تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 مارس 2022 - 13:54
کد خبر : 504107

تایلند استفاده از رمزارز به عنوان روش های پرداختی را ممنوع اعلام خواهد کرد

تایلند استفاده از رمزارز به عنوان روش های پرداختی را ممنوع اعلام خواهد کرد

تایلند استفاده از رمزارز به عنوان روش های پرداختی را ممنوع اعلام خواهد کرد در حالی که استفاده از رمزارزها در کشورهای مختلف در حال گسترش است اما برخی از کشورها مانند تایلند از چنین رویکردی پیروی نمی‌کن..

تایلند استفاده از رمزارز به عنوان روش های پرداختی را ممنوع اعلام خواهد کرد

در حالی که استفاده از رمزارزها در کشورهای مختلف در حال گسترش است اما برخی از کشورها مانند تایلند از چنین رویکردی پیروی نمی‌کنند. قرار است که این کشور استفاده از رمزارزها به عنوان روش پرداختی را از تاریخ 12 فروردین (1 آپریل) ممنوع اعلام کند.

بر اساس گزارش کمیسیون امنیت تبادلات (SEC)، تایلند علت اصلی این اقدام را جلوگیری از ایجاد مشکلات برای ثبات اقتصادی کشور اعلام کرده است. همچنین کسب و کارها و صرافی‌های رمزارز تنها 30 روز مهلت خواهند داشت تا از قوانین جدید پیروی کنند. با این وجود، شرکت‌ها کماکان حق خرید و فروش و سرمایه‌گذاری روی رمزارزها را خواهند داشت.

ارزش بیت کوین

کمیسیون امنیت تبادلات تایلند همچنین اعلام کرده است که این تصمیم با توجه به بی‌ثباتی قیمت رمزارزها، امکان هک‌شدن اطلاعات کاربران و امکان استفاده از رمزارزها برای پول‌شویی اتخاذ شده است. این در حالی است که خبرگزاری Blaockchain.com از محبوبیت روزافزون رمزارزها در تایلند پس از مشکلات اقتصادی اخیر این کشور خبر داده است.

گفته می‌شود که تایلند قصد دارد تا به گردشگران اوکراینی و روسی اجازه‌ی استفاده از رمزارز به عنوان روش پرداختی را بدهد چرا که مسترکارت و ویزا اخیراً استفاده از کارت‌های خود توسط کاربران روسی را ممنوع اعلام کرده بود. در همین حال، ارزش بیت‌کوین نسبت به روز گذشته حدود 1000 دلار کاهش پیدا کرده است.

منبع: TechSpot

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.