تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اکتبر 2021 - 9:54
کد خبر : 46567

سامسونگ سرویس ابری بازی های ویدیویی خود را معرفی کرد

سامسونگ سرویس ابری بازی های ویدیویی خود را معرفی کرد

سامسونگ سرویس ابری بازی های ویدیویی خود را معرفی کرد سامسونگ به تازگی تایید کرده است که به حوزه بازی‌های ابری وارد می‌شود. طبق گفته این شرکت کره‌ای، این مهم به واسطه پلتفرم تلویزیون‌های هوشمند تایزن (..

سامسونگ سرویس ابری بازی های ویدیویی خود را معرفی کرد

سامسونگ به تازگی تایید کرده است که به حوزه بازی‌های ابری وارد می‌شود. طبق گفته این شرکت کره‌ای، این مهم به واسطه پلتفرم تلویزیون‌های هوشمند تایزن (Tizen) این شرکت انجام خواهد شد.

این خبر هم‌زمان حین برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت منتشر شد و هنوز جزئيات بیشتری از آن به اشتراک گذاشته نشده است و حتی هنوز مشخص نیست که چه بازی‌هایی طی این سرویس جدید سامسونگ در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

یکی از سوالات پرتکرار کاربران نیز پلتفرم‌هایی است که این سرویس روی آن‌ها در دسترس قرار خواهد گرفت که متاسفانه در حال حاضر برای آن جوابی نداریم. تاریخ عرضه و نحوه عرضه این سرویس نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

مطالب مرتبط:

  • معرفی بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری
  • فیس بوک گیمینگ ابری را به دستگاه های اپل می آورد

بازی‌های ابری یکی از حوزه‌های در حال پیشرفت است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات و رقبای قدیمی به آن علاقه‌مند شده‌اند. البته سامسونگ پیش از این نیز در این حوزه فعالیت کرده است و سرویس جدید این شرکت، اولین ورود این غول کره‌ای به این بازار نیست.

شرکت مذکور در اوایل دهه ۲۰۱۰ میلادی با Gaikai، یک شرکت فعال در حوزه استریم بازی‌های ویدیویی همکاری کرد تا این تجربه را به تلویزیون‌های بالا رده خود وارد کند. فرایند این همکاری دقیقاً مانند چیزی است که امروز شاهد آن هستیم.

به زودی سرویس کلاود گیمینگ (Cloud Gaming) سامسونگ نیز به شما اجازه خواهد داد که بازی‌های مورد علاقه‌تان را تنها به وسیله یک تلویزیون، اتصال اینترنت و یک کنترلر تجربه کنید.

سرویس بازی های ابری سامسونگ

حتی این سیستم در حالت آزمایشی عرضه شد اما صاحب جدید Gaikai در آن زمان تصمیم گرفت که به یک راه متفاوت قدم گذارد. در واقع صاحب این سرویس شرکت سونی بود که امروز می‌توان بقایای آن سرویس را تحت نام «پلی استیشن نو » (PlayStation Now) مشاهده کرد.

اکنون در سال ۲۰۲۱ میلادی سامسونگ مسلماً در این بازار با رقبای بیشتری در مقایسه با دهه پیش مواجه است. گوگل مدتی پیش سرویس ابری بازی‌های ویدیویی خود موسوم به استیدیا (Stadia) را راه‌اندازی کرد. آمازون یکی دیگر از غول‌های حوزه فناوری است که به سختی در حال کاری روی لونا (Luna) است و مدتی پیش آخرین بازی استودیوی فرست پارستی خود New World را با موفقیتی بی‌نظیر روانه بازار کرد.

شرکت‌های دیگری مانند مایکروسافت و انویدیا که تمرکز بیشتری روی حوزه بازی‌های ویدیویی دارند هم مدت‌هاست که شروع به فعالیت در این زمینه کرده‌اند. هدف کلی این سرویس‌ها افزایش همه‌گیری سرویس‌های استریم بازی‌های ویدیویی روی بیشترین پلتفرم موجود است؛ رویه‌ای که طی آن انتظار می‌رود نهایتاً کاربران روی گوشی‌های هوشمند و حتی تلویزیون‌های خودشان، تجربه‌ای لذت‌بخش از این صنعت محبوب را تجربه کنند.

در اطلاعات وب‌سایت رسمی سامسونگ اشاره شده است که هدف این سرویس «مهیا کردن امکان تجربه آخرین بازی‌ها روی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ مجهز به سیستم عامل تایزن است». با این حساب به نظر می‌رسد این یک سرویس اختصاصی برای کاربران این تلویزیون‌ها است که البته شاید این موضوع در آینده تغییر کند.

سامسونگ همچنین تایید کرده است که با چندین شرکت در حال همکاری است تا به خوبی انجام چنین چیزی را بر بستر وب ممکن کند. در حال حاضر این تمام چیزی است که ما درباره سرویس کلاود گیمینگ مایکروسافت می‌دانیم ولی به محض انتشار اطلاعات بیشتر، آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

از مدتی پیش فیس بوک خدمات جدید خود را از طریق یک برنامه تحت وب به آیفون‌ها و آیپد‌ها ارائه می‌دهد. از مدتی پیش، کاربران سیستم عامل‌های آی او اس و آیپد او اس می‌توانند این برنامه تحت وب را مانند یک برنامه واقعی به صفحه اصلی دستگاه خود اضافه کنند.

این سایت به شما امکان می‌دهد بازی‌های وب ساده مانند را آیفون‌ها و آیپد‌ها انجام دهید و عناوین گرافیکی بیشتری مانند بازی‌های مسابقه‌ای را پخش کنید.

کتابخانه بازی‌های وب فیس بوک که شامل عناوین مبتنی بر اچ دی ام ال ۵ در کنار عناوین پیشرفته‌تری است که مستقیماً از فضای ابری پخش می‌شوند، از سیستم پرداخت‌های سفارشی شبکه اجتماعی به نام فیس بوک پی برای پذیرش خرید‌های درون بازی استفاده می‌کنند.

منبع: The Verge

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.