تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آگوست 2022 - 9:56
کد خبر : 505140

جویس ویپ ( ایجوس ویپ )

جویس ویپ ( ایجوس ویپ )

یکی از مسائلی که برای اکثر مصرف کنندگان ویپ دارند، این است که آیا جویس همان ایحوس می‌باشد؟ جویس ویپ‌ها در واقع نام‌های دیگر اعم از جویس، ایجوس، لیکوئید و ای‌لیکوئید نیز دارا هستند. جویس در ویپ سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد و همان مایع الکترونیکی که درون ویپ ریخته می‌شود و از طریق حرارتی

یکی از مسائلی که برای اکثر مصرف کنندگان ویپ دارند، این است که آیا جویس همان ایحوس می‌باشد؟

جویس ویپ‌ها در واقع نام‌های دیگر اعم از جویس، ایجوس، لیکوئید و ای‌لیکوئید نیز دارا هستند.

جویس در ویپ سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد و همان مایع الکترونیکی که درون ویپ ریخته می‌شود و از طریق حرارتی که در داخل ویپ وجود دارد تبخیر می‌شود و حجم بالای دود و عطر و طعم مختص ویپرا بوجود می‌اورد.

مواد تشکیل‌دهنده جویس ویپ

جویسِ ویپ ( لیکویید ویپ ) در آزمایشگاه‌های بزرگ و تحت نظر متخصصان تولید خواهد شد. بعلاوه طبق اعلام اتحادیه اروپا باید مواد تشکیل‌دهنده جویس‌ها روی ظرف آنها نام برده شود که در مورد مواد تشکیل دهنده در ادامه مفصل توضیح میدهیم :

جویس ویپ‌ها بطور کلی حاوی 4 مادده تشکیل‌دهنده می‌باشند : ( محتویات جویس ویپ )

1- گلیسیرین گیاهی : VG- Vegetable Glycerin

گلیسیرین استفاده‌شده در جویس ویپ از روغن‌های گیاهی بوده، به همین علت به آن ویجی (VG) می‌گوییم ولی چیزی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که این مواد در واقع روغن نیست.

وی‌جی ( VG ) مایعشیرین مزه و بی‌رنگ می‌باشد و در بسیاری از مواد خوراکی از VG بعنوان شیرین‌کننده ( طعم‌دهنده ) استفاده می‌کنند.

جویس ویپ ( ایجوس ویپ )

2- پروپیلن گلیکول : PG- Propylene Glycol

همانطور که پیشتر گفتیم درصد بالایی از جویس ویپ را VG تشکیل می‌دهد و باقی مواد تشکیل‌دهنده جویس ویپ، PG یا همان پروپیلن گلیکول می‌باشد. پی‌جی جهت نگهداری رطوبت مورد استفاده قرار می‌گیرد و در خیلی از داروها و مواد خوراکی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به هر میزاننسبت PG بالاتر باش، طعم‌دهی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و به همان نسبت نیز کامدهی نیز کمتر خواهد شد.

3- طعم دهنده ها: Flavour ( طعم جویس ویپ )

یکی از موارد مهم در موضوع انتخابجویس ویپ، موضوع طعم جویس یا همان Flavour می‌باشد. تا پیش از این قسمت در حقیقت جویس طعم خاصی ندارد. ولی در این قسمت طعم‌های خاصی را دارا هستند، آن عطر و طعم منحصر را داخل جویس‌ها می‌ریزند. طعم جویس ویپ‌ها جهانی وسیع از طعم‌های ترکیب شده ، کیک و دسری، تنباکویی، شیری و… خواهد بود.

۴- نیکوتین : ( nikotin salt )

درآخر، تقریبا بیشتر جویس ویپ ها دارای میزانی نیکوتین سالت می‌باشند. این دقیقاً همان موضوعی می‌باشد که سبب ایجاد حس جایگزینی سیگار از طریق ویپینگ احساس شود. مقدار نیکوتین امکان دارد 0 باشد یعنی بدون نیکوتین و در بالاترین میزان می تواند تا پنجاره میلی گرم باشد که این میزان بسیار بالا می‌باشد.

جویس ویپ ( ایجوس ویپ )

بطور کلی باید بگوییم که نیکوتین ۳ میلی گرم مقداری مناسب برای ویپینگ محسوب می‌شود، چون هم میزان آن بسیار کم است و همچنین گلو را کمتر دچار زنندگی می‌کند و همچنین طعم‌دهی مطلوبی نیز خواهد داشت.

توجه داشته باشید که علی رغم عقیده دیگران، نیکوتین دارویی با امنیت می‌باشد و چیزی که سبب آسیب‌رسانی می‌شود در واقع دود سیگار است.

حدوداً درصد بسیار بالایی از مواد تشکیل دهنده جویس ویپ ترکیب پروپیلن گلیکول و گلیسیرین گیاهی می‌باشند که در جویس ویپ‌ ها متفاوت درصد ترکیب این‌ها تفاوت خواهد داشت. بعنوان مثال در جویس های برند blvk بطور کلی ویجی ۷۰ و پیجی ۳۰ درصد دارند.

در جویس ویپ‌های فایوپانز VG ۵۰ و PG ۵۰ درصد است. درباره طعم دهنده جویس ویپ نیز جهانی از طعم های تک ، ترکیب شده، میوه ای، کیک و دسری، تنباکویی، خنک و تعداد زیادی از سایر طعم‌ها از سوی شرکت ها ایجاد می‌شود.

نکاتی در مورد انتخاب جویس ویپ اصل ( جویس اورجینال ) :

·جویس ها بایستی تاریخ انقضا داشته باشند که بطور معمول بشکل یک کد روی ظرف جویس ویپ ها درج می‌گردد.

·در قسمت آخر بطری جویس ویپ‌ها باید دارای علامتی با نام gorila glas باشد.

·مواظب جویس ویپ‌های غیر اصل و تقلبی باشید که بسیار به اصل آن شباهت دارند، باشید. مثلاً شرکت جویس نستی به هیچ وجه جویس ۵۰ میلی لیتر با شکل قوطی فلزی ایجاد نمی‌نماید، ولی در کشور ما، جویس ویپ ۵۰ میل نستی در بازار موجود بوده و افراد نیز بدون اطلاع قبلی از آنها استفاده می‌کنند.

·جویس را باید درجاهای خشک و بدون رطوبت و همچنین به دور از نور مستقیم خورشید و بعلاوه خارج از حرارت بگذارید، تا عطر و طعم اصیل خودش رو نگه دارد و دچار تغییر رنگ هم نشود.

جویس ویپ ( ایجوس ویپ )

انواع جویس از لحاظ نیکوتین:

بطور کلی جویس‌ها بر اساس نیکوتین دارای 2 نوع می‌باشند :

1-جویس ویپ معمولی ( فری جویس ) که میزان نیکوتین آن پایین می‌باشد ( نهایتاً 18 میلی گرم )

·جویس معمولی مناسب افرادی می‌باشد بصورت تفریحی از این وسیله استفاده می‌کنند و بطور کلی در روز مصرفی بالاتر از ۱۰ نخ سیگار را دارند.

2-سالت نیکوتین ( salt nikotine )دارای درصد بالاتری نیکوتین می‌باشند ( حدود ۲۰ تا ۵۰ میلی گرم )

·این نوع از جویس‌ ویپ ها برای افرادی می‌باشد که دارای مصرف بیش از دو پاکت سیگار در روز می‌باشند.

روش انتخاب میزان نیکوتینِ جویس ویپ :

کسانی که در روز 10 نخ به پایین‌تر را مصرف می‌کنند : جویس های نیکوتین ۳

اشخاصی که در روز حدود ۲۰ نخ سیگار مصرف می‌کنند، نیکوتین بین ۶ تا ۱۸

افرادی که بیش از ۳۰ نخ سیگار در روز مصرف دارند، نیکوتین بین ۲۰ تا ۵۰

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.