تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 می 2021 - 16:06
کد خبر : 37262

دستور توقف جمع‌آوری اطلاعات کاربران توسط مقامات آلمان به فیسبوک

دستور توقف جمع‌آوری اطلاعات کاربران توسط مقامات آلمان به فیسبوک

دستور توقف جمع‌آوری اطلاعات کاربران توسط مقامات آلمان به فیسبوک اخبار مربوط به جمع‌آوری اطلاعات کاربران توسط اپلیکیشن واتس‌اپ و ارسال این اطلاعات به فیسبوک جنجال زیادی را در بین طرفداران به راه انداخت..

دستور توقف جمع‌آوری اطلاعات کاربران توسط مقامات آلمان به فیسبوک

اخبار مربوط به جمع‌آوری اطلاعات کاربران توسط اپلیکیشن واتس‌اپ و ارسال این اطلاعات به فیسبوک جنجال زیادی را در بین طرفداران به راه انداخت. براساس اخبار جدید، واتس‌اپ دسترسی کاربران به برخی از ویژگی‌های اپلیکیشن را تا زمان توافق با قوانین آن محدود خواهد کرد. حالا به‌نظر می‌رسد که فیسبوک برای استفاده از این رویکرد در کشور آلمان با مشکل مواجه شده است.

یوهانس کاسپار، مدیر سازمان حفاظت و آزادی اطلاعات آلمان در گزارش جدید خود اعلام کرد که مشکلاتی را در قوانین و ضوابط جدید واتس‌اپ پیدا کرده است. کاسپار ادعا می‌کند که رویکرد جدید واتس‌‍‌اپ با قوانین GDPR که برای تمام شرکت‌هایی که اطلاعات مشتریان، کاربران و کارکنان را جمع‌آوری می‌کنند یکسان است، مغایرت دارد. متن زیر قسمتی از گزارش کاسپار در این خصوص است:

روش ارسال اطلاعات و جمع‌آوری اطلاعات (در اپلیکیشن واتس‌اپ) واضح نبوده و در بین نسخه‌های اروپایی و جهانی آن متفاوت است. همچنین محتوای آن‌ نیز کاملاً گمراه‌کننده بوده و تناقض‌های زیادی در آن مشاهده می‌شود. حتی پس از بررسی‌های متعدد، هنوز مشخص نیست که تایید قوانین و ضوابط این اپلیکیشن چه پیامدهایی را برای کاربران در پی خواهد داشت. همچنین کاربران نمی‌توانند با رضایت خود این قوانین را تایید کنند چرا که در صورت مخالفت، واتس‌اپ برخی از قابلیت‌های اپلیکیشن را از دسترس آن‌ها خارج می‌کند.

مطالب مرتبط:

  • قابلیت رمز گذاری سراسری برای اینستاگرام و فیسبوک فعلاً عرضه نمی شود

  • هزینه ۲۳ میلیون دلاری فیسبوک برای امنیت مارک زاکربرگ

فیسبوک واتس‌اپ

آقای کاساپر با اعمال تحریمی سه‌ماهه از دسترسی فیسبوک به اطلاعات کاربران جلوگیری کرده و از چند کشور دیگر نیز درخواست کرده که تا از این اقدام کشور آلمان پیروی کنند. فیسبوک در مصاحبه با وب‌سایت بلومبرگ اعلام کرد که این اقدام کاسپار از اجرای قوانین جدید واتس‌اپ جلوگیری نخواهد کرد. فیسبوک بر این باور است که قانون‌گذاران آلمان در مورد هدف قوانین جدید واتس‌اپ دچار سوءتفاهم شده‌اند.

از زمان عرضه‌ی این قانون جدید در اپلیکیشن واتس‌آپ، کاربران بسیاری آن را ترک کرده و همزمان میزان تقاضا برای اپلیکیشن‌های دیگر نیز افزایش یافته است. دو اپلیکیشن تلگرام و سیگنال در این مدت توانستند تا کاربران بسیاری را جذب کنند. این اقدام فیسبوک با انتقادات فراوانی رو‌به‌رو بوده است و این در حالی است که تبادل اطلاعات اپلیکیشن واتس‌آپ با فیسبوک پس از خریداری‌شدن آن توسط این شرکت در سال ۲۰۱۴ اجتناب‌ناپذیر بوده است.

منبع: GSMArena

1منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.