تاریخ انتشار : دوشنبه 15 می 2023 - 9:57
کد خبر : 506351

خرید ویلا در چمستان

خرید ویلا در چمستان

تمام شهرهایی که در شمال کشور قرار گرفته اند؛ زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند. یکی از این شهرها مانند چمستان به شدت مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار گرفته است. شهر چمستان یکی از شهرهای زیبا و ییلاقی استان مازندران به شمار می رود. این شهر خوش آب و هوا دارای دیدنی های

تمام شهرهایی که در شمال کشور قرار گرفته اند؛ زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند. یکی از این شهرها مانند چمستان به شدت مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار گرفته است.

شهر چمستان یکی از شهرهای زیبا و ییلاقی استان مازندران به شمار می رود. این شهر خوش آب و هوا دارای دیدنی های طبیعی و بکر و تاریخی بسیار همچون پارک‌های جنگلی، آبشارها، دریاچه ها، آب گرم های زیادی و …  می‌باشد. که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

اطراف چمستان، جنگل و دریا و کوهستان قرار دارد به همین دلیل موقعیت استراتژیکی که دارد زبانزده همه شده است، که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

اگر به دنبال سرمایه گذاری و معاملات پررونق در املاک شمال کشور هستید به شهرهای مازندران به ویژه چمستان که پتانسیل بالایی دارد توجه کنید. می‌توانید روی خرید ویلا در این منطقه تمرکز داشته باشید، تا بودجه خود را در مسیر صحیح سرمایه گذاری قرار دهید.

در این مقاله با ما همراه شوید تا شما را با چمستان، مناطق، تفریحی، گردشگری، خرید ویلا و … آشنا کنیم.

موقعیت جغرافیایی چمستان

چمستان شهری سرسبز در شمال کشور، در غرب استان مازندران واقع شده است این شهر در گذشته به دلیل رشد زیاد سرخس چمازستان نام داشت. برخی دیگر علت این نام را وجود چمن های عدید می دانستند. شهرستان چمستان بیست و پنج کیلومتر به جاده هزار، بسیار نزدیک است

مساحت چمستان تقریبا ۱۵۴۷کیلومترمربع می باشد که شهر چمستان مساحتش نسبت به شهرهای دیگر شمال وسیع تر است.

شهر چمستان برای سرمایه گذاری

چمستان یکی از شهرهای شمالی است، سرمایه‌گذاری در آن با رونق بهتری وجود داشته باشد. سرمایه‌گذاری چه از مسیر خرید ویلای چمستان و چه از راه خرید زمین در چمستان پرسود خواهد بود.

اگر خرید ملک در زمان و شرایط مناسب صورت بگیرد موجب سودآوری بهتری برای خریداران شده و در نتیجه موجب رضایت خاطر آنها خواهد شد.

منطقه چمستان مازندران به دلیل موقعیت جغرافیای ویژه خود با پوشش گیاهی فوق العاده و طبیعت بکر و زیبا که دارد، باعث امتیاز خوبی برای معاملات ملکی برای سرمایه‌گذارن شده است.

سرمایه‌گذاری در چمستان تنها به خرید ویلا محدود نمی شود و خرید زمین در چمستان از دیگر فاکتورهایی است که می توانند قرعه را به نامتان کند.

برخی زمین را با هدف کشاورزی خرید می کنند تا با کشت محصولات به درآمد پررونقی برسند.

خرید ویلا در چمستان

مناطق روستایی چمستان

روستای ییلاقی لاویج: یکی از بخش های زیبا و دیدنی چمستان روستای ییلاقی لاویج می باشد که در فاصله بیست و پنج کیلومتری چمستان قرار دارد.

این روستا دارای جاذبه های گردشگری فیل سنگی و همچنین دارای چشمه‌های آب گرم طبیعی می‌باشد. در قسمت ورودی روستا لاویج پارک جنگلی وجود دارد که چهره زیبای این روستا را دو برابرکرده است.

روستای گزتاسرا : یکی از روستاهای پرجاذبه و محبوب می باشد که بسیاری از گردشگران و سرمایه‌گذاران را در جهت خرید ویلا به سوی خود جذب کرده است.

روستای گزتاسرا دارای آب‌های زیرزمینی بسیار، جنگل پنسا، مکان زیبای قلقلک، چشمه و قله های مرتفع و … می باشد.

روستای یوش: روستای یوش یکی از روستاهای زیبا با طبیعت بکر که هرساله گردشگران زیادی به خود جذب می‌کند.

این روستا بکرترین طبیعت را دارد که دنج ترین جای چمستان است. همانطور که از اسمش پیداست زادگاه نیما یوشیج شاعر علم و ادب می‌باشد.

روستای ییلاقی میرخمند: این روستا در وسط یک دره به وسیله سه کوه احاطه شده است به همین دلیل دارای آب وهوای بسیار خنک می باشد.

روستای میرخمند یکی از مناطق بکر و دست نخورده چمستان می باشد که در سالهای اخیر مورد توجه علاقمندان به زندگی در این روستا قرار گرفته است. در واقع می توان گفت یک درمان طبیعی برای جسم و روح مردم است

خرید ویلا در چمستان

همان طور که گفتیم چمستان یکی از شهرهای استان مازندران در شمال کشور واقع شده است. که در موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی ویژه ای قرار گرفته. چمستان بخشی از شهرستان نور در همسایگی آمل می‌باشد.

این منطقه از لحاظ پوشش های جنگلی و چمن نسبت به مناطق همجوار خود وسعت بیشتری دارد. خرید ویلا در این منطقه یکی از بهترین گزینه ها می‌باشد. در منطقه چمستان برای خرید ویلا چند روستای خاص و مهم وجود دارد که با آن‌ها آشنا می شویم.

امیر آباد: امیرآباد یکی از روستاهای برند منطقه چمستان است که برای خرید ویلا بین سرمایه‌داران محبوبیت زیادی دارد. این منطقه زیبا در نزدیک دریا، دسترسی به راه های ارتباطی، مرکز شهرستان آمل و همچنین رشد اقتصادی توجه سرمایه گذاران را برای ویلاسازی فراهم کرده است.

پتانسیل بالای این روستا، برای ساخت ویلا در این منطقه و داشتن مزایای اقتصادی آن را ازسایر مناطق دیگر متمایز کرده است.

سعادت آباد: این روستا در وسط جنگل، دارای آب و‌هوای مرطوب کوهستانی می باشد که به شهرکی عظیم از ویلا و کاخها تبدیل شده است. توجه بیش از حد سرمایه‌گذاران در زمینه خرید ویلا در این منطقه به قطب سرمایه‌گذاری معروف شده است.

سعادت آباد دارای گونه های طبیعی ازدرختان و گیاهان وحشی می‌باشد و همچنین حیات‌وحش حفاظت شده ای دارد؛ که چهره رویایی و چشمگیری به این منطقه می‌بخشند.

آهودشت: همان طور که از اسمش پیداست دارای آهوهای بسیاری در این منطقه می‌باشد. این منطقه در حاشیه رودخانه زارم‌رود، جنگلهای انبوه و طبیعتی دیدنی و زیبا و جذابیت‌های دیداری زیادی برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

در این منطقه خرید ویلا، زمین مناسب و باغات ارزشمند برای سرمایه گذاری وجود دارد.

 

چرا در چمستان ویلا بخریم؟

چمستان یکی از زیباترین شهرهای شمال مازندران است که به یک منطقه پرطرفدار برای گردشگران تبدیل شده است.

یکی از دلایل مهم برای خرید ویلا در چمستان نزدیکی این شهر به شهر آمل است و همچنین داشتن امکانات کامل مانند دسترسی کامل به فروشگاه های مواد غذایی، بانک، بیمارستان‌ها و… می باشد.

بنابراین می توانید با حداقل قیمت‌ها برای خرید ویلا در چمستان اقدام کنید. در این شهر مناطق مختلفی وجود دارد که با توجه به امکانات آنجا قیمت ویلاها نیز متفاوت است.

وجود دو منطقه ییلاقی پرطرفدار و خوش آب وهوا به نام روستای لاویج باعث افزایش خرید ویلا در این منطقه شده است.

پس برای مهاجرت و یا سرمایه‌گذاری سودآور این منطقه پتانسیل بسیار خوبی برای رشد در آینده خواهد بود.

ارزان ترین و گران ترین مناطق چمستان برای خرید ویلا کدام است.

در چمستان بیشتر ویلاهایی را که برای فروش گذاشته‌اند ارزانند، هرچند که گران بودن هرگز ضامن خوب بودن ویلا نیست اما قیمتهای ارزان هم باید به صورت محتاطانه مورد بررسی قرار داد.

می‌توان گفت: تنوع منطقه در چمستان بسیار زیاد است.  بنابراین می توانید در نواحی مختلف گزینه های مناسبی برای خرید ویلا پیدا کنید. چمستان از لحاظ موقعیت دارای سه منطقه، متوسط، معمولی و منطقه گران دسته بندی شده است. بنابراین می توان با توجه به این مناطق و بودجه‌ایی که دارید خرید مناسبی داشته باشید.

ارزان ترین مناطق چمستان که ویلاهای کوچکی را در خود جای داده از نظر امکانات جزء مناطق معمولی هستند.

شهرهای سالده، علیا، سفلا، شیرکلا، نرگس و معصوم آباد جزء این مناطق هستند. البته هر منطقه زیبایی های منحصربه فرد خود را دارد.

بعضی از روستاها و محل های چمستان دارای ویلاهای شیک با امکانات کامل می‌باشد، که جزء گرانترین و بهترین مناطق خرید ویلا در چمستان به حساب می‌آیند.

مناطق برند چمستان مثل روستاهای سعادت‌آباد، امیرآباد، ایرکا، میرنا، روستاهای نعمت‌آباد و …. بهترین مناطق برای خرید ویلا یا زمین می‌باشند.

اکثر این سرمایه‌گذاران در این مناطق شهروندان تهرانی می باشند.

شرایط آب وهوای این مناطق دسترسی به جاده‌ها و سيستم‌های روشنایی، نور و… قیمت‌ها را در این مناطق دوچندان می‌کند.

به جرات می‌توان گفت که با هر نوع بودجه مالی در چمستان می توان سرمایه‌گذاری یا اقدام به خرید ویلا کرد.

خرید ویلا در چمستان

اصلی ترین مشکلات خرید ویلا در چمستان

ویلاهایی که در این منطقه به فروش می رسند دارای مشکلات و معایب بسیاری می باشد. معمولا با وجود این مشکلات با قیمت ارزانی به فروش می‌رسند.

بنابراین قبل از خرید ویلا در منطقه چمستان بایستی با مشاوران املاک مشورت کنید تا اطمینان کامل پیدا کنید. اصلی ترین مشکلات برای خرید ویلا در چمستان را مورد بررسی قرار می‌دهیم

۰خرید ویلا بدون سند: لازم است قبل از خرید ویلا حتما در مورد سند تحقیق کنید چرا که امروزه کلاهبرداران زیادی از طریق فروش ویلای بدون سند یا سند تقلبی در چمستان مشکلاتی را برای خریداران به وجود آورده اند.

ویلاهای موجود در شهر چمستان اغلب فاقد سند هستند و در بی‌کیفیت ترین حالت ممکن ساخته شده اند.

۰خرید ویلای ارزان در مناطق ناامن: یکی از مشکلات رایج ویلاهای چمستان این است که در این مناطق به دلیل ناامن بودن بعضی از ویلاها با قیمت ارزان به فروش می‌رسند .

۰خرید ویلای همراه با مشکلات وراثتی : یکی از مشکلات فروش ویلاهای ارزان مشکل وراثتی است که در اصل توسط صاحب اصلی فروخته نمی شود

۰خرید ویلاهای ارزان با آب، برق، گاز دزدی و غیرقانونی: بعضی از ویلاهای ارزانی که در چمستان برای فروش وجود دارد به صورت قانونی از آب و برق و گاز استفاده نمی‌کنند.

معرفی مناطق تفریحی چمستان

۰سد و دریاچه الیمالات دریاچه‌ای است در دل جنگل که در مسیر نور به سمت چمستان قرار گرفته است.

۰آب گرم لاویج که درواقع در روستای ملاکلا لاویج واقع شده است.

۰فیل‌سنگی که به شکل فیل در حاشيه روستای لاویج بر اثر حوادث طبیعی به وجود آمده است.

۰پارک کشپل که پارکی جنگلی است که در مسیر ییلاقات چمستان مازندران قرار گرفته است.

۰جنگل واز منطقه جنگلی کوهستانی است که از مسیر روستای جوربند چمستان می‌گذرد.

۰بقعه آقاشاه‌بالو زاهد مقبره ای آجری با گنبد مخروطی شکل، شیخ حسن جوری از علمای نهضت سربداران بوده است که در چمستان واقع شده است.

دلیل ارزانی ویلا در چمستان چیست؟

عواملی که سبب ارزانی ویلا در چمستان شده است دروغ‌هایی است که برخی مشاورین املاک سر هم می کنند تا خریدار را مجاب به خریداری نمایند.

بعضی از قسمتهای چمستان ویلاهای زیادی وجود دارد که از فضای سبز و آن تصوری که از شمال داریم بی بهره‌اند، در منطقه‌ای خشک ساخته شده اند که امکان هیچ تغییر کاربردی در آن نیست.

برخی از زمینهای ویلایی فاقد سند و مجوز ساخت هستند، برخی در بافت‌های صحیح احداث نشده‌اند، تعدادی از نعمت‌های برق و آب و گاز بی بهره‌اند. خلاصه همه این عوامل دست به دست هم می دهند تا بازار ویلا در چمستان کم رونق باشد و قیمتها کاهش یابند.

آیا خرید ویلا در چمستان یک راه سرمایه‌گذاری است؟

خرید ویلا و زمین در چمستان راهی برای سرمایه‌گذاری است چون ارزش واقعی ویلا و زمین خریداری شده در چمستان با گذشت زمان افزایش می‌یابد. بنابراين حتی اگر دست به هیچ کاری نزنید و زمین و ویلای خریداری شده را به حال خود رها کنید نیز همگام با رشد تورم ارزش ملک شما فزونی خواهد یافت.

برای خرید ویلا در چمستان باید چه مواردی را در نظر داشت؟

به دلیل بازار خوب و تقاضای همیشگی جهت خرید املاک چمستان لازم است موارد زیر را هنگام خرید در نظر داشته باشیم.

۰برای سرمایه‌گذاری همیشه با یک مشاور املاک معتمد و آگاه مشورت نمایید تا شما را بهتر راهنمایی نمایند.

۰شناخت یک منطقه خوب برای خرید از اهمیت بالایی برخوردار است.

۰برای خرید ویلا و زمین هیچ وقت وارد بخش‌های ممنوعه نشوید.

۰حتما به قیمت ملک و زمین دقت نمایید.

۰بررسی و تحقیق در مورد کدام منطقه برای سرمایه‌گذاری و خرید ویلا بهتر است.

نکته: در خصوص خرید املاک چمستان باید دانست که شیب سودآوری در این منطقه بسیار زیاد است به همین دلیل یک انتخاب عالی می تواند باعث سود شما درمعاملات شود.

کلام آخر

بنابراین منطقه‌ی چمستان و روستاهای آن برای خرید ویلا در شمال بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری ملک در شمال می‌توانند باشند چرا که رو به رشد و پیشرفت هستند.

منطقه چمستان مازندران جزء مناطق برند و معروف شمال می‌باشد که هنوز سقف رشد را انجام نداده و جایی برای افزایش قیمت و سرمایه‌گذاری دارد. از این رو ما شاهد ساخت وساز ویلا و افزایش هرروزه ملک در این منطقه هستیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.