تاریخ انتشار : سه‌شنبه 13 دسامبر 2022 - 11:02
کد خبر : 505920

برای تولید محتوا با گوشی چه ابزاری نیاز داریم ؟

برای تولید محتوا با گوشی چه ابزاری نیاز داریم ؟

امروزه با پیشرفت عصر ارتباطات و پیدایش شبکه های اجتماعی پرطرفدار مثل اینستاگرام و یوتیوب تولید محتوا با موبایل به یکی از مهمترین کارهای کاربران شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. در حال حاضر موبایل فقط وسیله برقراری ارتباط نیست، بلکه شما می توانید با کمی خلاقیت محتواهای پرطرفداری تولید کنید و با به اشتراک

امروزه با پیشرفت عصر ارتباطات و پیدایش شبکه های اجتماعی پرطرفدار مثل اینستاگرام و یوتیوب تولید محتوا با موبایل به یکی از مهمترین کارهای کاربران شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. در حال حاضر موبایل فقط وسیله برقراری ارتباط نیست، بلکه شما می توانید با کمی خلاقیت محتواهای پرطرفداری تولید کنید و با به اشتراک گذاردن آنها  در شبکه های اجتماعی به درآمد برسید.

در حال حاضر که افراد به اهمیت تولید محتوا با موبایل پی برده اند، ابزار تولید محتوا با گوشی نیز اهمیت بسیاری پیدا کرده است و کاربران شبکه های اجتماعی به این نتیجه رسیده اند که برای تولید محتوای باکیفیت با گوشی نیاز به ابزار مناسب تولید محتوا با موبایل دارند.

نگارنده در این مقاله سعی بر معرفی بهترین ابزار تولید محتوا با گوشی دارد، تا شما بتوانید بهترین ابزار را انتخاب کنید و محتواهایی با کیفیت بالا تولید کنید.

با موبایل خود چه محتوایی می توانید تولید کنید ؟

همانطور که می دانید محتواهایی که برای شبکه های اجتماعی تولید می شود، انواع مختلفی دارد و شما می توانید به فراخور شبکه اجتماعی که دارید، هر کدام از انواع محتوا را که می خواهید تولید کنید.

عکس، ویدیو، پادکست از مهمترین و پرطرفدارترین انواع محتوا هستند که شما می توانید آنها را تولید کنید. هر کدام از این محتوا ها به ابزار خاصی نیاز دارند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

اولین و مهمترین ابزارتولید محتوا برای تهیه ویدیو و عکس که به آن نیاز دارید، طبیعتا یک گوشی هوشمند با کیفیت دوربین قابل قبول است. هرچه کیفیت دوربین موبایل شما بالاتر کیفیت ویدیو و عکس شما هم بهتر می شود.

سه پایه یا تری پاد یک دستیار حرفه ای

یکی دیگر از ابزارهای تولید محتوا که باید در اختیار داشته باشد تا بتوانید محتوای باکیفیتی تولید کنید، سه پایه یا تری پاد است. سه پایه به شما کمک می‌کند تا بتوانید دوربین گوشی را در بهترین حالت تنظیم کنید. علاوه بر آن از لرزش دست هم جلوگیری می کند وباعث می شود گوشی ثابت بماند. ثابت ماندن دوربین کمک می‌کند تا نقطه فوکس تغییر نکند و کیفیت فیلم‌برداری بهتر شود.

برای تولید محتوا با گوشی چه ابزاری نیاز داریم ؟

تری پادها انواع مختلفی دارند و هم برای گوشی و هم دوربین های حرفه ای در بازار موجود هستند . حتما در موقع خرید تری پاد به وزن و جنس آن توجه کنید و مدل های مختلف و امکانات آن را بررسی کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

میکروفون راز موفقیت شما

میکروفون ها یکی دیگر از مهمترین و ضروری ترین ابزارهای تولید محتوا با گوشی هستند که شما برای تولید ویدیو و پادکست به آن نیاز دارید. میکروفن باعث بالارفتن سطح کیفیت محتوای تولید شده میگردد و شما را به موفقیت می رساند .

برای تولید ویدیو میکروفون یقه ای یکی از واجبترین ابزارهاست. میکرفون  یقه ای در دو مدل بی سیم و با سیم در بازار موجود است و قیمت های مختلفی دارد. اگر در ابتدای راه هستید و بودجه زیادی برای ابزار تولید محتوا خود ندارید، پیشنهاد نگارنده میکروفن بویا ام وان است که کیفیت بسیار خوبی دارد و از میکروفن های باسیم بسیار پرطرفدار است.

اگر در کار تهیه پادکست هستید، پیشنهاد می شود از میکروفن های مخصوص پادکست استفاده کنید. این مدل از میکروفن ها در بازار انواع مختلف با قیمت های مختلفی دارید.

نور جلوه کار شما را دوصد چندان می کند

نورپردازی حرفه ای باعث می شود که کیفیت محتوای شما افزایش پیدا کند. با یک نورپردازی حرفه ای حتی اگر دوربین گوشی شما از کیفیت خوبی برخوردار نباشد نیز می توانید یک تصویر یا ویدیو حرفه ای ثبت کنید.

برای نور پردازی شما می توانید بسته به نوع فعالیت خود از رینگ لایت ، سافت باکس ، لایت باکس و … استفاده کنید.

سافت باکس

سافت باکس به شما کمک می کند تا یک نورپردازی حرفه ای برای سوژه خود داشته باشید. استفاده از سافت باکس باعث می شود که نورهای نرم تری داشه باشید و عکس و ویدیو شما برای مخاطب حرفه ای تر به نظر بیاید. سافت باکس ها ابعاد مختلفی دربازار دارند و هر چه اندازه آنها بزرگتر باشد، نور نرم تری به شما می دهند. اگر در تولید محتوا با گوشی در ابتدای راه هستید و یا بودجه محدودی دارید، توصیه نگارنده به شما این است که  قید خرید سافت باکس را بزنید و برای نور پردازی از رینگ لایت استفاده کنید .

رینگ لایت

رینگ لایت یکی از ابزارهای نورپردازی است که امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد. این ابزار مخصوصا در بین کاربران اینستاگرام خیلی پرطرفدار است.

رینگ لایت ها  مدل های مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای دارند و شما می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود یکی از این مدل ها را انتخاب کنید.

پرده سبز

پرده سبز یا پرده کروماکی نیز یکی از ابزارهایی است که باعث می شود محتوای شما جذاب تر شود. شما می توانید با استفاده از پرده سبز، لوکیشن های مورد نظر و دلخواه خود را به پشت سر خود اضافه کنید و جذابیت محتوا خود را افزایش دهید.

برای تولید محتوا با گوشی چه ابزاری نیاز داریم ؟

نکته حائز اهمیت در خرید پرده سبز، ضخامت جنس آن است. هرچه ضخامت پرده سبز بیشتر باشد، نور کمتری از آن عبور می کند و تصویر بهتری به شما ارائه می دهد. علاوه بر این موضوع پرده شما باید کاملا صاف بودن چروک باشد تا خروجی تصویر شما بهترین کیفیت را داشته باشد.

اپلیکیشن ها ابزارهای مهم تولید محتوا

برای تولید محتوا علاوه بر ابزارهایی که در بالا اشاره شد و اغلب بسیار ضروری هستند، شما نیاز به اپلیکیشن هایی دارید که بتوانید ویدیو، عکس و پادکست های خود را ادیت کنید و در نهایت یک خروجی حرفه ای به کاربران خود ارائه دهید.

برنامه های کاربردی تولید محتوا با گوشی از لحاظ نوع محتوای تولیدی در دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند. محتواهای مختلف اعم از ویدیو، عکس، متن، ساخت استوری، صدا، تایپ صوتی، هشتگ گذاری، ساخت لوگو، ساخت تیزر و گذاشتن صدا به صورت افکت روی عکس می باشند و هر کدام از ان موارد اپلیکیشن های مختلفی دارد که در زیر به اختصار چند مورد از آنها  شرح داده شده است :

Inshot

اینشات یکی از بهترین برنامه های ادیت ویدیو است که شما به راحتی می توانید با استفاده از آن ویدیو های خود را به بهترین شکل ویرایش کنید.

Canva

این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن ها در زمینه ادیت عکس و ساخت قالب آماده برای ویدیوها و عکس هایی است که درنظر دارید برای شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

علاوه بر این برنامه می توانید برای ویرایش عکس های خود از برنامه های Adobe Lightroom و Picartاستفاده کنید.

Super Sound

یکی از برنامه های بسیار عالی و آسان برای ویرایش صداهای ضبط شده است و شما به آسانی می توانید با استفاده از آن فایل های صوتی خودرا که برای پادکست آماده کرده اید، ویرایش کنید.

اپلیکیشن های بسیاری برای برای ویرایش وجود دارند که شما با یک جستجو به راحتی می توانید بر اساس نیاز خود آنها را پیدا کنید و از آنها برای ویرایش محتوای خود استفاده کنید .

سخن آخر

امروزه تولید محتوا به یکی از پردرآمدترین شغل ها در سراسر دنیا تبدیل شده است. دیگر تفاوتی ندارد که شما محتوا را برای چه پلتفرم و شبکه اجتماعی تولید می کنید. در هر صورت تلفن همراه هوشمند شما به همراه ابزارهای تولید محتوا که معرفی شد می تواند به شما در تولید یک محتوای باکیفیت و حرفه ای کمک کند.

نگارنده این مقاله به شما توصیه می کند، اگر در ابتدای راه تولید محتوا هستید، نیازی نیست که ابزارهای گران قیمت و حرفه ای تهیه کنید.

شما به راحتی می توانید با یک بودجه کم ابزاری متناسب با نیاز خود را از فروشگاه هایی که دراین زمینه در فعالیت دارند، تهیه کنید.

فروشگاه باگوشی یکی از فروشگاه های اینترنتی است که به صورت کاملا تخصصی در زمینه فروش ابزار تولید محتوا با موبایل فعالیت دارد. این فروشگاه تحت نظارت وزرات صنعت، معدن و تجارت فعالیت دارد و شما دوستان عزیز می توانید به آسانی از این فروشگاه ابزار مورد نیاز خود را تهیه کنید.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.