تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مارس 2022 - 10:13
کد خبر : 503556

درآمد ۶.۵ میلیارد دلاری اپل از طریق حذف شارژر از داخل جعبه آیفون

درآمد ۶.۵ میلیارد دلاری اپل از طریق حذف شارژر از داخل جعبه آیفون

درآمد ۶.۵ میلیارد دلاری اپل از طریق حذف شارژر از داخل جعبه آیفون اپل از سال ۲۰۲۰ تا الان همه گوشی‌های آیفون خود را بدون شارژر در جعبه عرضه کرده است. اپل این کار را به بهانه‌های ‌زیست‌محیطی شروع کرد، ا..

درآمد ۶.۵ میلیارد دلاری اپل از طریق حذف شارژر از داخل جعبه آیفون

اپل از سال ۲۰۲۰ تا الان همه گوشی‌های آیفون خود را بدون شارژر در جعبه عرضه کرده است. اپل این کار را به بهانه‌های ‌زیست‌محیطی شروع کرد، اما حال مشخص شده است که این شرکت چه سود خوبی از این کار کسب کرده است.

خبرگزاری دیلی‌میل گزارش داده است که اپل با حذف شارژر و هدفون ایرپاد از داخل جعبه‌های آیفون، حدود ۶.۵ میلیارد دلار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده است و از طرف دیگر نیز خریداران آیفون مجبور شده‌اند برای خرید هر شارژر ۲۰ واتی ۱۹ دلار بپردازند و قیمت یک ایرپاد نیز ۱۲۹ دلار است.

مطالب مرتبط:

  • بنچمارک گیک بنچ عملکرد قدرتمند آیفون SE 2022 را نشان می دهد
  • مقایسه مشخصات آیفون SE 2 (2020) با آیفون SE 3 (2022)

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت این است که کاهش سایز جعبه‌های آیفون باعث شده تا اپل در هر پالت حدود ۷۰ درصد جعبه‌های بیشتری جای بدهد و به این ترتیب حدود ۴۰ درصد از هزینه‌های نقل‌وانتقال خود را کاهش بدهد.

شارژر آیفون

طبق آمار، اپل از زمان حذف شارژر و ایرپاد از داخل جعبه گوشی‌های آیفون بیش از ۱۹۰ میلیون دستگاه عرضه کرده است و اگر این تعداد را در هزینه‌های فوق ضرب کنیم به رقم ۶.۵ میلیارد دلار می‌رسیم که واقعا رقم قابل‌توجهی است.

در هر حال، به نظر می‌رسد اپل شیوه جدیدی برای درآمدزایی پیدا کرده است و احتمالا این روش را در سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داد.

نظر شما درباره این سیاست اپل چیست؟ آیا شما حاضرید پول اضافی بابت خرید شارژر اپل بدهید؟

منبع: PhoneAr

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.