تاریخ انتشار : دوشنبه 11 جولای 2022 - 12:28
کد خبر : 504870

تعویض گلس انجام بدیم یا تعویض تاچ ال سی دی کامل؟

تعویض گلس انجام بدیم یا تعویض تاچ ال سی دی کامل؟

در این مقاله قرار است در مورد تاچ ال سی دی موبایل و چیزهایی که نیاز است در مورد آن بدانیم صحبت کنیم. زمانی که صفحه موبایل ما می‌شکند یا ترک می‌خورد ممکن است ندانیم که در حقیقت کدام قطعه از تاچ و ال‌سی‌دی یا صفحه نمایش موبایل‌ ما شکسته است و نیاز به تعویض

در این مقاله قرار است در مورد تاچ ال سی دی موبایل و چیزهایی که نیاز است در مورد آن بدانیم صحبت کنیم. زمانی که صفحه موبایل ما می‌شکند یا ترک می‌خورد ممکن است ندانیم که در حقیقت کدام قطعه از تاچ و ال‌سی‌دی یا صفحه نمایش موبایل‌ ما شکسته است و نیاز به تعویض کدام قطعه از ال‌سی‌دی یا تاچ گوشی است.

همچنین، افراد زیادی هستند که اطلاع ندارند تعویض گلس موبایل با تعویض پنل تاچ ال‌سی‌دی آن تفاوت دارد. از این رو اولین چیزی که نیاز است بدانیم ساختار ال‌سی‌دی نمایشگر موبایل است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با تفاوت تاچ، گلس و ال‌سی‌دی موبایل آشنا شویم و نحوه تشخیص خراب شدن هر یک از آنها را بررسی کنیم.

 

قطعات اصلی تاچ و ال‌سی‌دی

تعویض گلس انجام بدیم یا تعویض تاچ ال سی دی کامل؟

گلس روی ال‌سی‌دی

روی صفحه نمایش موبایل یک لایه‌ی شیشه‌ای به‌ نام گلس تاچ یا شیشه تاچ گلس قرار گرفته است. این لایه اولین لایه‌ای است که در مسیر ضربه یا برخورد قرار می‌گیرد و ضخامت بسیار کمی دارد. گلس در حقیقت شیشه محافظ ضد خط و خشی است که شرکت‌های سازنده موبایل آن را بر روی مجموعه تاچ و ال‌سی‌دی دستگاه پرس می‌کنند و بدین ترتیب از آسیب دیدن تاچ و ال‌سی‌دی گوشی ممانعت به عمل می‌آورند.

 

تاچ ال‌سی‌دی گوشی

دومین لایه که در پایین پنل گلس موبایل قرار می‌گیرد، تاچ ال‌سی‌دی یا لمس موبایل نام دارد. این لایه حساسیت بالایی دارد و می‌تواند لمس انگشتان دست را تشخیص دهد. معمولا تاچ ال‌سی‌دی با گلس ادغام شده‌اند ولی آسیب به گلس به معنای وارد شدن آسیب به تاچ ال‌سی‌دی نیست.

 

ال‌سی‌دی (LCD screen)

ال‌سی‌دی یا نمایشگر اصلی موبایل در زیرترین لایه قرار گرفته است. ال‌سی‌دی اصلی‌ترین قسمت صفحه هر موبایل است به همین دلیل لایه‌های محافظ زیادی روی آن قرار گرفته تا از آسیب به ال‌سی‌دی گوشی ممانعت کند. در گوشی‌های قدیمی‌تر این لایه از سایر لایه‌ها جدا بود اما در گوشی‌های جدید تاچ و ال‌سی‌دی موبایل در هم ادغام شده‌اند.

 

لایه نور پس زمینه

لایه نور پس زمینه، در زیر ال‌سی‌دی گوشی‌های هوشمند قرار دارد. این قطعه مجموعه‌ای از چراغ‌های نورانی است که وظیفه‌ی آنها ساطع کردن نور برای نمایش محتوای مورد نظر است. ال‌سی‌دی و لایه نوری پس زمینه به طور یکپارچه به پشت ال‌سی‌دی متصل است و شاید بتوان ال‌سی‌دی و لایه نوری پس زمینه آن را یک قطعه یکپارچه در نظر گرفت اما برای روشن‌تر شدن موضوع ما این قطعه را به طور مستقل جزو یکی از قطعات تاچ ال‌سی‌دی گوشی‌های موبایل معرفی کرده‌ایم. پس چنانچه که نمایشگر موبایل شما خاموش شد و کار نکرد، علت آن بی‌گمان به لایه نور پس زمینه مجموعه تاچ ال‌سی‌دی دستگاه هم ارتباط خواهد داشت.

 

فریم ال‌سی‌دی

آخرین قطعه فریم ال‌سی‌دی نام دارد که تمام قطعات تاچ ال‌سی‌دی تلفن‌های هوشمند را یکجا و به طور واحد در کنار هم نگه می‌دارد. یعنی تمام اجزا که شامل هستند از گلس محافظ ال‌سی‌دی، تاچ، ال‌سی‌دی و لایه نور پس زمینه، همگی روی فریم ال‌سی‌دی پرس شده هستند و یک مجموعه یکپارچه را به وجود می‌آورند.

 

چه زمانی گلس گوشی نیاز به تعویض دارد؟

گاهی اوقات ممکن است به دلیل ضربه یا وارد شدن فشار به نمایشگر موبایل، گلس روی آن دچار ترک شده و یا بشکند. اما خود ال‌سی‌دی و تاچ گوشی سالم بمانند. در این شرایط نمایشگر موبایل ترک خورده یا شکسته است اما به همان شکل می‌توان از آن‌ استفاده کرده و محتوای نمایشگر را دید. حتما برای شما هم پیش آمده یا دیده‌اید که یک گوشی با وجود ترک‌ها و شکستگی‌هایی که روی نمایشگر آن ایجاد شده به همان صورت قابل استفاده است و کاربر به راحتی از ال‌سی‌دی آن استفاده می‌کند. این حالت دقیقا همان حالتی است که گلس ال‌سی‌دی گوشی شکسته و نیاز به تعویض دارد، اما تاچ و ال‌سی‌دی گوشی سالم هستند. در اینگونه شرایط شما می‌توانید با تعویض گلس ال‌سی‌دی موبایل خود به جای تعویض کل نمایشگر با هزینه بسیار ناچیز مشکل گوشی را برطرف کنید. از این رو اگر در اثر ضربه، فشار یا بنا به هر دلیل دیگر بر روی نمایشگر موبایل شما ترک یا شکستگی سطحی ایجاد شد اما تاچ و ال‌سی‌دی آن همچنان بدون مشکل کار می‌کند، فقط نیازمند تعویض گلس ال‌سی‌دی گوشی خواهید بود. برای تعویض گلس گوشی یا تبلت‌تان می‌توانید در وب‌سایت سورن‌استور درخواست خود را بصورت آنلاین ثبت نمایید.

 

در چه شرایطی نیازمند تعویض تاچ ال‌سی‌دی به طور کامل خواهیم بود؟

تعویض گلس انجام بدیم یا تعویض تاچ ال سی دی کامل؟

گاهی اوقات ممکن است به دلیل ضربه خوردن یا تحت فشار بودن موبایل، با تغییر رنگ مواجه شوید. مثلا بارها دیده شده است که بعد از شکستگی گلس موبایل، برخی از بخش‌های ال‌سی‌دی سیاه شود یا در مواردی به رنگ بنفش در بیاید. معمولا به خاطر ضربه وارد شده گاز موجود در تاچ ال‌سی‌دی به بیرون نشت پیدا می‌کند و این مسئله باعث می‌شود کم‌کم این گاز کل صفحه را فرا بگیرد و سرانجام در عرض چند ساعت تا حداکثر چند روز کل تاچ ال‌سی‌دی شما بنفش و سپس سیاه شود. اگر با چنین موردی مواجه شدید متاسفانه باید تاچ ال‌سی‌دی خود را به طور کامل تعویض کنید. اگرچه تغییر رنگ فقط به این موارد خلاصه نمی‌شود و در برخی از گوشی‌های موبایل به علت استفاده زیاد کاربر یا قرار گرفتن گوشی در حرارت بالا ممکن است تاچ ال‌سی‌دی به رنگ زرد در بیاید و این مسئله باعث کاهش کیفیت تاچ ال‌سی‌دی می‌شود.

 

چه زمانی ال‌سی‌دی نیاز به تعویض دارد؟

متاسفانه ال‌سی‌دی دستگاه‌های الکترونیکی مانند تبلت و گوشی از جمله قطعاتی هستند که در صورت آسیب‌های شدید کمتر امکان تعمیر آنها وجود دارد. اگر تنها پنل شیشه‌ای روی موبایل آسیب دیده است و بعد از ضربه مشکلی در تاچ و ال‌سی‌دی گوشی وجود ندارد، نیاز سریع به تعویض ال‌سی‌دی شکسته نخواهید داشت. حداقل برای مدت زمان کوتاهی می‌توانید با همین وضعیت نیز استفاده کنید. در بعضی از تلفن‌های هوشمند نیز می‌توانید تنها لایه شیشه‌ای روی نمایشگر را تعویض کنید که هزینه بسیار کمی نسبت به تعویض اسکرین دارد.

بنابراین اگر تاچ یا ال‌سی‌دی شکسته باشد، راهی جز تعویض کامل نمایشگر موبایل نخواهید داشت. در گذشته تاچ و ال‌سی‌دی بعضی از موبایل‌ها از هم جدا بودند اما در گوشی‌های جدید هر دو باید با هم تعویض شوند. اگر می‌خواهید بعد از تعویض ال‌سی‌دی با مشکلات زیادی مثل از کار افتادن نمایشگر موبایل مواجه نشوید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از اورجینال بودن ال‌سی‌دی موبایل مطمئن شوید. متاسفانه برخی از تعمیرکاران از ال‌سی‌دی های تقلبی برای تعمیر نمایشگر موبایل استفاده می‌کنند. اگر با شرایط این چنینی مواجه شدید، می‌توانید از کارشناسان سورن ‌استور بخواهید تا تعویض ال‌سی‌دی شکسته گوشی شما را انجام دهند.

 

چگونه از آسیب دیدن تاچ و ال‌سی‌دی گوشی جلوگیری کنیم؟

تعویض گلس انجام بدیم یا تعویض تاچ ال سی دی کامل؟

شکستن ال‌سی‌دی موبایل اتفاق بسیار رایجی است که کاربران گوشی‌های هوشمند با آن مواجه می‌شوند. یک بی‌احتیاطی ساده کافی است تا سبب ترک برداشتن نمایشگر یا معیوب شدن تاچ و شکستن ال‌سی‌دی موبایل شود. اگر اسکرین موبایل خود را تعمیر کرده‌اید، برای جلوگیری از بروز دوباره این اتفاق، در هنگام استفاده از موبایل دقت زیادی داشته باشید، گوشی موبایل را در محلی که خطر سقوط آن وجود دارد قرار ندهید و از قرار دادن اجسام سنگین در کنار تلفن همراه اجتناب کنید. بعلاوه استفاده از گلس محافظ و گارد، ساده‌ترین و موثرترین روش پیشگیری از آسیب‌دیدن نمایشگر موبایل به حساب می‌آید. پیشنهاد می‌کنیم حتما گارد و گلس را از فروشگاه لوازم جانبی معتبر تهیه کنید و از اصل بودن آنها نیز مطمئن شوید. اگر به دنبال شناخت معتبرترین و بهترین گلس‌های موجود در بازار هستید می‌توانید به مقاله‌های وب‌سایت سورن استور سر بزنید که اطلاعات بسیار خوبی در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

آیا امکان تعویض فلت تاچ و فلت تصویر ال سی دی امکان‌پذیر است؟

در صورتی که اگر پنل تاچ اسکرین و یا ال‌سی‌دی اسکرین سالم باشد ولی بر اثر آسیب‌پذیری، پارگی فلت، نوسان ولتاژ، امکان تعویض فلت تاچ، فلت ال‌سی‌دی وجود دارد. ولی تعویض فلت تاچ ال‌سی‌دی باید با استفاده از ابزار و لوازم تخصصی تعویض فلت و تعویض گلس انجام شود و نیاز دانش تخصصی در این زمینه می‌باشد. در حالتی که پنل گوشی شما سالم باشد و مشکل از فلت و مدار آن باشد, با تعویض فلت گوشی می‌توانید دوباره از صفحه نمایش و پنل لمسی موبایل خود استفاده نمایید.

 

سورن استور و تعمیرات تخصصی ال‌سی‌دی موبایل

اگر به دنبال یک مرکز تعمیرات تخصصی موبایل هستید که هم تعویض گلس و هم تعویض کامل تاچ ال‌سی‌دی موبایل در آن با بهترین کیفیت و کمترین هزینه انجام شود وب‌سایت قطعات موبایل سورن از بهترین گزینه‌های پیش‌رویتان خواهد بود. کارشناسان این مرکز از مجرب‌ترین تعمیرکاران حال حاضر کشور هستند و از پیشرفته‌ترین ابزارهای روز دنیا برای تعمیر موبایل استفاده می‌کنند تا خیال مشتری از بابت کیفیت قطعات و تعمیرات راحت باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانید به وب‌سایت سورن استور مراجعه فرمایید.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.