تاریخ انتشار : شنبه 25 ژوئن 2022 - 12:09
کد خبر : 504804

تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن چیست ؟

تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن چیست ؟

موشن گرافیک و انیمیشن در واقع دو روی یک سکه هستند . در موشن گرافیک شما میتوانید با سبک هایی نظیر کات اوت داستان سرایی کنید . این سبک بصورت گسترده در انیمیشن های امروزی استفاده میشود . در سبک کات اوت که در دل موشن گرافیک شکل گرفته است شما از مزایای خاصی بهره

موشن گرافیک و انیمیشن در واقع دو روی یک سکه هستند . در موشن گرافیک شما میتوانید با سبک هایی نظیر کات اوت داستان سرایی کنید . این سبک بصورت گسترده در انیمیشن های امروزی استفاده میشود . در سبک کات اوت که در دل موشن گرافیک شکل گرفته است شما از مزایای خاصی بهره مند هستید . این مزایا در انیمیشن وجود ندارد زیرا در انیمیشن برای ساخت یک شات یک ثانیه ای شما به نیروی انسانی متبحر و زمان بسیار زیاد نیازمندید. اما به لطف پیشرفت تکنولوژی سبکی از دل موشن گرافیک بیرون آمده به نام کات اوت که سرعت و کیفیت بالا و هزینه پایین دارد. در واقع همانطور که قبلا گفته شد انیمیشن و موشن گرافیک دو روی یک سکه اند و اگر میخواهید به انیمیشن سازی روی بیاورید اولین قدم استفاده از سبک کات اوت است .

کات اوت در واقع انیمیت در دنیای 2.5 بعدیست . یعنی شما با استفاده از نرم افزاری مثله افترافکت که به همین منظور ساخته شده است . المان های 2 بعدی را در محیط 2.5 بعدی به کمک دوربین و ابزراهای مختلف به حرکت در می آورید .

اما همانطور که شما از انیمیشن میتوانید به منظور ساخت تیزرهای تبلیغاتی استفاده کنید موشن گرافیک نیز همین کاربرد را برای شما دارد. موشن گرافیک بعلت هزینه کمتر و سرعت و کیفیت بالا بیشتر از انیمیشن مورد استقبال استودیوهای تبلیغاتیست. در نتیجه موشن گرافیک به وفور در تبلیغات تلویزیونی و شبکه های اجتماعی دیده میشود . حتی موشن گرافیک که در اصطلاح عموم موشن گرافی نیز نام برده می شود توانسته گوی سبقت را از ویدیوهای رئال برباید و محبوبیت بیشتری داشته باشد . در ویدیو و تیزر رئال شما به تیم چند نفره فیلمبرداری ، گریم ، کارگردان ، تدوین و … نیاز دارید . اما در موشن گرافیک میتوانید کل پروژه را تک نفره به پیش ببرید.

این موارد موجب شده که موشن گرافیک بازار بسیار مناسبی از نظر اشتغال داشته باشد . و با استقبال گسترده در شبکه های اجتماعی و جذب فالوور این استقبال گسترده تر شده است . اگر شما نیز به این هنر و کسب درآمد از آن علاقه مند شده اید برای شروع میتوانید به سراغ یادگیری افترافکت بروید . افترافکت نرم افزار اصلی و مرسوم ساخت موشن گرافیک در دنیا به شمار می رود . برای یادگیری و آشنایی بیشتر با این هنر به وبسایت مهدی حسین پور سری بزنید .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.