تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اکتبر 2022 - 5:14
کد خبر : 505647

 خرید چراغ خطی و نور خطی سفارشی- نورابین

 خرید چراغ خطی و نور خطی سفارشی- نورابین

  چراغ خطی یا linear lighting به عنوان سیستم های روشنایی جدید و مدرن شناخته می شوند که می توانند بازدهی بیشتری در مقایسه با روش های سنتی نورپردازی ایجاد کنند. این چراغ ها طول عمر بالاتری دارند و در مقابل انرژی کمتری مصرف می کنند. هم چنین یک روش مدرن و منظم برای نورپردازی

 

چراغ خطی یا linear lighting به عنوان سیستم های روشنایی جدید و مدرن شناخته می شوند که می توانند بازدهی بیشتری در مقایسه با روش های سنتی نورپردازی ایجاد کنند. این چراغ ها طول عمر بالاتری دارند و در مقابل انرژی کمتری مصرف می کنند. هم چنین یک روش مدرن و منظم برای نورپردازی به حساب می آیند، چون قادر به انتشار نور به شکل یکدست می باشند.

چراغ خطی یا چراغ لاینر چیست و چه کاربردی دارد؟

چراغ خطی یا نور خطی با توجه به نوع معماری و دکوراسیون محیط مورد نظر انجام می شود و گزینه های بیشتر و متنوع تری را در مقایسه با سایر چراغ ها در اختیار طراحان قرار می دهد. این چراغ ها علاوه بر ویژگی های متنوع تر، از نظر ظاهری هم بسیار شکیل تر از روش های دیگر برای نورپردازی به شمار می روند.

در واقع با نورپردازی چراغ خطی هم نور مورد نیاز برای روشنایی فضا تامین می شود و هم محیط نورد نظر کاملا لوکس، شیک و مدرن به نظر می رسد. چراغ های خطی که در نورپردازی خطی مورد استفاده قرار می گیرند، نسبت به روش های سنتی نورپردازی می توانند نور را در یک خط باریک تر منتشر کرده و با عث نظم دهی به محیط مورد نظر شوند.

انوع چراغ خطی کدام اند؟

چراغ های خطی دارای سه نوع چراغ خطی آویز، چراغ خطی توکار و چراغ خطی روکار هستند که با توجه به طراحی و درکوراسیون فضا می توان یکی از آن ها را انتخاب کرد. تنوع بالای چراغ های خطی موجب شده است که طراحان داخلی به منظور انجام یک نورپردازی شیک و جدید به سراغ آن ها بروند، چون دست آن ها برای انتخاب چراغ لاینر متناسب با فضای مورد نظر باز است.

 خرید چراغ خطی و نور خطی سفارشی- نورابین

چراغ خطی آویز

این نوع چراغ لاینر در محیط هایی استفاده می شود که ارتفاع سقف آن ها زیاد است، چون این فضاها برای این که به نور مناسب برسند و نور مورد نیاز برای روشنایی آن ها تامین شوند به تعداد چراغ های بیشتری نیاز دارند، بنابراین استفاده از چراغ خطی آویز کمک می کند تا فاصله بین چراغ و کف به میزان مطلوب و مناسب برسد. این کار هزینه های نورپردازی خطی را کاهش می دهد.

در واقع چراغ خطی آویز بهترین و مناسب ترین روش برای نورپردازش خطی در فضاهایی هستند که سقف آن ها بلند است، چرا که این روش نه تنها می تواند هزینه های کلی نورپردازی و تعداد چراغ های مورد نیاز را به حداقل برساند، باعث زیباتر شدن فضا شده و آن را خاص تر و شیک تر نشان می دهد.

چراغ خطی آویز دارای یک مزیت بزرگ است و آن هم قابلیت باز کردن آن از یک محل و نصب آن در محل جدید است. این مزیت موجب می شود که نیازی به پرداخت هزینه های بیشتر برای خرید چراغ نباشد و در صورت جابجایی بتوان به صورت مجدد از آن ها استفاده کرد.

میزهای کنفرانس، لابی هتل ها، کانتر جزیره آشپزخانه و … از جمله فضاهایی هستند که با چراغ لاینر آویز نورپردازی می شوند. این روش نورپردازی ظاهر فضا را لوکس و مینیمال نشان می دهد.

چراغ خطی توکار

سقف های کاذب می توانند از این روش نورپردازی چراغ خطی استفاده کنند. ایجاد باکس و شیارهایی که از نظر ابعاد با چراغ های لاینر همخوانی داشته باشد، امکان نصب این چراغ ها در سقف های کاذب را فراهم می کند. البته در دیوارهایی که بتوانند چنین شرایطی را در اختیار طراحان قرار دهند نیز امکان نصب نور خطی به روش توکار وجود دارد.

نصب چراغ خطی توکار اگر به درستی انجام شود، می تواند سطح نور و محل نصب را یکی کند و هیچ گونه بیرون زدگی در سقف یا دیوار به وجود نیاید. در این روش پس از ایجاد نورپردازی با چراغ خطی، فریم چراغ دیده نخواهد شد.

طراحان داخلی برای نصب چراغ خطی توکار انتخاب های متنوع تری را پیش رو دارند و می توانند از انواع لاین های نوری مستقیم، منحنی و کرو استفاده کنند که این کار با توجه به قوس های محیط و نوع چیدمان انجام می گیرد. محیط های ادرای، مسکونی و تجاری اگر شرایط لازم برای نصب چراغ خطی توکار را داشته باشند، می توانند از این روش برای نصب نور خطی استفاده کنند.

چراغ های خطی که در نورپردازی خطی مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است با گذشت زمان و استفاده های مکرر نیاز به تعمیر یا تعویض آن ها باشد، بنابراین قبل از نصب بایستی این موارد و هزینه هایی که ممکن است متحمل شوید را در نظر بگیرید.

چراغ خطی روکار چست؟

نور خطی یا چراغ خطی روکار در فضاهایی استفاده می شود که سقف کاذب نداشته باشند یا نتوان در سقف کاذب شیارهای مورد نظر برای نورپردازی به روش توکار را استفاده کرد. هم چنین در شرایطی که محیط مورد نظر از نظر بلندی و ارتفاع سقف برای چراغ خطی آویز مناسب نباشد.

این کار موجب می شود تا بتوان بدون نیاز به تغییر در سقف و دیوار به یک سیستم روشنایی جدید و دلخواه دست پیدا کرد. نورپردازی به روش روکار موجب نمایان شدن بدنه چراغ می شود که برای زیباتر شدن فضا می توان رنگ بدنه چراغ را با دکوراسیون داخلی هماهنگ کرد.

قبل از نصب و انتخاب چراغ خطی مناسب بایستی ویژگی های محیط و شرایط آن برای نصب، نوع نصب، طول عمر مفید، عدم نفوذ رطوبت و گرد وغبار به درون چراغ و شارنوری را در نظر گرفت تا به یک نور خطی مناسب رسید.

چراغ خطی روکار با گذشت زمان به هزینه های بالایی برای تعمیر یا تعویض نیاز ندارند و افراد می توانند در قبال هزینه پایینی که صرف می کنند، فضای مورد نظر خود را هم از نظر ظاهری و هم از نظر نورپردازی به یک حد مطلوب برسانند.

مزیت مهم استفاده از نور خطی

یکی از بزرگ ترین مزایای استفاده از چراغ های خطی برای نورپردازی، مصرف پایین انرژی توسط آن ها است. چراغ لاینر می تواند درصد بالایی از انرژی الکتریکی که مصرف می کند را به روشنایی تبدیل کرده و از هدر رفت انرژی جلوگیری نماید. شما می توانید جهت مشاوره و دریافت قیمت برای خرید چراغ خطی با کارشناسان نورابین به شماره 021-22525249 تماس حاصل بفرمایید.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.