تاریخ انتشار : یکشنبه 2 ژانویه 2022 - 7:22
کد خبر : 502418

بررسی ۱۰ علت بوی بد بخاری ماشین

بررسی ۱۰ علت بوی بد بخاری ماشین

شما در حال رانندگی هستید و هوا در کابین ماشین شما سرد می شود شما تصمیم به روشن‌ کردن‌ بخاری میگیرید ♨️ و زمانی که بخاری را روشن میکنید با بوی سوختگی مواجه می شوید. امکان دارد بترسید و بخاری را خاموش ک..

شما در حال رانندگی هستید و هوا در کابین ماشین شما سرد می شود شما تصمیم به روشن‌ کردن‌ بخاری میگیرید ♨️ و زمانی که بخاری را روشن میکنید با بوی سوختگی مواجه می شوید. امکان دارد بترسید و بخاری را خاموش کنید و بو از بین برود. اما زمانی که بخاری را مجددا روشن می کنید همان بو باز می گردد دلیل این اتفاق چیست؟ در این مطلب از انزل وب به بررسی ۱۰ علت بوی بد بخاری ماشین میپردازیم.

رفع مشکل بوی بد بخاری ماشین

Tips To Remove a Bad Smell from Your Car’s Heat

شاید برای شما هم پیش آمده است که زمانی که بخاری ماشین خود را روشن می کنید بوی بدی از بخاری ماشین شما می آید. اما دلیل این اتفاق چیست؟ در مطالب قبل برای راه رفع بوی بد سیگار صحبت کرده شد، در ادامه به یکسری از دلایل بوی بد بخاری ماشین اشاره میکنیم.

نشت ضد یخ به داخل جعبه بخاری

رفع مشکل بوی بد بخاری ماشین

زمانی که ضد یخ به داخل جعبه بخاری نشت میکند باعث ایجاد بوهای بد در ماشین شما می شود. برخی ها این بو را به طور کلی شبیه شربت توصیف میکنند. و برخی دیگر میگویند که بوی بدی دارد یا ترکیبی از تلخ و شیرین است. ضد یخ بوی شیرینی دارد و زمانیکه نشت میکند این شیرینی تلخ در ماشین شما پخش میشود. با این مشکل پنجره ها نیز مه میگیرند. هنگامی که ضد یخ تبخیر می شود روی شیشه جلو متراکم می شود و یک لایه چسبناک نیز ایجاد می کند که تمیز کردن آن سخت است.

برای رفع بوی بد بخاری ماشین هسته بخاری را تعویض کنید. در بیشتر موارد بهتر است که این کار را به یک متخصص بسپارید مگر اینکه تجربه کار روی ماشین را داشته باشید. اگر نمیدانید چگونه هسته بخاری را تعویض کنید حتما آن را به یک متخصص بسپارید.

بوی بد کپک

بوی سوختگی از بخاری ماشین

جعبه های بخاری طوری طراحی شدند که اجازه میدهند مایعات به بیرون چکه کنند و تخلیه شوند. اگر متوجه مقداری آب تمیز در زیر ماشین خود شدید به‌ خصوص با تهویه مطبوع احتمالا از جعبه بخاری بیرون زده است. اگر جعبه بخاری نتواند به درستی آب خود را تخلیه کند، آب میتواند در آن جمع شود و باعث ایجاد بوی کپک زدگی شود.
برای از بین بردن بو اگر آب از طریق نشتی وارد ماشین شما شده است نشتی را پیدا کنید و جلوی آن را بگیرید. در صورت گرفتگی شلنگ تخلیه جعبه بخاری، آن را درست کنید. اگر دسترسی به آن خیلی برای شما سخت است می توانید از متخصص کمک بگیرید. بعد از آن بگذارید همه چیز به طور طبیعی یا به وسیله بخاری خشک شود.

بوی بد پلاستیک سوخته

علت بوی دود از بخاری ماشین

این بوی روغن سوخته از بخاری ماشین یا بوی پلاستیک سوخته اغلب به دلیل خرابی موتور یا دنده، ترمز و کلاژ بیش از حد گرم شده و همینطور روغن سوخته است. البته این را در نظر بگیرید زمانی که بخاری ماشین را تازه روشن می کنید و بوی پلاستیک سوخته حس می کنید احتمالا از بیرون ماشین می آید.
برای از بین بردن بوی سوختگی از بخاری ماشین قطعه ای که داغ شده است را پیدا کنید و آن را جایگزین کنید. اگر بویی از داخل بخاری می آید تشخیص و رفع مشکل آن مستلزم به دسترسی به جعبه بخاری می باشد.

بوی سوختگی

بوی روغن سوخته از بخاری ماشین

اگرچه ممکن است معمولا رخ ندهد، اما مواد خارجی مثل برگ ممکن است در داخل جعبه بخاری قرار گیرند. اگر رطوبت در جعبه بخاری وجود نداشته باشد برگ ها یا سایر مواد که به جعبه بخاری راه یافتند به اندازه کافی خشک می شوند تا بسوزند. این میتواند علت بوی دود از بخاری ماشین باشد.

برای رفع بوی بد بخاری ماشین با فرض این که هر چیزی که در جعبه بخاری است هنوز نسوخته جعبه بخاری را بردارید. آن را تمیز کنید و دوباره کنار هم قرار دهید.

بوی بد تخم مرغ گندیده در ماشین

دلیل بوی بد بخاری ماشین

رایج ترین منبع این بو مبدل کاتالیزور است. تقریبا این بو همیشه از خارج از محفظه سرنشین می آید. پس فقط با روشن بودن بخاری این بو را متوجه می شوید. برای از بین بردن بو، روشن کردن بخاری را تا زمانی که علت اصلی آن را مشخص و برطرف کنید فراموش کنید. به این دلیل که بویی که از سیستم تهویه مطبوع می‌آید به سختی از بین میرود. به خصوص اگر کسی چیز بدی در دریچه ها ریخته باشد.

روشن نکردن فن به صورت دوره ای

بوی روغن سوخته از بخاری ماشین

یکی از ساده‌ترین کارهایی که برای جلوگیری از بوی بد بخاری میشود انجام داد روشن کردن فن ماشین به طور دوره ای است اما گرما و AC را خاموش کنید. همچنین روشن کردن بخاری یا فن ماشین میتواند به جلوگیری از جوش آوردن ماشین کمک کند.

بوی بدی که به وسیله جانوران ایجاد می شود

رفع بوی بد بخاری ماشین

ریشه این بو معمولا ادرار جانوران کوچک مانند موش و… است که وارد ورودی هوای تازه و جعبه بخاری میشوند و باعث به وجود آمدن بوی بد در ماشین میشوند. برای از بین بردن بو هرگونه مواد خارجی را بردارید قطعات را به بهترین شکل ممکن تمیز کنید و دوباره نصب کنید.

ضدعفونی نکردن

رفع مشکل بوی بد بخاری ماشین

وقتی بخاری ماشین شما بوی بدی میدهد باید مستقیما به منبع آن بروید و سیستم HVAC را تمیز و ضد عفونی کنید. توصیه می کنیم از یک پاک کننده مجرای تهویه هوا و اسپری خوشبو کننده استفاده کنید. فوم را در دریچه اسپری کنید تا زمانی که از لوله تخلیه خارج شود اجازه دهید تا حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خیس بخورد و از بین برود و از سیستم HVAC خارج شود. وسیله نقلیه خود را روشن کنید بخاری را با حداکثر سرعت خود ۵ دقیقه روشن بگذارید تا داخل سیستم خشک شود.

بوی بد به دلیل فیلتر های هوای ماشین

بوی سوختگی از بخاری ماشین

فیلترهای هوای کابین انواع کثیفی از جمله خاک، گرد و غبار و آلاینده های مضر را در خود جمع می کنند. به همین دلیل اطمینان حاصل کنید که فیلتر هوای کابین ماشین خود تمیز است. یا اگر نیاز به تعویض دارد آن را تعویض کنید.

استفاده نکردن از خوشبو کننده به طور منظم

علت بوی دود از بخاری ماشین

شما می توانید قبل از اینکه بخاری ماشین شما بوی بدی بگیرد با خوشبو کننده و ضد عفونی کردن آن از بوی بد جلوگیری کنید. برای اینکار کافیست ابتدا ماشین خود را روشن کنید. بخاری خود را روی درجه کم تنظیم کنید. ماده ضدعفونی کننده را به مدت ۳۰ ثانیه در محل پای سرنشین اسپری کنید تا به سیستم HVAC کشیده شود. این فرایند را با دمای بالاتر تکرار کنید. و به این ترتیب هر دو قسمت بخاری و تهویه مطبوع ضدعفونی و تمیز می شوند. همینطور میتوانید از یک تصفیه کننده هوای با کیفیت استفاده کنید.

اگر با کولر ماشین خود مشکل دارید میتوانید مطلب علت خوب کار نکردن و خنک نکردن کولر ماشین را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز ۱۰ علت بوی بد بخاری ماشین بررسی شد. دلیل بوی بد ماشین شما کدام یک از موارد بالا هست؟ نظرات و پیشنهادات خود را در مورد دلیل بوی بد بخاری ماشین و روش های عنوان شده برای از بین بردن آن در بخش دیدگاه این پست با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.