تاریخ انتشار : جمعه 7 می 2021 - 8:18
کد خبر : 34998

اهدای پول از طریق پلتفرم توییتر امکان پذیر شد

اهدای پول از طریق پلتفرم توییتر امکان پذیر شد

اهدای پول از طریق پلتفرم توییتر امکان پذیر شد توییتر اخیراً قابلیت جدیدی به نام «تیپ جار» (Tip Jar؛ معنوی لغوی: ظرف جمع‌آوری انعام) برای کاربران خود در سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌اواس معرفی نموده‌است..

اهدای پول از طریق پلتفرم توییتر امکان پذیر شد

توییتر اخیراً قابلیت جدیدی به نام «تیپ جار» (Tip Jar؛ معنوی لغوی: ظرف جمع‌آوری انعام) برای کاربران خود در سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌اواس معرفی نموده‌است که به آن‌ها این اجازه را می‌دهد تا به‌صورت مستقیم، به حساب‌های کاربری مورد علاقه‌شان پول اهدا کنند.

اگر برای وارد شدن به فضای توییتر از یکی از دو سیستم‌عامل ذکرشده استفاده می‌کنید، از این پس آیکون جدیدی با نماد اسکناس دلار برایتان نمایش داده خواهد شد که با استفاده از آن، می‌توانید از قابلیت تیپ جار استفاده نمایید. برای آن‌هایی که نگران از دست رفتن ناگهانی پول‌های درون حسابشان حین استفاده از توییتر هستند، لازم است ذکر شود هر کاربر می‌تواند نسبت به غیرفعال‌سازی این قابلیت اقدام کند. هم‌چنین کاربران اندرویدی قادر خواهند بود در محیط چت‌روم صوتیِ توییتر به نام اسپیسز، که شباهت زیاد به کلاب هاوس دارد نیز، از حساب‌های محبوب‌شان حمایت مالی کنند.

twitter

تیپ جار از گزینه‌های پرداختی مختلفی پشتیبانی می‌کند که از میان آن‌ها، می‌توان به این موارد اشاره کرد: بندکمپ (Bandcamp)، کش اپ (Cash App)، پِیتریان (Patreon)، پی‌پل (Paypal) و ونمو (Venmo). از پلتفرم‌های ذکرشده تنها برای انتقال هزینه میان حساب بانکی کاربر و توییتر استفاده می‌شود و مبلغی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. در حال حاضر، تمام کاربران انگلیسی‌زبان توییتر می‌توانند مبالغ موردنظرشان را به حساب‌های مدنظرشان پرداخت کنند؛ اما هم‌اکنون تنها بخش منتخبی از حساب‌های کاربری (تولیدکنندگان محتوا، خبرنگاران، متخصصین و سازمان‌های مردمی) قادر به روشن‌نمودن قابلیت دریافت پول هستند.

نکتهٔ دیگری که در میان آخرین تغییرات اعمال‌شده قابل مشاهده است، قرارگیری دکمهٔ اهدای پول در کنار پروفایل کاربری موردنظر است. این یعنی کاربران تنها پس از دیدن توییت نمی‌توانند مستقیماً به صفحهٔ پرداخت بروند و مجبورند با استفاده از پروفایل شخص یا سازمان موردنظر، این کار را انجام دهند.

مطالب مرتبط:

  • قابلیت توییتر اسپیس برای همه کاربرانی که حداقل ۶۰۰ فالوور دارند فعال شد
  • توییتر به‌زودی قابلیت پرداخت انعام را به پروفایل کاربران اضافه می‌کند

با وجود این‌ها، قابلیت تیپ جار مشکلاتی هم دارد که به مرور زمان، باید از سوی توییتر رفع و اصلاح شوند. برای مثال، ریچل توباک (Rachel Tobac) به این موضوع اشاره کرد که هنگام استفاده از قابلیت تیپ جار و پرداخت از طریق پلتفرم پی‌پل، تنها آدرس الکترونیکی فرد دریافت‌کننده (به‌صورت لینک) نمایش داده می‌شود که می‌تواند از لحاظ امنیتی مشکلاتی را ایجاد کند. انتظار می‌رود توییتر و پی‌پل در آینده‌ای نزدیک، ایراد ذکرشده را برطرف کنند.

اکانت پشتیبانی توییتر روز پنجشنبه موضوع مطرح‌شده را بررسی کرد و اضافه نمود: «ما به‌زودی مشکلات به‌وجودآمده حین استفادهٔ کاربران از تیپ جار را برطرف کرده و مرکز پشتیبانی جداگانه‌ای نیز برای راهنماهای مربوط به این قابلیت راه‌اندازی می‌کنیم.»

توییتر هم‌چنین اعلام کرد این احتمال وجود دارد که در ماه‌های آینده، شاهد «قابلیت‌های مشابه بیشتر» نیز باشیم.

منبع: The Verge

0منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.