تاریخ انتشار : شنبه 15 ژانویه 2022 - 21:43
کد خبر : 502601

بررسی تاریخچه سمساری | سمسار کیست؟

بررسی تاریخچه سمساری | سمسار کیست؟

اگر شما هم بین افرادی هستید که می خواهید آشنایی با سمساری داشته باشید، به شما توصیه می کنیم که این مطلب را از دست ندهید. اگر بخواهیم تعریفی ساده و امروزی برای واژه‌ی سمساری در نظر بگیریم، می‌توانیم آن را محلی برای خرید و فروش لوازم دست‌ دوم توصیف کنیم. البته در گذشته سمساری محلی برای خرید و

اگر شما هم بین افرادی هستید که می خواهید آشنایی با سمساری داشته باشید، به شما توصیه می کنیم که این مطلب را از دست ندهید.

اگر بخواهیم تعریفی ساده و امروزی برای واژه‌ی سمساری در نظر بگیریم، می‌توانیم آن را محلی برای خرید و فروش لوازم دست‌ دوم توصیف کنیم. البته در گذشته سمساری محلی برای خرید و فروش کالاهای ارزشمند بوده است که به شما توصیه می کنیم برای آشنایی با سمساری و نحوه عملکرد آن در گذشته، بخش تاریخچه سمساری را از دست ندهید.

از لحاظ لغوی سمساری کلمه ‌ای عربی به معنای میانجی میان خریدار و فروشنده است. شما هم احتمالا حداقل برای یک بار واژه‌ی سمساری را از اطرافیان خود شنیده‌اید اما اطلاعات زیادی از آن ندارید. در همین راستا ما مطلبی تهیه و هر آنچه نیاز دارید در مورد سمساری بدانید را در آن بررسی کرده‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

جهت ورود به سمساری تهران کلیک کنید

 سمسار کیست؟

شاید پاسخ به این سوال در ذهن شما ساده باشد و سمسار را همان مغازه‌ دار سمساری بدانید اما این‌طور نیست. در بازار سمسار معروف است به فرد همه فن حریف زیرا این فرد باید آشنایی با سمساری و نحوه عملکرد آن را به طور کامل داشته باشد.

سمساران معمولا با کلیه لوازم منزل و اداره آشنایی دارند، همه مارک ‌ها را می‌شناسند، به خوبی از ارزش واقعی اجناس مطلع‌ هستند و به خرید و فروش این اجناس می‌پردازند.

تاریخچه سمساری

احتمالا شما نیز متوجه شباهت سمسار با سماور شده‌اید؛ شاید دلیلش دیدن سماورهای قدیمی داخل سمساری‌ها باشد یا شاید دچار اشتباه لغوی می‌شویم. فرهنگ سمساری به بازرگانان قدیمی برمی‌گردد. در ادامه با سمساری در لاله زار همراه ما باشید.

سمسار یک واژه عربی است و ریشه آن کلمه سمر است. سمسار در عربی به معنای واسطه یا دلال است. از نظر فرهنگی نیز کشورهای عربی به دلیل پیشینه تجارت دلال‌های معروفی داشته‌اند. در نتیجه کلمه سمساری از عربی وارد فارسی شده است.

از آنجایی که صحبت دلالی به میان آمد بهتر است مشخص کنیم منظور از فرهنگ دلالی چیست. دلالی یک جور واسطه‌گری به شکل مشخص است و سمساری از فرهنگ واسطه‌گری برای کسب پول می‌آید. در مبادله کالا به کالا که در گذشته بین انسان‌ها جریان داشت، اگر کسی کالای مورد نیازی نداشت، یک نفر واسطه یا سمسار می‌شد تا به جای آن فرد، کالای مورد نیاز فرد دیگر را ارائه بدهد و در عوض، چند کالای غیر ضروری را از او می‌گرفت. این سمسار یا دلال، معمولا بیشتر از مردم دیگر این طرف و آن طرف میرفت و روش پیدا کردن مشتری برای انواع و اقسام کالا را بلد بود.

صنف سمساری از صنف های متداول محسوب می‌شود و قدمت بالایی دارد و همواره در همه اعصار وجود داشته است. معمولا بدین صورت بوده که بازنشستگان و کارکران فنی که از کار افتاده می‌شدند و به طور کلی افرادی که سن و سالی از آنها گذشته، علاقه به بازگشایی واحد سمساری در محل خانه و کاشانه خودشان داشتند و به این کار دست میزدند. این افراد از همان ابتدا دارای سن و سال بالایی بودند و به مرور زمان این موضوع تشدید هم می‌شد. پس به لحاظ سنی صنف‌ها میانگین سنی بالایی دارند که این روند کماکان ادامه دارد.
سمساری2

خدمات سمساری در ولنجک

خدمات سمساری در ولنجک شامل:

  • خریدار فرش دستباف و ماشینی در ولنجک تهران
  • خریدار انواع یخچال و لباسشویی در ولنجک
  • خریدار انواع مبل در ولنجک
  • خریدار انواع خرده لوازم انباری در ولنجک

منبع: سمسارچی https://semsarchi.com

 

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.