تاریخ انتشار : یکشنبه 30 اکتبر 2022 - 22:47
کد خبر : 505666

راهنما خرید الیاف بتن

راهنما خرید الیاف بتن

همان طور که می دانید بتن از سه عنصر اصلى شن و ماسه و سیمان تشکیل گردیده است و نقش الیاف تقویتی بتن که در آن شن و ماسه طی پروسه هیدراتاسیون سیمان و پس از تکمیل یک واکنش توسط سیمان به همدیگر چسبانده می شوند، بسیار مهم می باشد. از الیاف بتن برای وصل

همان طور که می دانید بتن از سه عنصر اصلى شن و ماسه و سیمان تشکیل گردیده است و نقش الیاف تقویتی بتن که در آن شن و ماسه طی پروسه هیدراتاسیون سیمان و پس از تکمیل یک واکنش توسط سیمان به همدیگر چسبانده می شوند، بسیار مهم می باشد.

از الیاف بتن برای وصل کردن بیشتر بخش های تشکیل دهنده بتن و پیشگیری از رشد ترک ها و به حداکثر رساندن قدرت جذب انرژی ، بابکارگیری خاصیت درگیری اجزا باسطوح داخلی بیشتر در بتن استفاده میگردد. به همین صورت استفاده از الیاف در بتن یا ملات ، مزیت هایی مثل: بیشتر شدن مقاومت بتن ، کاهش ترک خوردگی ها درعمق و سطح بتن ، افزایش انعطاف پذیری بتن و قدرت جذب انرژی تحت اثر بارهای ضربه‌ای ، موج‌های انفجاری ، وضعیت‌ تنش های پیچیده  و مانند آنرا به همراه دارد.

انواع الیاف پلیمری بتن چیست؟

انواع الیاف پلیمری ، الیاف پلی اتیلن و الیاف فورتا باتوجه به روشهای تولید الیاف پلیمری بتن درپایه ها ، ساختار و شکل های مختلف طراحی شده و بر حسب مورد استفاده و نیاز پروژه قابل استفاده میباشند.( ادامه درباره الیاف بتن چیست ؟ )

انواع الیاف مورد استفاده در بتن شامل الیاف فلزی بتن ، انواع الیاف ماکروسنتتیک بتن ، الیاف پلی پروپیلن pp ، الیاف شیشه در بتن ، الیاف پلاستیک بتن ، الیاف فورتا در بتن ، الیاف پلی اتیلن و … در کاربرد های مختلف مورد استفاده قرارمیگیرند.

کاربرد الیاف مصنوعی در ساخت بتن های توانمند ، مسلح نمودن بتن انواع کفسازی صنعتی و تقویت مقاطع بتنی و تولید قطعات و اجزاء پیش ساخته از اهمیت بالایی برخوردار میباشد.

مزیت های اصلی الیاف پلی پروپلین بتن چیست؟

¨     الیاف PP بتن مانع از ته نشین شدن متریال تشکیل دهنده بتن می شود. در طراحی سازه های بتنی مشکل جدی همراه با جدا شدن بخش های تشکیل دهنده بتن است. ماسه و یا شن در ترکیب سیمانی بتن قرار ندارند؛ بلکه قرار است همراه با ملات سیمان و آب ساختار منسجم بتن را پدید آورند. اما وقتی حجم بتن ریزی بالا است، این متریال سنگین وزن رو به ته نشین شدن دارد.

پس با بتنی که دو فاز شده است و به هیچ حالت نمیتواند ساختار مستحکم ما را تأمین نماید، مواجه می باشیم. الیاف بتن از مدل پلی پروپلین، قابلیت شناور شدن در تمامی حجم بتن را دارند.

این الیاف مانع از حرکت بخش های سنگین به شکل ته نشین شدن می ‌شود. الیاف بتن از نوع پلی پروپلین یکی از ایده های موثر در کاهش عدد اسلمپ بتن می باشد. چرا که بدون تاثیر در طرح اختلاط بتن قادر است تا از سطح روان پذیر بودن آن بکاهد. در نتیجه با ایجاد یک ساختار منسجم مانع از ته نشین شدن ذرات سنگین بتن باشد.

¨     رسیدن به بتن مسلح در استفاده از میلگردها قابلیت استحکام بالایی را پدید می‌ آورد. اما در مقابل باعث افزایش وزن قابل توجه بتن نیز خواهد شد. شاید در یک بخش از سازه مانند فونداسیون چندان چالشی در افزایش وزن بتن احساس نشود؛ اما در تشکیل بخش ‌های میانی تا ارتفاع بالای سازه، ایجاد یک بتن مستحکم و کم وزن اولویت بالایی است.

الیاف PP بتن با هدف خلق یک بتن مسلح سبک وزن بهترین هستند. غالباً در استفاده از الیاف PP بتن می توانیم از حجم آلماتورها بکاهیم. به این ترتیب بدون آنکه استحکام بتن را تحت تاثیر گذاشته باشیم، توانسته ایم از وزن کلی آن کاسته، قدرت مانور بالاتری را در طراحی سازه ایجاد کنیم.

¨     استفاده از الیاف پلی پروپلین بتن باعث کاهش درجه قلیایی محیط بتن می شود. محلول سیمان در آب، یک ساختار شیمیایی با اثر قلیایی شدید است که علاقه بالایی به ایجاد واکنش هایی با فلزاتی مانند میلگردهای مانده در بطن بتن را دارند

راهنما خرید الیاف بتن

هزینه انواع الیاف بتن چقدر است؟

لذا حضور این ترکیب به مرور زمان ساختار فلزی در بتن مسلح را تخریب می‌ کند. الیاف پلی پروپلین بتن می‌ تواند از درجات قلیایی بودن محیط بتن بکاهد. الیاف پلی پروپلین تاثیری شیمیایی بر ماهیت بتن ندارند. اما از درصد حجم مواد تاثیر گذار شیمیایی در حجم کلی بتن می کاهد. این تاثیر باعث کاهش اثر قلیایی بتن خواهد شد.

در حال حاضر الیاف پلی پروپلین را به عنوان متداول ترین نوع از الیاف بتن یاد می کنند. الیافی که توانسته است در جمع بزرگی از انواع بتن ریزی ها در انواع ساخت و ساز ها کارایی مناسب خود را نشان داده باشد. اگر چه می توان این الیاف بتن را به شکل مستقل در حجم بتن استفاده کرد.

اما غالبا در محیط های ساخت و ساز از الیاف پلی پروپلین در کنار دیگر الیاف ها استفاده می شود. لکن برای بسیاری این نوع به عنوان بهترین الیاف برای بتن های سبک وزن انتخاب می شود. خصوصا در هنگام کف سازی بناهای مسکونی. الیاف بتن کف که بتواند سبکی را در ارتفاع طبقات بنا تامین نماید از مدل الیاف پلی پروپلین بتن می باشد.

فروشگاه نیکا کورپ

فروشگاه نیکا به آدرس اینترنتی http://nikacorp.com  با تجربه 20 ساله در زمینه واردات، عرضه و فروش انواع تجهیزات صنعتی، فعالیت اینترنتی خود را از دی ماه 1396 آغاز نمود. فروشگاه نیکا با اتکا به تجربه 20 ساله در زمینه تولید ماشین آلات ساختمانی و تجربه 10 ساله در زمینه واردات انواع ماشین آلات ساختمانی، کشاورزی و تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک سایت خود را در دی ماه 1396 دایر نموده است و اقدام به ارائه یکی از کاملترین سایت ها در زمینه فروش انواع ماشین آلات ساختمانی، کشاورزی، تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک نموده است. شما می توانید کلیه محصولات را با ضمانت بهترین قیمت و همچنین ضمانت اصلی بودن کالا از ما خرید نمایید. امیدواریم با استعانت از پروردگار الهی در اجرای هر چه بهتر این مهم و خدمت به مشتریان گرامی موفق باشیم. در این مسیر صمیمانه پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خوبان هستیم.

 

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.