تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 ژانویه 2021 - 12:00
کد خبر : 6859

تصاویری از طراحی آیپد پروهای ۲۰۲۱ منتشر شد

تصاویری از طراحی آیپد پروهای ۲۰۲۱ منتشر شد

تصاویری از طراحی آیپ..

تصاویری از طراحی آیپد پروهای ۲۰۲۱ منتشر شد

حال که تمام آیفون‌ها به جزء یکی از صفحه‌نمایش‌های ال‌سی‌دی به اولد منتقل شده‌اند، این امکان وجود دارد که آیپدها دسته بعدی برای این اتفاق باشند یا ممکن است در عوض به نمایشگرهای مینی ال‌ای‌دی روی آورند. در واقع شایعاتی که در سال‌های گذشته منتشر شده است خبر از رخ دادن هردو سناریو می‌دهد.

بنا بر برخی شایعات، آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی اولین دستگاه مینی ال‌ای‌دی خواهد بود. تولید نمایشگرهای مورد نیاز ممکن است در حال حاضر آغاز شده باشد و انتظار می‌رود این تبلت در نیمه اول ۲۰۲۱ معرفی گردد. برخی دیگر از شایعات مدعی از راه رسیدن یک آیپد پرو اولد در نیمه دوم سال میلادی شده‌اند.

به‌تازگی طراحی‌هایی بر اساس CAD از آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی منتشر شده است که می‌تواند شایعات یادشده را قوت ببخشد. البته از روی این طرح‌ها نمی‌توان نتیجه‌گیری کرد که صفحه‌نمایش اولد یا مینی ال‌ای‌دی است، اما اگر اطلاعات گزارش شده درست باشد، نمایشگرها مینی ال‌ای‌دی خواهند بود.

جدای از نوع صفحه‌نمایش، به نظر می‌رسد که مدل‌های ۲۰۲۱ بسیار شبیه به آیپد پرو‌های ۱۲٫۹ اینچی حال حاضر باشند. البته در طرح‌های منتشر شده، چهار طرف پخ خورده دستگاه محل استقرار بلندگوهای چهارتایی و یک درگاه USB-C هستند. مجموعه دوربین نیز با دو حسگر و یک سیستم TOF سه‌بعدی بسیار شبیه به مدل‌های ۲۰۲۰ است.

طرح‌هایی از نسخه ۱۱ اینچی نیز منتشر شده که آن هم بسیار شبیه به نیاکان خود در ۲۰۲۰ است. مهندسان اپل توانسته‌اند تا چند میلی‌متر از عرض و ارتفاع دستگاه کم کنند، اما ضخامت تغییری نکرده است. آیپد پرو ۲۰۲۱ ابعادی برابر با ۲۴۵٫۷۴ در ۱۷۶٫۶۱ در ۵٫۹۰ میلی‌متر خواهد داشت.

به نظر می‌رسد مانند آیپد ایر ۲۰۲۰ (iPad Air)، حسگر اثرانگشت تاچ‌آی‌دی (TouchID) در لبه سمت راست دستگاه تعبیه شده باشد. یک خوانشگر اثرانگشت را می‌توان در طرح هردو تبلت مشاهده کرد.

تغییر ندادن طراحی کلی منطقی به نظر می‌رسد، مک‌بوک‌های ایر و پرو جدید مجهز به تراشه‌ M1 نیز بسیار شبیه به نیکان x86 خود هستند و تنها تفاوت در تراشه‌های آنها است.

در زمینه تراشه‌ها، آیپد پرو ۲۰۲۰ از تراشه A12Z اپل بهره می‌برد که چند نسلی از عمر آن می‌گذرد. با این حال این تراشه هنوز هم سریع است، نسخه Z در مقایسه با تراشه A12 استفاده شده در آیفون XS دارای هسته‌های پردازشگر مرکزی و پردازشگر گرافیکی با اندازه‌های دو برابری است.

با این حال، تراشه A14Z اپل وجود خارجی ندارد و ممکن است هیچ‌گاه پا به عرصه وجود نگذارد، زیرا دو برابر کردن هسته‌های پردازشگر مرکزی و پردازشگر گرافیکی آن، این قطعه را بسیار شبیه به M1 خواهد کرد. تاکنون چیزی درباره آیپدی مجهز به M1 به گوش نرسیده، پس ممکن است نسخه‌های پرو ۲۰۲۱ از تراشه های به‌کار رفته در آیفون بهره ببرند. جایی بین تراشه‌ها و نمایشگرها، نسل جدید آیپد‌های پرو ممکن است هیجان‌انگیزترین تبلت‌هایی باشند که در سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شوند.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.