تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 ژانویه 2021 - 16:00
کد خبر : 7113

تلگرام در رده دوم دانلود شده‌ترین اپلیکیشن‌های آمریکا قرار گرفت

تلگرام در رده دوم دانلود شده‌ترین اپلیکیشن‌های آمریکا قرار گرفت

تلگرام در رده دوم دا..

تلگرام در رده دوم دانلود شده‌ترین اپلیکیشن‌های آمریکا قرار گرفت

براساس گزارش وب‌سایت Telegraph، پیام‌رسان تلگرام در جایگاه دوم دانلود شده‌ترین اپلیکیشن‌های ایالات متحده خودنمایی می‌کند. این اتفاق پس از آن رخ داد که توییتر، حساب رسمی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ را مسدود کرد. از آن سو گوگل و اپل شبکه اجتماعی حامی ترامپ یعنی پارلر (Parler) را نیز از فروشگاه‌های خود حذف کردند تا تنها راه ارتباطی شخص مذکور با کاربران، تبدیل به تلگرام شود.

این رویدادها سبب شده است که کمتر از یک هفته یعنی از تاریخ ۱۷ دی‌ماه (۶ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی) تاکنون تلگرام حدود ۵۴۵۰۰۰ بار در ایالات متحده دانلود شود و این مقدار ۳ برابر هفته پیش ارزیابی می‌شود. کارشناسان فعال در این حوزه اشاره می‌کنند که تنها دلیل افزایش محبوبیت تلگرام این موضوع نیست و می‌توان مقداری از آن را به افشای سیاست‌های واتس اپ نسبت داد؛ در حقیقت پیش‌تر در تاریخ ۲۰ دی‌ماه (۸ ژانویه ۲۰۲۱) مشخص شد که پیام‌رسان واتس اپ اطلاعات شخصی افراد را در اختیار شرکا و سرویس‌های فیس بوک قرار می‌دهد و این شروعی بر مهاجرت‌های گسترده مخاطبان آن به تلگرام در نظر گرفته می‌شود.

موسس تلگرام پاول دورف پس از انتشار قوانین حریم شخصی واتس اپ با تایید این موضوع اضافه کرد که کاربران جدیدی به سمت این شبکه اجتماعی متمایل شده‌اند. «دورف» افزون بر این به کنار گذاشتن آیفون با توجه به مزایای سیستم عامل اندروید اشاره کرد که در نهایت باید منتظر عواقب آن باقی ماند.

قابلیت چت صوتی و دیگر ویژگی‌های جدید تلگرام

توسعه دهنده تلگرام به تازگی پشتیبانی از چت صوتی را به ویژگی‌های دیگر این پیام‌رسان افزوده است. ما پیش‌تر قابلیتی مشابه را در اپلیکیشن دیسکورد و گزینه روم (Room) آن دیده بودیم.

در حال حاضر چت صوتی همانند چت نوشتاری، یکی از قابلیت‌های دائمی تلگرام است که اجازه می‌دهد تا کاربران در لحظه به صبحت با دوستان یا اعضای خانواده خود بپردازند. با توجه به این که ویژگی مذکور همیشه در دسترس قرار دارد، شما قادر خواهید بود تا هر زمان که علاقه داشتید، به آن وارد یا از آن خارج شوید؛ همان‌طور که در ابتدا ذکر شد، این قابلیت بسیار شبیه یک تماس عادی یا ویژگی روم در اپلیکیشن دیسکورد است.

تلگرام اکنون از «چند هزار شرکت‌کننده» یا حتی گروه‌های بزرگ‌تر برای استفاده از رویدادهای زنده همانند چت صوتی پشتیبانی می‌کند. این ویژگی در بالای صفحه گروه‌های کاربران نمایش داده می‌شود و اگر توسط مدیریت فعال شده باشد، اجازه می‌دهد که هر کسی بدون محدودیت به مکالمه صوتی بپیوندد. در نسخه‌های رومیزی از تلگرام یعنی ویرایش مخصوص ویندوز و مک، شما می‌توانید جهت ارسال یا عدم ارسال صدای خودتان، از قابلیت «فشار برای صحبت» استفاده کنید که اجازه می‌دهد به وسیله یک دکمه، صدای خروجی خود را مورد کنترل قرار دهید.

کاربران نسخه اندروید تلگرام نیز هنگام استفاده از چت صوتی قادر هستند تا به وسیله یک دکمه شناور، به ویژگی مشابه نسخه‌های رومیزی دست پیدا کنند؛ این دکمه شناور در کنترل صدای ورودی و خروجی بسیار کاربردی عمل می‌‌کند.

چت صوتی تلگرام

در حال حاضر چت گروهی تنها روی صدا تمرکز دارد اما توسعه دهنده تلگرام تایید کرده که در هفته‌های آینده حالت‌های اشتراک ویدیو و نمایشگر را هم اضافه خواهد کرد. اگر شما مشتاق استفاده از این قابلیت هستید، باید از مدیر گروه خود درخواست کنید که آن را از قسمت تنظیمات گپ، فعال کند.

افزون بر اضافه شدن گزینه یاد شده، مدیر عامل اجرایی این اپلیکیشن تایید کرده که تلگرام نزدیک به ۵۰۰ میلیون کاربر را جذب خود کرده است. این پیام‌رسان در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از یک سیستم تبلیغ پیشرفته در کانال‌های عمومی است که سبب ایجاد درآمد مورد نیاز برای نگه‌داری از سرور‌ها و کنترل ترافیک می‌شود.

شما هم‌اکنون قادر هستید تا با به‌روزرسانی تلگرام خود، به قابلیت مذکور دست یابید. این قابلیت مدتی پیش نیز در دسترس کاربران نسخه بتا قرار گرفته بود ولی اکنون کاملاً عمومی شده است.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.