تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 فوریه 2021 - 11:08
کد خبر : 33097

خرید استودیو Gearbox توسط شرکت مادر THQ Nordic به مبلغ 1.3 میلیارد دلار

خرید استودیو Gearbox توسط شرکت مادر THQ Nordic به مبلغ 1.3 میلیارد دلار

شرکت Gearbox Entertainment ازجمله گروه‌های تولیدکننده بازی‌های ویدیویی است که تابه‌حال فرانچایزهای مهمی مانند Borderlands را به بازار عرضه کرده است. این شرکت با مبلغ قرارداد 1.3 میلیارد دلار، از امروز..

شرکت Gearbox Entertainment ازجمله گروه‌های تولیدکننده بازی‌های ویدیویی است که تابه‌حال فرانچایزهای مهمی مانند Borderlands را به بازار عرضه کرده است. این شرکت با مبلغ قرارداد 1.3 میلیارد دلار، از امروز به‌عنوان بخشی از گروه Embracer به فعالیت ادامه خواهد داد.

گروه Embracer، کمپانی مادر شرکت THQ Nordic است که استودیوهای متعددی زیر بال خود دارد. قرارداد به ثبت رسیده، به‌شرط رسیدن شرکت Gearbox به اهداف تعیین‌شده، عملی خواهد شد و این شرکت، فعلاً 188 میلیون دلار به‌اضافه 175 میلیون دلار سهام گروه Embracer را دریافت خواهد کرد که درمجموع، 363 میلیون دلار خواهد بود. پرداخت 1.15 میلیارد دلار پول نقد، زمانی انجام خواهد گرفت که گیرباکس به‌تمامی قول‌های خود در قرارداد عمل کند.

استودیو گیرباکس دارای 550 کارمند در دفتر فریسکو واقع در ایالات تگزاس ایالات‌متحده آمریکاست و تعدادی از اعضای تیم هم در دفتر واقع در شهر کبک کانادا قرار دارند. مبلغ دریافت شده به Gearbox اجازه گسترش کسب‌وکارش را خواهد داد و فرصت‌های بیشتری برای توسعه بازی در اختیار مدیران آن قرار خواهد داد. یکی از هدف‌های این قرارداد، گسترش کسب‌وکار نشر بازی در آمریکای شمالی است و قرار نیست هیچ‌گونه تغییری در بدنه این شرکت و تصمیم‌های کلان ایجاد شود.

گروه Embracer کنترل شش گروه توسعه بازی را ازجمله THQ Nordic، Koch Media/Deep Silver، Coffee Stain، Saber Interactive و… دارد. رندی پیچ فورد، مؤسس و مدیر گروه گیرباکس، باور دارد که قرارداد به ثبت رسیده، کسب‌وکار استودیو را گسترش خواهد داد و تجربه گروه‌های دیگر هم مزیت بزرگی به‌حساب می‌آید که باعث موفقیت چه در کوتاه‌مدت و چه در درازمدت خواهد شد.

خرید شرکت Gearbox توسط کمپانی مادر THQ Nordic، تغییری در زمینه بازی‌های آینده ایجاد نخواهد کرد و تنها، منابع مالی بیشتری برای توسعه و نشر بازی در اختیار مدیران آن قرار خواهد گرفت. نظر شما چیست؟

منبع: VG247

نوشته خرید استودیو Gearbox توسط شرکت مادر THQ Nordic به مبلغ 1.3 میلیارد دلار اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.