تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 ژانویه 2021 - 12:03
کد خبر : 14432

حذف صدها درخواست عمومی برای اعمال خشونت در تلگرام

حذف صدها درخواست عمومی برای اعمال خشونت در تلگرام

حذف صدها درخواست عمو..

حذف صدها درخواست عمومی برای اعمال خشونت در تلگرام

پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام، در پی افزایش تنش‌های سیاسی روزهای اخیر ایالات متحده گفته است که اپلیکیشن پیام‌رسان او صدها درخواست عمومی برای اعمال خشونت را مطابق با شرایط خدمات این پلتفرم حذف کرده است.

دوروف با انتشار پستی عمومی در تلگرام، بر تعهد این سرویس در ممنوعیت سخنانی که اعمال خشونت را تحریک می‌کنند، تأکید کرد. وی در این باره اظهار داشت:

تلگرام از بحث و اعتراض مسالمت‌آمیز استقبال می‌کند، اما شرایط و قوانین خدمات ما، توزیع درخواست‌های عمومی برای خشونت را ممنوع می‌کند. جنبش‌های مدنی در سراسر جهان برای دفاع از حقوق بشر بدون توسل به آسیب و اذیت به تلگرام متکی هستند.

نکته قابل توجه اینجاست که این پست وبلاگی به ویژگی رمزگذاری گفتگوها در تلگرام که از مکالمات کاربران در برابر دسترسی‌های خارجی محافظت می‌کند، هیچ اشاره‌ای نمی‌کند. تلگرام به صورت عمومی بارها مخالفت خود با خشونت و ترورسیم را نشان داده اما این شرکت در برابر فشارهای فزاینده زیادی مقاومت کرده است که می‌خواستند مکالمات صورت گرفته در این پیام‌رسان، بیش از پیش برای مجریان قانون در دسترس قرار گیرند. افزایش خشونت‌های طرفداران افراطی دونالد ترامپ در ایالات متحده، بار دیگر بحث ارزش رمزگذاری پیام‌های بین کاربران را به موضوع اصلی گفتگوی کاربران شبکه‌های اجتماعی و سیاست‌مداران تبدیل کرده است و خیلی‌ها خواستار تضعیف ویژگی محافظت از حریم خصوصی سرویس‌های پیام‌رسان رمزنگاری شده شده‌اند. از جمله این موارد، می‌توان به تلاش سازمانی غیرانتفاعی برای حذف این اپلیکیشن از فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی اشاره کرد.

دوروف همچنین بیان کرد که تلگرام نیز در این مدت همانند دیگر شبکه‌های اجتماعی فعال در ایالات متحده، شاهد افزایش تهدیدهای خشونت‌آمیز بوده و در حد توان خود با این درخواست‌های اعمال خشونت مقابله کرده است.

در اوایل ژانویه، تیم نظارت بر تلگرام، تعداد زیادی گزارش در مورد فعالیت‌های عمومی مرتبط با ایالات متحده در پلتفرم ما دریافت کرده است. این تیم با قطع کانال‌های ایالات متحده که از خشونت حمایت می‌کردند، برخوردی قاطع از خود نشان داد. به لطف این تلاش‌ها، ناظران ما در هفته گذشته صدها درخواست عمومی برای خشونت را متوقف و مسدود کردند که در غیر این صورت، ممکن بود این درخواست‌ها به دست بیش از ده‌ها هزار مشترک برسد.

از سوی دیگر، تغییر سیاست‌های حریم خصوصی پیام‌رسان واتساپ نیز از جمله دیگر بحث‌های مهم روزهای اخیر بوده است. تصمیم جدید فیسبوک باعث شده است تعداد کاربران تلگرام طی این مدت با افزایش چشمگیری همراه باشد. علاوه بر این، اپلیکیشن سیگنال نیز که از ویژگی‌های امنیتی بالایی برخوردار است، موردتوجه بیشتر کاربران دنیا قرار گرفته و میلیون‌ها کاربر جدید به استفاده از این پیام‌رسان روی آورده‌اند که همین موضوع نیز باعث قطعی ۲۴ ساعته آن شده است.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.