تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 20 می 2021 - 17:50
کد خبر : 41442

خالق تیک تاک از سمت مدیرعاملی بایت دنس استعفا داد

خالق تیک تاک از سمت مدیرعاملی بایت دنس استعفا داد

خالق تیک تاک از سمت مدیرعاملی بایت دنس استعفا داد مدیرعامل شرکت بایت دنس که مالک تیک تاک است، اعلام کرد که از سمت خود به عنوان مدیرعاملی که در هدایت شرکت مادر تیک تاک و موفقیت آن که منجر به تبدیل شدن ..

خالق تیک تاک از سمت مدیرعاملی بایت دنس استعفا داد

مدیرعامل شرکت بایت دنس که مالک تیک تاک است، اعلام کرد که از سمت خود به عنوان مدیرعاملی که در هدایت شرکت مادر تیک تاک و موفقیت آن که منجر به تبدیل شدن تیک تاک به با ارزش‌ترین استارتاپ جهان شد، کناره‌گیری می‌کند. ژانگ یمینگ، که در سال ۲۰۱۲ بنیانگذار بایت دنس بود، به بخش دیگری در شرکت منتقل می‌شود و لیانگ روبو، یکی از بنیانگذاران دیگر، مدیرعامل جدید خواهد شد. لیانگ در حال حاضر مدیر بخش منابع انسانی در بایت دنس است.

ژانگ در یک نامه منتشرشده طولانی که بعداً بایت دنس نیز آن را تأیید کرد، در مورد موضع خود و اینکه چه احساسی از این اتفاق دارد، بیان کرد که باور دارد وی در یک نقش دیگر مؤثرتر خواهد بود. ژانگ در مورد این موضوع بیان کرد:

من نگران این موضوع هستم که هنوز بیش از حد به‌ایده‌هایی که قبل از راه‌اندازی شرکت داشتم اتکا می‌کنم و با کسب اطلاعات بیشتر، باور‌های قبلی خودم را به چالش نکشیدم.

مطالب مرتبط:

  • تیک تاک برای جلوگیری از گسترش خشونت، برخی از حساب های میانمار را بست

  • تیک تاک به دلیل شکایت در زمینه حریم خصوصی، ۹۲ میلیون دلار پرداخت کرد

  • فروش تیک تاک به اراکل (Oracle) توسط دولت بایدن متوقف شد

وی ادامه داد:

من فکر می‌کنم شخص دیگری می‌تواند پیشرفت بیشتری را در زمینه‌هایی مانند مدیریت شرکت ایجاد کند. حقیقت این است که من فاقد برخی از مهارت‌های یک مدیر‌ایده آل هستم. من بیشتر علاقه‌مند به تجزیه و تحلیل اصول سازمانی و بازار و استفاده از این تئوری‌ها برای کاهش بیشتر کار مدیریتی هستم، نه مدیریت در سطح عالی. به خاطر این موضوع، من خیلی اجتماعی نیستم و فعالیت‌های انفرادی مانند گشت و‌گذار در اینترنت، مطالعه، گوش دادن به موسیقی و خیال پردازی درباره آنچه ممکن است را ترجیح می‌دهم.

ژانگ، لیانگ را به عنوان یک شریک ارزشمند توصیف می‌کند و پیشنهادی را در مورد انتخاب وی به عنوان مدیر عامل بایت دنس از ماه مارس اعلام کرد. به گفته این شرکت، این انتقال مدیریت طی شش ماه آینده انجام خواهد شد و نقش جدید ژانگ بر استراتژی بلند مدت، فرهنگ سازمانی و مسئولیت اجتماعی تمرکز خواهد کرد.

این اعلامیه یک تغییر عمده در رهبری شرکت بایت دنس را اعلام کرده است، اما این تغییر نیز نباید تأثیر زیادی روی عملکرد روزمره تیک تاک بگذارد. ماه گذشته بایت دنس اعلام کرد که چیو شوزی که مدیر مالی سابق شیائومی است، پس از استخدام وی در ماه مارس، علاوه بر مدیر مسئول شرکت مادر تیک تاک، نقش مدیر عامل اختصاصی تیک تاک را نیز بر عهده خواهد گرفت.

بعد از اینکه کوین مایر، مدیر سابق دیزنی، از این سمت در کمتر از چهار ماه از تصدی مسئولیت خود استعفا داد، چیو مسئولیت ونسا پاپاس را عهده دار شد. تصمیم مایر به دلیل مشکلات سیاسی شبکه اجتماعی در ایالات متحده بود، اگرچه در نهایت تلاش‌های دولت ترامپ برای ممنوع کردن تیک تاک یا مجبور کردن به واگذاری کردن آن به یک شرکت آمریکایی، با شکست مواجه شد.

منبع: The Verge

0منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.