تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 فوریه 2021 - 18:45
کد خبر : 33659

تیک تاک تعداد کارکنان خود در کشور هند را کاهش می‌دهد

تیک تاک تعداد کارکنان خود در کشور هند را کاهش می‌دهد

تیک تاک تعداد کارکنا..

تیک تاک تعداد کارکنان خود در کشور هند را کاهش می‌دهد

پس از گذشت ۷ ماه از تحریم سراسری شرکت تیک تاک در هند، این موسسه تعداد کارکنان خود در این منطقه را کاهش می‌دهد. براساس گزارشات سایت Nikkei Asia در روز سه‌شنبه، شرکت تیک ‌تاک در حال خروج کامل از کشور هند می‌باشد.

سخنگوی شرکت تیک‌ تاک، ضمن تایید کاهش نیروهای خود در هند، گزارشات Nikkei را تایید نکرد. وی در مصاحبه با سایت The Verge گفت:

با توجه به پاسخگو نبودن دولت در مورد چگونگی رفع این مشکل در هفت ماه آینده، متاسفانه باید اعلام کنم که تصمیم داریم نیروی کار خود در هند را کاهش دهیم. امیدواریم که روزی بتوانیم دوباره برنامه تیک ‌تاک را در هند راه‌اندازی کنیم تا میلیون‌ها کاربر، هنرمند، داستان‌سرا و استاد بتوانند از آن استفاده کنند.

هنوز مشخص نیست که تیک ‌تاک چه تعداد از کارکنان خود را کاهش می‌دهد اما بر اساس گزارش Nikkei، اکثر کارکنان محلی اخراج خواهند شد. با این حال با وجود پرسش‌های متعدد، این شرکت پاسخی در مورد تعداد کارکنان هندی که شغل خود را حفظ می‌کنند‌، نداد.

قبل از این هند بازار بزرگی برای تیک تاک، که مالک آن شرکت چینی بایت ‌دنس است، محسوب می‌شد چرا که تا فروردین ۱۳۹۹ (آوریل ۲۰۲۰)، ۳۰ درصد از دانلودهای این برنامه توسط کاربران هندی صورت گرفته بود و تا خرداد ۱۳۹۹ (ژوئن ۲۰۲۰)، ۱۶۷ میلیون کاربر در هند از این برنامه استفاده می‌کردند.

تیک تاک از ۹ تیر (۲۹ ژوئن) در هند تحریم شد. مقامات هند مدعی شده‌اند که این برنامه با فعالیت خود به استقلال، یکپارچگی، امنیت و نظم عمومی این کشور آسیب می‌رساند.

در آن زمان شرکت بایت دنس برنامه‌ای برای خروج از هند نداشت. پس از اعلام این خبر، رییس شعبه هند تیک تاک طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت اطلاعات کاربران را در اختیار دولت چین قرار نداده است و تمام فعالیت‌های آن براساس قوانین امنیتی هند بوده است. وی افزود:

ما برای پاسخگویی و رفع ابهامات به جلسه‌ای با مسئولان دولت هند دعوت شده‌ایم. حفظ حریم خصوصی کاربران برای ما اهمیت بالایی دارد.

این اولین مشاجره تیک تاک با دولت هند نبود. قانون‌گذاران هندی در اوایل سال ۱۳۹۷ (۲۰۱۹) با اعلام نگرانی در مورد نحوه رفتار نوجوان‌ها و جوانان در این برنامه، درخواست تحریم آن را داشتند. شرکت‌های اپل و گوگل پس از درخواست دادگاه محلی، این برنامه را از فروشگاه‌های خود در هند حذف کردند.

آن تحریم پس از یک هفته برداشته شد و تاثیر چندانی روی کاربرانی که قبلا از آن استفاده می‌کردند، نداشت. اما از آن پس دانلود برنامه غیرممکن بود. شرکت تیک تاک نیز اعلام کرد که آن‌ها به دلیل تحریم، روزانه پانضد هزار دلار ضرر می‌کنند.

شرکت بایت دنس پس از برداشته شدن تحریم اعلام کرد که آن‌ها برای اثبات تعهد خود به کاربران، قصد ارتقای امنیت برنامه را دارند.

کشورهای دیگری نیز نگرانی‌هایی در مورد امنیت این برنامه دارند. دولت ترامپ سعی در جلوگیری از انجام معاملات بین بایت دنس و شرکت‌های آمریکایی داشت اما دادگاه اجازه این کار را به آن‌ها نداد. برخی از سازمان‌های دولتی آمریکا استفاده این برنامه روی دستگاه‌های مرتبط با دولت را منع کرده‌اند.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.