تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 ژانویه 2021 - 8:31
کد خبر : 25713

اپل ظرفیت تولید آیپد و آیفون را در هند و ویتنام افزایش می‌دهد

اپل ظرفیت تولید آیپد و آیفون را در هند و ویتنام افزایش می‌دهد

اپل ظرفیت تولید آیپد..

اپل ظرفیت تولید آیپد و آیفون را در هند و ویتنام افزایش می‌دهد

به‌دلیل تحریم‌های آمریکا بر چین، اپل تولید دستگاه‌های الکترونیکی خود مانند آیپد، آیفون، مک‌بوک‌ها و … را در کشورهای دیگر افزایش می‌دهد تا بتواند زنجیره تامین را گسترده‌تر کرده و وابسته به خاک چین نباشد.

طبق گزارش NikkeiAsia، حتی بعد از سر کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا، جو بایدن، انتظار نمی‌رود تحریم‌ها علیه چین به‌راحتی برداشته شود و این فشار همچنان، حداقل فعلاً، باقی خواهد ماند. طبق گفته منابع نزدیک به اپل، این شرکت قرار است تولید آیپد را در کشور ویتنام از اواسط سال جاری آغاز کند. همچنین گوپرتینویی‌ها می‌خواهند که ظرفیت تولید خود را در هند، که دومین تولیدکننده عمده برای اپل است، افزایش دهند.

اپل آیپد ایر 4

در همین حال، این شرکت برنامه دارد تا در سه‌ماهه اول همین سال میلادی، تولید آیفون‌های ۵G را در هند شروع کند. به‌علاوه، در راستای استراتژی این شرکت برای تنوع تولید در مناطق مختلف، اپل می‌خواهد ظرفیت تولید بلندگوهای هوشمند، ایرفونزها و کامپیوترهای خود را در این مناطق جدید افزایش دهد. در ضمن اپل در حال رایزنی با تامین کنندگان خود است تا بتواند ظرفیت تولید هوم‌پاد مینی را نیز بیشتر کند.

طبق گفته یک مدیر زنجیره تامین، اپل و بسیاری دیگر از کشورها می‌خواهند از چین خارج شوند و اصلاً مهم نیست که رئیس جمهور آمریکا چه شخصی باشد. در ضمن، این خروج شرکت‌ها فقط به حوزه تولیدات الکترونیک و لوازم جانبی ختم نمی‌شود. برای مثال اپل، به‌مرور ظرفیت تولید محصولات خود مانند آیپد، مک‌بوک، ایرپادز و … را به کشورهای مختلف دیگر برده و می‌برد. شاید دو سال پیش تصور این اتفاقات دور از ذهن بود ولی اکنون هیچ‌چیز غیرممکن نیست.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.