تاریخ انتشار : شنبه 18 مارس 2023 - 18:36
کد خبر : 506296

روش های رفع گرفتگی سینک

روش های رفع گرفتگی سینک

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و خانه تکانی های معمول، گرفتگی لوله سینک که منجر به تماس با یکی از شرکت های معتبر و شبانه روزی لوله بازکنی تهران می شود، یکی از مشکلاتی است که ممکن است در هر آشپزخانه ای رخ دهد. دلایل مختلفی ممکن است  در بروز این اتفاق نقش

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و خانه تکانی های معمول، گرفتگی لوله سینک که منجر به تماس با یکی از شرکت های معتبر و شبانه روزی لوله بازکنی تهران می شود، یکی از مشکلاتی است که ممکن است در هر آشپزخانه ای رخ دهد. دلایل مختلفی ممکن است  در بروز این اتفاق نقش داشته باشند، از جمله رسوب گرفتگی لوله تخلیه سینک، ورود مو و آشغال های ریز و درشت به داخل لوله، شستشوی بیش از حد چربی و روغن در سینک و عوامل دیگر. اما در نهایت مسئله مهم این است که گرفتگی لوله سینک هر چه سریع تر باید رفع شود. برای اینکه بتوان انسداد لوله سینک را رفع کرده و از بین برد، بهتر است قطعات سینک را شناخته و طرز کار آن را بدانید.

البته ممکن است نحوه باز کردن گرفتگی سینک بر اساس سبک سینک ها متفاوت باشد. با توجه به طراحی سینک های آشپزخانه که ممکن است به ماشین ظرفشویی یا … متصل شوند؛ موارد مختلفی در گرفتگی سینک ظرفشویی دخیل هستند.

از نکاتی که در ادامه گفته می شود جهت یادگیری نحوه باز کردن گرفتگی سینک استفاده نمایید.

در وهله اول بهتر است از نحوه عملکرد تخلیه سینک فاضلاب خود اطلاعاتی کسب کنید. نوع سینک خود را به خوبی شناخته و درباره قطعات آن اطلاعات کاملی داشته باشید.

نکته مهمی که باید به آن توجه نمایید این است که معمولاً علت گرفتگی سینک ظرفشویی انباشته شدن پسماند مواد غذایی، چربی ها و روغن داخل لوله سینک ظرفشویی می باشد. پس بهتر است برای اینکه این مشکل برای شما پیش نیاید از ریختن روغن و چربی، پسماند مواد غذایی، تفاله چای و هر نوع زباله یا مواد اضافی داخل لوله ظرفشویی خودداری کنید. در این صورت مدت های طولانی با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد اما به هر حال ممکن است این مشکل برای شما به وجود بیاید که در این صورت در ادامه روش های آسانی را برای رفع این مشکل معرفی خواهیم کرد تا شما قبل از تماس با لوله بازکنی مشکل خود را حل نمایید.

دلایل عدم تخلیه آب سینک

گاهی آب سینک ظرفشویی تخلیه نمی شود. چنین شرایطی به شدت آزاردهنده و سخت می باشد؛ به طوری که معمولاً در چنین شرایطی تمام تلاش خود را برای رفع هر چه سریع تر مشکل می کنیم. زمانی که لوله به طور کامل مسدود شد و آب سینک دیگر تخلیه نشد؛ خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه کارساز خواهد بود. چرا که در برخی موارد عدم تخلیه آب سینک، نه به دلیل گرفتگی لوله، بلکه نشانه پر شدن چاه فاضلاب است که چاره ای جز تماس با شرکت تخلیه چاه تهران که مکانیزه و بهداشتی، با تانکرهای 10 و 12 هزار لیتری و انواع پمپ تخلیه اقدام به تخلیه چاه می کنند، نیست.

دلایل مختلفی ممکن است موجب به وجود آمدن این مشکل شود که عبارتند از:

  • رسوب گرفتگی و جرم گرفتگی لوله
  • تجمع چربی و روغن در لوله
  • جمع شدن مو، پرزفرش و موادی از این قبیل در لوله
  • انباشته شدن مواد غذایی، تفاله چای، میوه و سبزیجات داخل لوله
  • شیب نامناسب لوله

با شستن ظروف روغنی در سینک ظرفشویی روغن و چربی وارد لوله شده و در مجاورت آب سرد قرار می گیرد. آب سرد موجب سفت شدن و چسبیدن چربی ها به دیواره لوله شده و کم کم با کم شدن قطر لوله گرفتگی شدید شده و لوله به طور کامل مسدود می شود و در نتیجه آب فاضلاب سینک بالا می زند.

مواد غذایی که به سینک راه پیدا می کنند با گذشت زمان ته نشین می شوند. در این صورت لوله ی سینک ظرفشویی نیز مسدود می شود. با فاسد شدن مواد غذایی ته نشین شده بوی نامطبوع فاضلاب  در خانه منتشر می می شود. برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین مشکلاتی استفاده از توری ها و صافی های مناسب در سینک ظرفشویی برای پیشگیری از ورود زباله ها و پسماند مواد غذایی به داخل لوله لازم و ضروری می باشد. البته نمی‌توان گفت که این توری ها کاملا ما را از شر گرفتگی و انسداد لوله خلاص می کنند اما به هر حال از شدت گرفتگی جلوگیری می نمایند.

روش های رفع گرفتگی سینک

علائم گرفتگی لوله سینک ظرفشویی

نشانه هایی در سینک ظرفشویی وجود دارد که ما را از گرفتگی لوله سینک مطلع می کند. شاید شما نیز این نشانه ها را در سینک ظرفشویی خود دیده باشید اما تا کنون توجهی به آنها نکرده اید. توصیه می کنیم هریک از این علائم را که مشاهده کردید، اگر با روش هایی که در ادامه توضیح داده می شود، قادر به رفع گرفتگی لوله سینک، هستید، آن را برطرف کنید. وگرنه با یکی از شعب لوله بازکنی تضمینی و شبانه روزی لوله بازکنی پونک که با پشتیبانی چندماهه می باشد، تماس بگیرید.

این نشانه ها عبارتند از:

بوی بد فاضلاب از آشپزخانه

گاهی ورود مواد غذایی به داخل لوله و ته نشین شدن آنها منجر به فاسد شدن مواد غذایی در لوله می شود که این خود موجب ایجاد بوی بد و نامطبوع می گردد. این مورد نمی تواند دلیل محکم و قطعی برای گرفتگی لوله باشد. در واقع استشمام بوی بد فاضلاب نشان می دهد که پس از مدتی به احتمال زیاد سینک ظرفشویی دچار گرفتگی خواهد شد.

تخلیه آهسته و کند آب سینک ظرفشویی

بعضی اوقات رسوب در دیواره لوله موجب کم شدن قطر لوله شده و این مسئله موجب تخلیه کند آب فاضلاب می شود. گاهی انباشته شدن مواد غذایی زباله و یا هر چیز دیگری تخلیه آب را با مشکل مواجه می کند.

گرفتگی‌های متعدد

بعضی وقت ها بدون علت خاصی لوله دچار انسداد شده و پس از چند دقیقه یا چند ساعت مشکل خود به خود حل می شود.

روش های رفع گرفتگی سینک

روش های رفع گرفتگی سینک ظرفشویی

روش های متعددی وجود دارد که می توانید برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی از آنها استفاده نمایید اما توجه داشته باشید که روش هایی که در ادامه معرفی می کنیم صرفاً برای گرفتگی های سطحی مورد استفاده قرار می گیرند و بیشتر به عنوان راه حلی برای جلوگیری از این مشکل می باشند. در صورتی که با روش های گفته شده موفق به رفع گرفتگی نشدید نوع گرفتگی شدید است و بایستی با شماره مندرج در سایت تماس حاصل کنید تا سرویسکارانی جهت حل مشکل شما در سریع ترین زمان ممکن اعزام نماییم.

استفاده از آب گرم

استفاده از آب گرم یکی از روش های ساده، ارزان و مهم برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی آشپزخانه به شمار می رود. شما می توانید با ریختن یک ظرف آب گرم پس از تخلیه آب سینک، به شل شدن و حل شدن روغن ها و چربی های موجود در لوله کمک کنید. در صورتیکه گرفتگی لوله سطحی باشد به احتمال زیاد با این روش مشکل شما حل خواهد شد البته معمولا تکرار چندین باره این روش در تاثیرگذاری آن بسیار موثر است.

استفاده از قلاب دست ساز خانگی

شما می توانید با استفاده از وسایل مختلف موجود در خانه مثل آویز لباس یک قلاب کاملا خلاقانه درست کرده و از آن برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی استفاده نمایید. این قلاب زمانی کارساز و موثر واقع می شود که گرفتگی با پرز و مو رخ داده باشد. برای درست کردن قلاب، آویز لباس را صاف کرده و انتهای آن را به شکل قلاب در آورید. سپس با  فرو کردن میله داخل لوله تا جایی که به گرفتگی برخورد کند می توانید مواد را با سر قلاب بیرون بکشید. این کار را چندین بار با چرخاندن و عقب و جلو کردن قلاب تکرار کنید. تا نتیجه موفقیت آمیز حاصل شود.

استفاده از تلمبه پلاستیکی جهت رفع گرفتگی سینک

در زمان های قدیم معمولاً خانه ها معمولاً یک تلمبه پلاستیکی در هر خانه ای یافت می شد. البته هنوز هم از این وسیله در بعضی از خانه ها استفاده می شود باید بگوییم که این ابزار جزو ابزارهای بسیار عالی برای باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی می باشد.

در تهیه تلمبه پلاستیکی دقت داشته باشید تا جنس آن نرم و انعطاف پذیر باشد. سعی کنید این ابزار را در خانه داشته باشید تا هنگام گرفتگی سینک ظرفشویی آن را روی لوله سینک قرار داده و تلمبه زنی نمایید. با چند بار بالا و پایین کردن تلمبه به احتمال زیاد گرفتگی برطرف خواهد شد.

رفع گرفتگی سینک با محلول های لوله بازکنی خانگی

برای درست کردن محلول های خانگی لوله بازکن از مواد زیر استفاده نمایید:

  • نمک
  • جوش شیرین
  • آب جوش
  • سرکه

در ابتدا یک پیمانه جوش شیرین را به همراه نمک داخل لوله سینک ظرفشویی بریزید. پس از آن سرکه را اضافه کنید. مخلوط این سه ماده منجر به واکنش شیمیایی شده و همانند یک آتشفشان از لوله فوران خواهد کرد.

با این روش می توانید پسماند مواد غذایی، مو و … را داخل لوله از بین ببرید.

پس از ریختن محلول به داخل لوله ۲ الی ۳ ساعت صبر کرده و پس از آن آب گرم را  به درون لوله بریزید تا داخل لوله شسته شده و لوله سینک ظرفشویی باز شود.

رفع گرفتگی سینک با فنر برقی لوله بازکنی

فنر برقی روشی مطمئن و تضمینی برای باز کردن لوله های مسدود شده سینک ظرفشویی می باشد. فنر برقی قادر به رفع هر نوع گرفتگی حتی گرفتگی‌های سخت است به طوری که تا مدت ها دیگر دچار چنین مشکلاتی نخواهید شد.

برای استفاده از فنر برقی از خدمات شرکت‌ لوله بازکنی بهمن به آدرس وب سایت https://lolehbazkon.com/ در این زمینه استفاده نمایید. لوله بازکنی بهمن با داشتن شعب فعال در سراسر تهران بزرگ آماده ارئه خدمات شبانه روزی، تضمینی با پشتیبانی چندماهه لوله بازکنی و تخلیه چاه، به همشهریان عزیز تهرانی می باشد.

 

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.