تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اکتبر 2021 - 7:21
کد خبر : 45233

بنچمارک UL: ویندوز ۱۱ بازی‌ها را با ۳۰ درصد عملکرد پایین‌تری اجرا خواهد کرد

بنچمارک UL: ویندوز ۱۱ بازی‌ها را با ۳۰ درصد عملکرد پایین‌تری اجرا خواهد کرد

بنچمارک UL: ویندوز ۱۱ بازی‌ها را با ۳۰ درصد عملکرد پایین‌تری اجرا خواهد کرد مایکروسافت قرار است به‌زودی نسخه نهایی ویندوز ۱۱ را عرضه کند و ما می‌دانیم که این سیستم عامل عملکرد بهتری نسبت به ویندوز ۱۰ ..

بنچمارک UL: ویندوز ۱۱ بازی‌ها را با ۳۰ درصد عملکرد پایین‌تری اجرا خواهد کرد

مایکروسافت قرار است به‌زودی نسخه نهایی ویندوز ۱۱ را عرضه کند و ما می‌دانیم که این سیستم عامل عملکرد بهتری نسبت به ویندوز ۱۰ خواهدد داشت. اما حالا مشخص شده است که قابلیت امنیتی این سیستم عامل ممکن است مزیت فوق را از گیمرها بگیرد.

مطالب مرتبط:

  • ویندوز ۱۱ را زودتر از عرضه عمومی آن دانلود و نصب کنید

  • 60 درصد از کاربران PC نسبت به ویندوز 11 آگاهی ندارند

بنچمارک UL به‌تازگی با انجام تست‌های مختلفی روی ویندوز ۱۱ به این نتیجه رسیده است که قابلیت امنیتی مجازی‌سازی این سیستم عامل (Virtualization-based Security) می‌تواند عملکرد گیمینگ آن را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

این بنچمارک گفته است:

ما در تست‌های خود روی نسخه‌های پیش‌عرضه ویندوز ۱۱ متوجه شدیم که قابلیت امنیتی مجازی‌سازی مایکروسافت عملکرد این سیستم عامل را کاهش می‌دهد این قابلیت بعد از نصب ویندوز ۱۱ به‌طور پیش‌فرض فعال می‌شود اما در صورت ارتقا ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ همچنین اتفاقی نمی‌افند. بنابراین یک سیستم کامپیوتری بسته به اینکه ویندوز ۱۱ به چه روشی روی آن نصب شود عملکرد گیمینگ متفاوتی خواهد داشت.

بنچمارک UL در تست‌های PC Gamer خود نشان داده است که تفاوت دو روش فوق در حین اجرای بازی Shadow of the Tomb Raider حدود ۲۸ درصد بوده است. البته این درصد کمی بیشتر از نتایجی است که کارشناسان Computer Base به دست آورده‌اند. به نظر می‌رسد که دلیل تفاوت نتایج این دو بنچمارک، استفاده آن‌ها از نسخه‌های متفاوت ویندوز ۱۱ باشد؛ بطوریکه Computer Base از نسخه کانال توسعه‌دهندگان و UL از نسخه بتا استفاده کرده‌اند.

به گفته مایکروسافت، قابلیت امنیتی مجازی‌سازی ویندوز ۱۱ از فناوری‌های مجازی‌سازی برای ایجاد و ایزوله کردن یک ناحیه امن در حافظه سیستم عامل استفاده می‌کند. ویندوز ۱۱ از این قابلیت برای میزبانی از یک‌سری راهکارهای امنیتی استفاده می‌کند و باعث می‌شود تا سیستم عامل در برابر آسیب‌پذیری‌های مختلف محاظت گردد.

البته مایروسافت امیدوار است که این قابلیت را بهینه‌سازی کند یا اینکه اصلاً بخواهد فعال‌سازی پیش‌فرض آن را در نسخه نهایی ویندوز ۱۱ غیرفعال کند. بنچمارک UI گفته است که نرم‌افزار 3D Mark خود را برای مقایسه بهتر عملکرد ویندوز ۱۱ به‌روزرسانی خواهد کرد.

منبع: Ms Power User

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.