تاریخ انتشار : یکشنبه 16 می 2021 - 13:45
کد خبر : 39297

بررسی گوشی ZTE بلید ۱۱ پرایم

بررسی گوشی ZTE بلید ۱۱ پرایم

بررسی گوشی ZTE بلید ۱۱ پرایم گوشی ZTE بلید ۱۱ پرایم عملکردی مشابه دیگر گوشی‌های زیر ۲۰۰ دلار داشته و تنها ویژگی منحصربه‌فرد آن، قابلیت شارژ بدون سیم آن است. این قابلیت در بیشتر گوشی‌های پرچمدار مورد ا..

بررسی گوشی ZTE بلید ۱۱ پرایم

گوشی ZTE بلید ۱۱ پرایم عملکردی مشابه دیگر گوشی‌های زیر ۲۰۰ دلار داشته و تنها ویژگی منحصربه‌فرد آن، قابلیت شارژ بدون سیم آن است. این قابلیت در بیشتر گوشی‌های پرچمدار مورد استفاده قرار می‌گیرد و گوشی‌های میان‌رده نیز گاهی اوقات از آن بهره می‌برند. اما گوشی‌های پایین‌رده‌ی کمی هستند که توانایی شارژ بدون سیم را دارند. بیشتر گوشی‌های هوشمند زیر ۲۰۰ دلار به‌جای شارژ بدون سیم از باتری قدرتمندتر استفاده می‌کنند.

مشاهده مشخصات کامل

به‌ غیر از این ویژگی، گوشی ۱۹۲ دلاری بلید ۱۱ پرایم مشخصاتی مانند گوشی‌های سامسونگ گلکسی A12 و موتو G پلی داشته و از صفحه‌نمایش ال سی دی ۶٫۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ پیکسل، ۴ گیگابایت رم (دو گوشی رقیب از ۳ گیگابایت رم بهره برده‌اند) و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی (در برابر باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دو گوشی رقیب) استفاده کرده است.

برای خرید گوشی‌های زیر ۵۰۰ دلار ابتدا باید اولویت‌های اصلی خود را در نظر بگیرید و این مورد در مورد گوشی‌های زیر ۲۰۰ دلار بیشتر صدق می‌کند. اگر شما نیز به دنبال استفاده از قابلیت شارژ بدون سیم هستید، گوشی ZTE بلید ۱۱ پرایم گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. در غیر این صورت بهتر است که سراغ گوشی دیگری بروید، هرچند که گوشی‌های با قیمت مشابه نیز تفاوت چندانی با این محصول ندارند.

مطالب مرتبط:

  • ویژگی‌های اصلی گوشی ZTE اکسون ۳۰ الترا افشا شد

  • سری ZTE S30 معرفی شد؛ نگاهی به مشخصات

زد تی ای بلید 11 پرایم

صفحه نمایش، باتری و عملکرد

صفحه نمایش ال سی دی ۶٫۵ اینچی بلید ۱۱ پرایم نسبت به رزولوشن ۷۲۰ پیکسل آن کمی بزرگ بوده و گاهی اوقات تصاویر آن کمی پیکس‌شده به‌نظر می‌رسند. میزان روشنایی گوشی نیز قابل قبول بوده اما ویژگی روشنایی خودکار گوشی، آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. همچنین برخی مواقع در قسمت‌های تاریک صفحه نمایش خطوط عمودی سیاهی ظاهر می‌شوند که کیفیت پایین آن را نشان می‌دهد.

بلید ۱۱ پرایم به بهترین باتری مجهز نشده اما عملکرد این باتری خوب و قابل قبول است. در آزمایش انجام‌شده، این گوشی توانست با یک‌بار شارژ تا ۲ روز روشن بماند. البته در صورتی که از قابلیت LTE گوشی استفاده شود، تنها می‌توان تا ۱ روز از آن استفاده کرد. با این وجود، باتری این گوشی با استفاده‌ی سنگین نیز تا یک روز دوام خواهد آورد.

خوشبختانه قابلیت شارژ بدون سیم این گوشی، که ویژگی اصلی آن محسوب می‌شود، عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشته است. بلید ۱۱ پرایم از شارژ Qi به‌صورت ۵ وات پشتیبانی می‌کند. شارژ کامل این گوشی از ۵۰ درصد دقیقاً ۲ ساعت به‌طول می‌انجامد و در این مدت، گوشی کمی گرم می‌شود اما این گرما به قدری نیست که نگران‌کننده باشد. اگر انتظار شارژ بدون سیم فوق سریع را نداشته باشید، بلید ۱۱ پرایم می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد. این قابلیت به‌خصوص برای کاربرانی که هنگام خواب گوشی خود را شارژ می‌کنند، کابرد بیشتری خواهد داشت.

زد تی ای بلید 11 پرایم

با توجه به قیمت زیر ۲۰۰ دلار این گوشی انتظار عملکرد خیره‌کننده‌ و چشم‌گیری از آن نمی‌رفت اما متاسفانه بلید ۱۱ پرایم در این زمینه از حد انتظارات نیز ضعیف‌تر عمل کرده است. متاسفانه ترکیب پردازنده‌ی مدیاتک MT6762 هیلیو P22 و رم ۴ گیگابایتی این گوشی در انجام وظایف سبکی مانند جستجو در اینستاگرام و توییتر نیز با مشکل مواجه می‌شود.

برنامه‌ها به سرعت اجرا می‌شوند اما جستجو در آن‌ها با تاخیر فراوان صورت گرفته و تجربه‌ی ناخوشایندی را به همرا دارد. شاید قیمت این گوشی بتواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای عملکرد ضعیف آن باشد اما گوشی موتورولا موتو G پلی که قیمتی مشابه بلید ۱۱ پرایم دارد توانسته تا عملکرد بسیار بهتری را ارائه دهد.

گوشی ZTE بلید ۱۱ پرایم به سیستم‌عامل اندروید ۱۱ مجهز شده که نکته‌ی قابل توجهی به حساب می‌آید. این در حالی است که بیشتر گوشی‌های هم‌رده از سیستتم‌عامل اندروید ۱۰ استفاده کرده و منتظر دریافت به‌روزرسانی جدید آن هستند. شرکت ZTE اعلام کرده که این گوشی هیچ به‌روزرسانی سیستم‌عامل را دریافت نخواهد کرد و تنها به‌روزرسانی‌های امنیتی برای آن عرضه خواهد شد. این نکته با توجه به قیمت گوشی قابل درک است چرا که بلید ۱۱ پرایم عمر کوتاهی خواهد داشت. همچنین این گوشی از ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره برده است. اگر اپلیکیشن‌‌های زیادی را دانلود نکرده و یا عکس‌های زیادی را در گوشی ذخیره نکنید، این مقدار حافظه کافی خواهد بود اما در غیر این صورت، بهتر است که به فکر خرید یک کارت حافظه‌ی میکرو اس دی برای آن باشید.

زد تی ای بلید 11 پرایم

دوربین

ترکیب دوربین‌های گوشی بلید ۱۱ پرایم شامل دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و حسگر عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود. این ترکیبی ساده بوده و در محیط‌های با نور کافی عملکرد مناسبی دارد. عملکرد کلی دوربین اصلی این گوشی مناسب بوده و تصاویر از نوردهی قابل قبولی برخوردارند. جزئیات تصاویر در محیط‌های کم‌نور و داخل ساختمان کمی پایین بوده و این مورد با کاهش اندازه‌ی تصویر نیز حل نمی‌شود.

دوربین فوق عریض این گوشی توانایی ثبت تصاویر با کیفیت دوربین اصلی را نداشته و سایه‌ها در تصاویر این دوربین از نویز تصویر رنج می‌برند. همچنین پس از ثبت یک تصویر باید برای ثبت تصویر بعدی چند ثانیه صبر کنید. خوشبختانه دوربین سلفی گوشی عملکرد بهتری نسبت به این دوربین داشته و کیفیت تصاویر آن در محیط‌های با نور زیاد قابل قبول است.

زد تی ای بلید 11 پرایم

جمع‌بندی

اگر بودجه‌ی شما محدود بوده و قابلیت شارژ بدون سیم اولویت اصلی شماست، گوشی ZTE بلید ۱۱ پرایم گزینه‌ی متاسبی برای خرید خواهد بود. اما اگر به شارژ بدون سیم اهمیتی نمی‌دهید، توصیه می‌شود که به سراغ گوشی هوشمند دیگری بروید چرا که عملکرد ضعیف و تاخیر در اجرای اپلیکیشن‌ها مشکل بزرگ‌تری از اتصال کابل شارژ به گوشی است.

گوشی موتورولا موتو G پاور که امسال عرضه شده گزینه مناسب‌تری نسبت به بلید ۱۱ پرایم است. این گوشی از پردازنده و باتری قدرتمندتری استفاده کرده و عملکرد بهتری دارد. با این حال، حافظه‌ی ۳۲ گیگابایتی آن شما را وادار به استفاده از کارت حافظه‌ی میکرو اس دی خواهد کرد. گوشی موتو G پلی نیز می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد هرچند که پردازنده‌ی این گوشی نسبت موتو G پاور کمی ضعیف‌تر است.

نقاط مثبت

  • شارژ بدون سیم
  • عمر باتری
  • قیمت مناسب

نقاط منفی

  • عملکرد ضعیف
  • صفحه‌نمایش بی‌کیفیت
  • دوربین‌ نسبتاً ضعیف

منبع: The Verge

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

0منبع مقاله

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.