تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 می 2021 - 11:00
کد خبر : 37138

با اولین هدست واقعیت مجازی 5K آشنا شوید: HTC Vive Pro 2 یک غول گران‌قیمت

با اولین هدست واقعیت مجازی 5K آشنا شوید: HTC Vive Pro 2 یک غول گران‌قیمت

کمپانی HTC از هدست واقعیت مجازی جدید خود رونمایی کرده است. هدست HTC Vive Pro 2 اولین سخت‌افزار VR است که از رزولوشن 5K پشتیبانی می‌کند. بیایید با مشخصات کامل، قیمت و تاریخ انتشار آن آشنا شویم.
اولین ..

کمپانی HTC از هدست واقعیت مجازی جدید خود رونمایی کرده است. هدست HTC Vive Pro 2 اولین سخت‌افزار VR است که از رزولوشن 5K پشتیبانی می‌کند. بیایید با مشخصات کامل، قیمت و تاریخ انتشار آن آشنا شویم.

اولین هدست واقعیت مجازی 5K دنیا

هدست HTC Vive Pro 2 از دو پنل 2.5K پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود تا صفحه‌نمایش آن دارای 4,896 * 2,648 پیکسل باشد. هدست Valve Index، تنها از رزولوشن 2,880 * 1,600 پشتیبانی می‌کند و ازجمله گران‌قیمت‌ترین محصول بازار به نام HP Reverb G2 هم داری صفحه‌نمایش با 4,320 x 2,160 پیکسل است که بازهم نسبت به هدست جدید HTC عملکرد بهتری دارد. تنها هدست Pimax Vision 8K X که از صفحه‌نمایش 8K پشتیبانی می‌کند از هدست HTC عملکرد بهتری دارد.

هدست The Vive Pro 2 تنها دارای رزولوشن بالا نیست بلکه HTC از فناوری تازه‌ای استفاده کرده تا شفافیت رنگ‌ها نسبت به‌پیش افزایش یابد. این کار توسط قابلیتی به نام RGB Sub-Pixels عملی شده که هر پیکسل را به سه پیکسل تقسیم می‌کند و هرکدام از آن‌ها هم یک رنگ اصلی را پوشش می‌دهند. یکی از آن‌ها قرمز، دیگری سبز و آخری هم رنگ آبی. اچ تی سی مدعی است که رنگ‌بندی صفحه‌نمایش حتی از پنل های OLED هم دقیق‌تر است و این موفقیت، تماماً به لطف قابلیت ساب پیکسل عملی شده است.

مشخصات سخت افزاری هدست HTC Vive Pro 2

HTC Vive Pro 2HTC Vive Pro
صفحه نمایشIPS LCDDual AMOLED
رزولوشن2048 * 2448 در هر چشم1440 * 1600 در هر چشم
نرخ ریفرش120 هرتز90 هرتز
عمق میدان120 درجه110 درجه
Base StationsSteamVR 2.0 LighthouseSteamVR 2.0 Lighthouse
کنترلرهاHTC Vive Pro ControllersHTC Vive Pro Controllers

هدست جدید از لنزهای دوگانه مخصوصی به‌منظور کاهش نویز و بلوری‌شدن تصویر استفاده می‌کند. درصورتی‌که هنگام استفاده از هدست های واقعیت مجازی دچار سردرد و سرگیجه می‌شوید، لنزهای 120 درجه جدید با نرخ ریفرش 120 هرتز، مشکل شمارا به‌طور کامل حل می‌کنند. متأسفانه هدست جدید اچ تی سی از سیستم ره‌گیری داخلی استفاده نمی‌کند و باید تجهیزات جانبی مخصوصی برای آن خریداری کنید.

HTC-Vive-Pro-2 HTC-Vive-Pro-2 HTC-Vive-Pro-2 هدست HTC-Vive-Pro-2

طراحی هدست HTC The Vive Pro 2 مشابه مدل‌های پیشین است اما ویژگی‌های تازه‌ای مانند هدفون‌های با صدای سه‌بعدی دلیل خوبی برای خرید آن هستند. اگر به دنبال خرید این مدل جدید هستید، باید بگوییم که تنها هدست 800 دلار قیمت دارد و همراه کنترلرها و تجهیزات جانبی کامل، باید 1400 دلار بپردازید. منتظر عرضه هدست The Vive Pro 2 در ماه‌های آینده باشید.

HTC-vive-focus-3

معرفی هدست HTC Vive Focus 3

شرکت HTC علاوه بر معرفی مدل Vive Pro 2 از محصول دیگری به نام هدست HTC Vive Focus 3 رونمایی کرد. این محصول هم دارای صفحه‌نمایش 5K است و از همان فناوری تقسیم پیکسلی استفاده می‌کند. تنها تفاوت بزرگ اما نرخ ریفرش 90 هرتز است و استفاده از پردازنده Qualcomm Snapdragon XR2 است. این هدست از سیستم ره‌گیری داخلی مشابه آنچه در Oculus Quest 2 دیدیم استفاده می‌کند.

سیستم ره‌گیری اچ تی سی چندان کیفیتی در مدل Vive Cosmos از خود نشان نداد اما تغییرات زیادی صورت گرفته است و از دوربین‌های با رزولوشن بالا استفاده‌شده تا ره‌گیری چشم به‌طور کامل انجام شود و هیچ‌گونه مشکلی برای کاربران پیش نیاید.

اچ تی سی تلاش زیادی برای تغییر ظاهر هدست Vive Focus 3 انجام داده و قابلیت منیزیومی را جایگزین پلاستیک کرده است. از دیگر ویژگی‌های مثبت باید به پخش وزن متعادل گفت و دیگر بخش جلویی هدست وزن بیشتری نسبت به بخش‌های دیگر ندارد. مشخص نیست باتری محصول جدید تا چند ساعت دوام می‌آورد اما به لطف ویژگی شارژ سریع، 30 دقیقه کافی است تا باتری 50 درصد شارژ شود. قیمت هدست Vive Focus 3 از 1300 دلار شروع می‌شود و قرار است روز 27 ژوئن وارد بازار شود.

در پارسی گیم بخوانید:

  1. تاریخ عرضه هدست HTC Vive Cosmos اعلام شد؛ با مشخصات کامل آن آشنا شوید

منبع: IGN

نوشته با اولین هدست واقعیت مجازی 5K آشنا شوید: HTC Vive Pro 2 یک غول گران‌قیمت اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.