تاریخ انتشار : سه‌شنبه 20 سپتامبر 2022 - 8:23
کد خبر : 505429

روش های تشخیص کیفیت لنز دوربین مداربسته

روش های تشخیص کیفیت لنز دوربین مداربسته

هر چقدر تعداد پیکسل یا نقطه ها در تشکیل تصویر گرفته شده یک دوربین مداربسته بیشتر باشد به مراتب کیفیت و وضوح تصویر زیاد می شود. باید در نظر داشت عامل اساسی کیفیت تصویر تنها در این نیست، بلکه به نوع لنز و سنسور حساس به نور هم وابسته است. پس شرکتهای تولید کننده این

هر چقدر تعداد پیکسل یا نقطه ها در تشکیل تصویر گرفته شده یک دوربین مداربسته بیشتر باشد به مراتب کیفیت و وضوح تصویر زیاد می شود. باید در نظر داشت عامل اساسی کیفیت تصویر تنها در این نیست، بلکه به نوع لنز و سنسور حساس به نور هم وابسته است. پس شرکتهای تولید کننده این موارد را نیز در نظر می گیرند.

برای همین است که اگر یک دوربین مداربسته IP دو مگاپیکسلی  که شرکت سازنده معتبر تولید می کند، احتمال دارد کیفیت تصویر آن بالاتر از سازنده یک شرکت که دوربین سه مگاپیکسلی تولید کرده باشد. هر چه عدد مگاپیکسل دوربین مداربسته بیشتر باشد وضوح و کیفیت تصاویر گرفته شده بالاتر خواهد بود. کیفیت تصویر دوربین مدار بسته به موارد مختلفی از جمله زیر بستگی دارد:

  • مگاپیکسل
  • رزولوشن دوربین و یا دستگاه ضبط
  • حسگر تصویری
  • سایز سنسور دریافت کننده نور
  • شدت نور دریافت شده
  • مقدار قابلیت دوربین در تشخیص دقیق طیف رنگ
  • میزان فریم در ثانیه فیلم
  • فشرده سازی فیلم
  • دید درشب                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         برای تشخیص اینکه بدانیم دوربین مداربسته چندمگاپیکسل است: روش اول و آسان ترین راه این است ک ب پارت نامبر ویا مدل دوربین مداربسته مراجعه کنیم برای مثال دوربین مداربسته داهوآ با مدل ۱۲۰۰ DPعدد۲نشان گر این است ک دوربین مداربسته ۲ مگاپیکسلی است.مدل ۱۴۰۰DPعدد ۴نشانگر ۴ مگاپیکسل بودن همان دوربین قبلی با شکل و قیافه یکسان است. پس عموما شکل و قیافه یکسان دوربین ها دلیل بر کیفیت تصویر یکسان انها نمیباشد.روش های دیگری برای یافتن این مساله وجود دارد برای مثال ب منوی دستگاه DVRویاNVRمراجعه کرده و از منوی دوربین رزولیشن و مگاپیکسل دوربین مداربسته بررسی میشود.

تفاوت دوربین مداربسته 5 مگاپیکسلی با 2 مگا پیکسلی

جهت مقایسه دوربین 2مگاپیکسل و 5 مگاپیکسل AHD باید در مورد این دو مدل و کیفیت دوربین مداربسته اطلاعات فنی داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین انتخاب میان این دو کیفیت از دوربین مداربسته را داشته باشید. میدان دید در شب دوربین در حد قابل قبول باشد . که این دوربین های مداربسته  جهت بکارگیری در راهرو ها مناسب هستند. لازم به دگر هست که  خرید دوربین مداربسته داهوا وخرید  دوربین مداربسته ارزان قیمت که در فروشگاه دوربین مداربسته ایمن پاد به فروش می رسد همه از نوع2 و 3 و 4 و 8 مگا پیکسلی هستند که برای مشاهده محصولات آن در عین حال که کیفیت خوبی دارند می توانید کلیک کنید.

دوربین مداربسته دومگاپیکسلی

یک دوربین مداربسته دو مگاپیکسلی دارای وضوح تصویر قابل قبول و پوشش حرکات سریع در تصویر است. این مدل دوربین برای محیط هایی که میدان دید دوربین کم است مناسب میباشد. توجه کنید این نوع دوربین دارای قیمت مناسب باشد.

دوربین مداربسته پنج مگاپیکسلی

دوربین های امنیتی (5MP 1920p) دوربین هایی با کیفیت بسیار عالی هستند که تصاویر 5 مگاپیکسلی AHD با کیفیت و با  سنسور تصویر دوربین پیشرفته داده هایی عالی را ضبط می کنند. دوربین مدار بسته 5MP وابسته به مارک و مدل دوربین، از وضوح بالای 3072 * 1728 و یا 2560 * 1920 برخوردار است. هر پیکسل اضافه شده از دوربین های 5 مگاپیکسلی وضوح و کیفیت تصویر را بالاتر می‌برد.

پس دوربین امنیتی 5 مگاپیکسلی گزینه ای عالی است که در بیرون از منزل جهت شناسایی واضح چهره های افراد و شماره صفحه کاربرد دارد و یا برای جزئیات غنی از وسایل دور از منزل قرار می گیرد. بعضی از شما امکان دارد از دوربین های آنالوگ و یا دوربین های 1080p استفاده کرده و فقط یک نسخه ارتقا را در نظر بگیرید.

مزایای خرید دوربین مداربسته 5 مگاپیکسل

روش های تشخیص کیفیت لنز دوربین مداربسته

یک دوربین امنیتی 5 مگاپیکسلی باید تصاویر را با وضوح و کیفیت تصویر به معنای زیبایی شناختی ثبت و ضبط کند یعنی تصاویر دوربین مداربسته این مدل  از دوربینها باید کیفیت به مراتب بالاتر و واضح تری داشته باشد.

وضوح بهتر

دوربین های 5 مگاپیکسلی به دلیل وضوح ارتقا یافته، وضوح بهتری نسبت به دوربین های مگاپیکسلی کمتر دارند. برای مثال، دوربین IP 5MP با اطمینان حداقل دو برابر واضح تر از دوربین های 2MP (1080p) است.

کیفیت تصویر

همه دوربین های 5 مگاپیکسلی تصاویر با کیفیت 5 مگاپیکسلی را به شما ارائه نمی دهند، و یک دوربین IP واقعی REAL 5MP وضوح بهتری دارد و از معیار زیبایی شناسی هم از خلوص و تعادل رنگ بهتری برخوردار است.

سنسور تصویر دوربین و زاویه دید بیشتر

بعضی از دوربین های امنیتی 5MP رزولوشن خود را بدون نیاز به بروزرسانی سنسور و تطبیق لنزها بهبود بخشیدند، در نهایت زاویه دید دوربین ارتقا میابد. دوربین AHD 5MP باید سنسور تصویر سایز بزرگتر و لنزهای بهتری برای تولید تصاویر واقعی تر 5 مگاپیکسلی و در وضوح و عملکرد طیف رنگ داشته باشد.

به همین خاطر دوربین های امنیتی INFINITY 5MP سنسور تصویر را به اندازه بزرگتر و لنزهای تطبیق 1 / 2.9 ارتقا دادند تا تصاویر با کیفیت بالا 5MP واقعی را به راحتی تضمین کنند و یکی از اساسی ترین فاکتورها در زمینه مقایسه دوربین 2مگاپیکسل و 5 مگاپیکسل AHD میباشد.

 

به علاوه دوربین امنیتی 5MP امروزه به یک نوع ضرورت در زندگی در ایران تبدیل شده است و شما باید برای افزایش امنیت محل زندگی و یا کسب و کار خود از  با کیفیت ترین نوع دوربین مداربسته استفاده نمایید .

نتیجه گیری انتخاب دوربین 5 مگاپیکسل و یا 2مگاپیکسل

ما به شما توصیه میکنیم حتما از نصب دوربین مدار بسته برای محل کار یا منزل خود استفاده نمایید و با استفاده از مشاوره رایگان ما در cctvimenpad.com بهترین کیفیت دوربین مداربسته خریدی با کیفیت و متناسب با نیاز تان داشته باشید. پیش از اقدام برای خرید دوربین مداربسته و نصب به دستگاه DVR از فروشگاههای معتبر خرید نمایید. در این راستا میتوانید از فروشگاه ایمن پاد خریدی مطمئن داشته باشید.

برند های برتر دوربین مداربسته

برند هایک ویژن

شرکت هایک ویژن (Hikvision) از بزرگترین تولید کنندگان سیستم های حفاظتی مطرح در دنیا است. برند هایک ویژن طی 19 سال گذشته بخش بزرگی از بازار دنیا را به دست گرفته. نصب و راه اندازی دوربین مداربسته هایک ویژن بسیار آسان می باشد.

برند هایلوک

برند هایلوک (Hilook) از جدیدترین و قویترین برند های دوربین مداربسته است. دوربین هایلوک نسبت به ویژگی هایی که دارد قیمت بسیار پایین تری دارد. در اصل هایلوک برند اقتصادی شرکت هایک ویژن می باشد.

برند داهوا

شرکت داهوا (Dahua) همواره در جستجوی جدیدترین تکنولوژی ها و بهترین راه حل های ممکن است. همواره حدود 10 درصد از سود فروش سالانه خود را در در راستای تحقیق و توسعه محصولات خود اختصاص داده است. برند دوربین مداربسته Dahua به دلیل کیفیت تصویر بالایی که دارد توانسته است جایگاه بسیار خوبی در بازارهای جهانی پیدا کند.

نقاط قوت دوربین داهو

 

روش های تشخیص کیفیت لنز دوربین مداربسته

ارائه تصاویر با کیفیت

امکان دسترسی به تصاویر با کیفیت از راه دور

سیگنال تصویری قدرتمند

کیفیت تصویر: 5 مگاپیکسل 2K (2880 × 1620)

جنس بدنه فلزی و با کیفیت

دارای استاندارد حفاظتی

قابلیت دید در شب

ویژگی بهبود تصویر در محیط های ضد نور

فناوری BLC به معنای بهبود دیجیتالی کیفیت تصویر در فضا های با اختلاف نور زیاد

دارای فیلتر حذف کننده موج مادون قرمز در برابر حسگر تصویر

تکنولوژی WDR قابلیت مکانیزم کنترل خودکار نور دریافتی

قابلیت کاهش دهنده نویز دیجیتال

قابلیت تبدیل HD و sd

منو OSD

اکثر فروشگاه های مرتبط  به فروش دوربین مداربسته همچون فروشگاه دیجی کالا، ترب، فروشگاه دوربین مداربسته ایمن پاد و فروشگاه ایمالز  با هدف جلب رضایت مشتریان و با داشتن سابقه طولانی در زمینه انواع تجهیزات حفاظتی و نظارتی اقدام به عرضه محصولات داهوا با گارانتی اصلی می نمایند. لذا شما مشتریان عزیز بدون نگرانی می توانید خرید خود را کامل نمایید.

معایب دوربین های مداربسته ارزان قیمت

سیستم پردازش داخلی ضعیف : عمل پردازش تصویر و تبدیل آن به سیگنال های الکتریکی و رادیویی آنالوگ توسط یک سیستم پردازش داخلی انجام می شود. دوربین های مداربسته ارزان قیمت از سیستم پردازش تصویر ضعیفی برخوردار هستند و غالباً دارای تصاویر با کیفیت و رزولوشن پایین می باشند. به علاوه یک دوربین مداربسته ارزان به دلیل کنتراست پایینی که دارد نمی تواند عمل متعادل سازی نور را به خوبی انجام دهد.

نمایش رنگ بصورت غیر واقعی : این مورد یکی از معایب دوربین های مداربسته با قیمت پایین است که تصاویری ضبط شده در آن با رنگی متفاوت از آنچه هست قابل مشاهده می باشد.

قابلیت دید در شب ضعیف : دوربین های ارزان قیمت اغلب قابلیت دید در شب ندارند یا این قابلیت در آنها خیلی ضعیف است. شرکت های سازنده این محصول با نصب چند لامپ ال ای دی سعی در اضافه کردن دید در شب به دوربین های مداربسته ارزان قیمت را داشته اند که اینکار چندان موثر نبوده است. به همین خاطر اگر کیفیت تصویر برداری در شب برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است توصیه می کنیم از این نوع دوربین ها خریداری و استفاده نکنید.

با وجود اینکه به معایب دوربین های مداربسته ارزان قیمت اشاره شد در بیشتر موارد همین محصولات می توانند نیاز مشتری را به صورت کامل برطرف کرده و دارای کیفیت و امکانات بسیار خوبی هستند. اگر دوربین را در محل مناسب و با توجه به شکل ظاهری و نوع و کارایی آن نصب و استفاده کنید بسیار برای شما مقرون به صرفه بوده و هیچ مشکلی از نظر استفاده و خرید دوربین مداربسته ارزان قیمت وجود نخواهد داشت.

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.