تاریخ انتشار : شنبه 23 ژانویه 2021 - 14:30
کد خبر : 19671

جزئیات مهمی از وان پلاس ۹ و ۹ پرو فاش شد

جزئیات مهمی از وان پلاس ۹ و ۹ پرو فاش شد

جزئیات مهمی از وان پ..

جزئیات مهمی از وان پلاس ۹ و ۹ پرو فاش شد

از ماه اکتبر ۲۰۲۰ میلادی تاکنون بارها شاهد انتشار شایعات مختلف در مورد سری گوشی‌های هوشمند وان پلاس ۹ بوده‌ایم. گزارش‌های اخیر فاش کرده‌اند که این سری شامل سه گوشی هوشمند از جمله وان پلاس ۹ لایت، وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو خواهد بود. حال یک افشاگر جزئیات کلیدی دیگری را در مورد وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو منتشر کرده است.

طبق این گزارش، وان پلاس ۹ و نسخه قوی‌تر آن یعنی وان پلاس ۹ پرو برای جا دادن دوربین سلفی در نمایشگر خود به روزنه مجهز خواهند بود. مدل پایه احتمالاً دارای یک نمایشگر ۶.۵۵ اینچی تخت با پشتیبانی از رزولوشن فول HD و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز خواهد بود. از آن سو مدل پرو احتمالاً به یک نمایشگر ۶.۷۸ اینچی با گوشه‌های خمیده مجهز شود. این نمایشگر از رزولوشن کواد HD پلاس و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد. هر دو نمایشگر یاد شده دارای یک روزنه ۳.۸ میلی‌متری در گوشه بالا سمت چپ خواهند بود که محل قرارگیری دوربین سلفی به شمار می‌آید.

در این‌جا لازم به ذکر است که هر دو دستگاه متبنی بر یک پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ خواهند بود که البته جای تعجب ندارد. منبع یاد شده در مورد ظرفیت باتری هیچ یک از اعضای سری وان پلاس ۹ صحبتی به میان نمی‌آورد اما به نظر می‌رسد که باتری‌های دو مدل پرو و پایه با یکدیگر متفاوت باشند. افشاگر مذکور تنها اشاره می‌کند که شاید شاهد استفاده از باتری‌های ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در این دستگاه‌ها باشیم.

از بخش‌های دیگر می‌توان به ابعاد و وزن دستگاه‌ها اشاره کرد؛ این منبع گزارش می‌کند که وزن وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو بیش از ۲۰۰ گرم نخواهد بود. مدل پایه احتمالاً دارای یک بدنه نسبتاً باریک ۸ میلی‌متری و مدل پرو دارای ضخامت ۸.۵ میلی‌متری باشد.

گزار‌ش‌های قدیمی‌تر فاش می‌کردند که وان پلاس ۹ از یک نمایشگر فول HD (۱۹۲۰ × ۲۴۰۰ پیکسل)، نسبت ابعاد ۲۰:۹، ۸ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، سیستم عامل اندروید ۱۱، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. همچنین گمانه‌زنی می‌شود که این سری از شارژ سریع بی‌سیم هم بهره ببرد؛ به همین ترتیب شرکت وان پلاس احتمالاً شارژ بی‌سیم ۴۵ وات را برای مدل پرو در نظر بگیرد.

oneplus-9

پیش‌تر شایعه شده بود که گوشی‌های مذکور همراه با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ وات و یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی عرضه خواهد شد. این ظرفیت نسبت به پرچم‌دار پیشین شرکت موسوم به وان پلاس ۸ با یک باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، ۵ درصد افزایش خواهد اشت. از این رو اگر گزارش یاد شده حقیقت داشته باشد، انتظار می‌رود که دستگاه مورد نظر از شارژ بی‌سیم، شارژ معکوس بی‌سیم و یک باتری بزرگ‌تر بهره ببرد.

به هر حال وان پلاس ۸ پرو روند شارژ معکوس بسیار کندی داشت و شرکت سازنده به همین دلیل، این ویژگی را در وب‌سایت رسمی خود لحاظ نمی‌کرد. در نتیجه باید امیدوار بود که شرکت یاد شده اهمیت بیشتری به این ویژگی بدهد و با توجه به افزایش محبوبیت محصولاتی نظیر ایربادز، بتوان روی شارژ این کالاها حساب کرد.

با عبور از دو عضو اصلی این خانواده، به نسخه وان پلاس ۹ لایت می‌رسیم؛ متاسفانه جزئیات چندانی از این مدل فاش نشده است. تنها گزارش‌ها ضد و نقیضی وجود دارند که به عرضه اختصاصی این محصول در هند و چین اشاره می‌کنند. دستگاه یاد شده می‌تواند با پردازنده اسنپدارگون ۸۶۵ روانه بازار این کشورها شود. در ماه اکتبر گذشته گزارش شد که سری وان پلاس ۹ احتمالاً در میانه ماه مارس سال جاری میلادی به طور رسمی معرفی شود.

پیش‌تر نیز برخی از گزارش‌ها به کیفیت بالای محصولات وان پلاس در سال ۲۰۲۱ میلادی اشاره کرده بودند. برای مثال به گفته افشاگر قابل اطمینان توییتر به نام Mac Jambor، وان پلاس ۹ پرو، پرچم‌دار جدید این شرکت جزو بهترین گوشی‌های هوشمند سال جاری خواهد بود. قبلاً به طور رسمی تایید شده بود که پرچم‌دار رو به عرضه وان پلاس به پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز خواهد بود.

این محصول که هنوز نام مشخصی ندارد، دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود (که می‌توان مدل‌های موجود در همین صفحه را بسیار متحمل دانست)؛ البته این به معنای آن نیست که شاهد پیکربندی‌های متنوع رم و حافظه داخلی نباشیم و برای دریافت این اطلاعات باید منتظر باقی ماند. برای دریافت اطلاعات بیشتر، وب‌سایت تکفارس را دنبال کنید.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.