت‌تر جذب می‌کند، افرادی که پوست تیره‌تر دارند بیشتر مستعد سوزش به عنوان یک عارضه جانبی هستند، با این حال استفاده از لیزر مناسب کلیدی برای جلوگیری از این امر است.

دستگاه لیزر آی پی ال ( IPL )

اگرچه IPL جزء درمان لیزر موهای زائد طبقه بندی می شود اما IPL در واقع یک لیزر نیست، بلکه فقط یک نور است و همانطور که از نام آن مشخص است، نور پالسی شدید برای آسیب رساندن به فولیکول های مو به روشی مشابه لیزر استفاده می شود. انواع دیگر درمان IPL بسیار قابل تنظیم برای فرد است. طول موج و سطوح قدرت را می توان برای رفع نیازهای افراد بر اساس رنگ پوست و کیفیت مو تنظیم کرد.

درمان IPL طی چند جلسه انجام می شود. هر فرد با توجه به تعداد جلسات مورد نیاز خود متفاوت است. این ممکن است به رنگ پوست و ضخامت موهای شما نیز مربوط باشد. لیزری که انتخاب می کنید ممکن است به جلسات کمتر یا بیشتر نیاز داشته باشد. اگر موها در برخی نواحی باز هم برمی‌گردند، ممکن است لازم باشد بدون توجه به لیزری که انتخاب می‌کنید، برای درمان‌های بیشتری برگردید.

دستگاه های IPL مانند دستگاه های روبی کم کم از بازار خارج شده اند به این دلیل که کلینیک های زیبایی و لیزر در حال افزایش هستند و همواره دستگاه های جدید و با تکنولوژی روز استفاده میکنند.

با پیشرفت تکنولوژی کلینیک های لیزر موهای زائد با خرید دستگاه لیزر کندلا یا دستگاه لیزر تیتانیوم و جوابدهی مطلوبی که این دو دستگاه در مراکزشان دارند اجازه عرض اندام به دستگاه های IPL نمیدهند.

این امر باعث شده سیل عظیمی از مشتریان لیزر موهای زائد به سمت کلینیک های بروز شده با دستگاه کندلا و سوپرانو تیتانیوم بروند.

 

انواع تکنولوژی لیزر موهای زائد را بشناسید و بهترین را انتخاب کنید

در ایران از کدام دستگاه لیزر موهای زائد استفاده کنیم؟

به گزارش مهندسین شرکت کارمانیا طب، واردکننده دستگاه های پزشکی و زیبایی و لیزر که تجربه زیادی در خصوص تجزیه و تحلیل دستگاه های لیزر موهای زائد دارند دستگاه های زیادی وجود دارند که با تایپ پوستی و نوع و رنگ موی مردم ایران سازگاری دارند.

اما در اینجا دو مدل دستگاه پر طرفدار که از آخرین تکنولوژی حذف موهای زائد استفاده میکنند نام میبریم.

1.     دستگاه لیزر سوپرانو تیتانیوم ( soprano titanium )

دستگاه لیزر سوپرانو تیتانیوم جز دستگاه های پرفروش دنیا مناسب برای صاحبان کلینیک و مشتریان مراکز است.

دستگاه سوپرانو تیتانیوم با بهره و از تکنولوژی SHR و سیستم خنک کننده پیشرفته آیس پلاس باعث شده که محبوبیت بسیار زیادی در بین صاحبان کلینیک لیزر موهای زائد و زیباجویان برخوردار باشد.

در اینجا چند مورد از مزایای دستگاه لیزر تیتانیوم نام میبریم:

  • رفع موهای زائد بدون درد و سوختگی
  • پشتیبانی از سه طول موج الکساندرایت، دایود و اندیاگ
  • رفع موهای زائد با بالاترین سرعت
  • دارای خنک کننده قدرتمند داخلی
  • بسیار پرقدرت دارای توان خروجی 1600 وات و 1200 وات
  • بسیار مقرون بصرفه برای زیبا جویان
  • دارای بازگشت سرمایه سریع برای صاحبان کلینیک

2.     دستگاه لیزر کندلا ( candela )

شرکت کندلا یک برند آمریکایی و قدرتمند است که چندین سال است که جزء قدرتمندترین تولید کننده های دستگاه های لیزر و سایر دستگاه های پزشکی در دنیا میباشد.

دستگاه لیزر کندلا جنتل مکس پرو یکی از پر قدرت ترین دستگاه های لیزر موهای زائد در دنیا میباشد که جوابدهی بسیار عالی داشته است.

دستگاه لیزر کندلا با پشتیبانی از دو طول موج الکساندرایت و اندیاگ تمام طیف های پوستی را پوشش میدهد و دارای محبوبیت جهانی در بین مشتریان کلینیک ها و صاحبان کلینیک های زیبایی میباشد.

از مزایای دستگاه لیزر کندلا میتوان موارد زیر را نام برد:

  • جوابدهی عالی بر روی تمام طیف های پوستی
  • دارای هندپیس با سری قابل تعویض
  • بدون نیاز به ژل
  • دارای خنک کننده نیتروژنی و ایر کولینگ
  • پشتیبانی از دو طول موج الکساندرایت و اندیاگ

معرفی شرکت کارمانیا طب برای خرید دستگاه کندلا و سوپرانو تیتانیوم

شرکت کارمانیا طب جزء شرکت های پیشرو در عرصه تکنولوژی میباشد که اعتقاد بر این دارد که دستگاه های پزشکی و زیبایی همواره باید در ایران از تکنولوژی روز دنیا بهره بگیرد.

مهندسین و پزشکان شرکت کارمانیا طب بر این باور هستند که جان و سلامتی هموطنان ما در گرو استفاده از دستگاه های پزشکی استاندارد و دارای تاییدیه های بین المللی میباشد.

از همین رو شرکت کارمانیا طب یک شرکت بازرگانی در خصوص واردات دستگاه های پزشکی و زیبایی میباشد که دستگاه های پزشکی و لیزر با آخرین تکنولوژی ممکن را به ایران وارد میکند.

دستگاه لیزر سوپرانو تیتانیوم و کندلا جزء دستگاه های لیزر موهای زائد باکیفیتی هستند که در این مقاله معرفی شدند که توسط شرکت کارمانیا طب به ایران وارد شده و در اختیار صاحبان کلینیک های زیبایی قرار میگیرد که شما با سرچ کردن در منابع خارجی و فارسی متوجه قدرت و کیفیت این دو دستگاه خواهید شد.

شرکت کارمانیا طب به پزشکان و صاحبین برند های زیبایی در کشور این امکان را میدهد که از بروزترین و با کیفیت ترین دستگاه های لیزر دنیا در کلینیک خود بهرمند شوند.

 

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.