تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 ژانویه 2021 - 8:29
کد خبر : 23059

تقاضا برای مینی LED شدیداً رو به افزایش است

تقاضا برای مینی LED شدیداً رو به افزایش است

تقاضا برای مینی LED ..

تقاضا برای مینی LED شدیداً رو به افزایش است

از آن‌جایی که بسیاری از شرکت‌ها در حال ساخت محصولاتی مانند لپ‌تاب، تبلت، مانیتور و تلویزیون‌های خود با استفاده از مینی LED هستند، تامین‌کنندگان این قطعه برای رفع نیاز و تامین تقاضا تحت فشار هستند. از آن‌ جایی که تقاضا بالا بوده و عرضه نتوانسته است به نسبت تقاضا بالا برود، درنتیجه قیمت تراشه‌های LED نیز افزایش یافت.

طبق گزارش TrendForce (از طریق EETAsia)، چندین شرکت که در زنجیره تامین LED نقش دارند، زودتر از موعد تولید تراشه‌های LED را شروع کردند. اما با این وجود، رشد وحشتناک تقاضا برای این تراشه‌های مینی LED که منجر به افزایش تولید در این قسمت به‌ خصوص شده، سایر تولیدات مرتبط با LED را نیز تحت تاثیر قرار داده است. این اتفاقات موجب شده است که زنجیره تامین جهانی شاهد کمبود تراشه‌های LED شود که همین امر علاوه بر افزایش قیمت و به‌وجود آمدن دلالی، باعث شده شرکت‌های ثالث نیز خریدار این نوع تراشه‌ها شوند.

LED

این افزایش قیمت‌ها به‌طور کلی ۵ الی ۱۰ درصد است. همچنین، در این گزارش گفته شده است که شرکت‌ها برای تامین قطعات و مواد مورد نیاز، در زنجیره تامین تغییراتی را به‌وجود آورده‌اند تا بتوانند نیاز بازار را تامین کنند. این اتفاقات و کمبودها به دلیل افزایش تقاضا در آستانه سال نو چینی است. در ضمن، این کمبودها حتی روی شماره سریال بعضی از محصولات نیز تاثیر گذاشته است.

Trendforce معتقد است که کمبود اساسی در این بخش، به‌خاطر کم‌توجهی بازار به ظرفیت تولید است که به زنجیره تامین آسیب زد. همین باعث شد که تامین‌کنندگان تراشه‌های مینی LED، به‌دلیل نیاز بازار و افزایش تقاضا، قدرت چانه‌زنی بالایی داشته باشند و بتوانند قیمت محصولات را افزایش دهند.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.