تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 فوریه 2021 - 10:20
کد خبر : 34290

سردرگمی بیماران در برخی مراکز درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی

سردرگمی بیماران در برخی مراکز درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی

سالم‌خبر: صدور دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی ‌اگرچه از ابتدای اسفند ماه برای تسهیل در خدمات درمانی به بیمه شدگان حذف شده است اما برخی مراکز درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی ظاهرا در ای..

سالم‌خبر: صدور دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی ‌اگرچه از ابتدای اسفند ماه برای تسهیل در خدمات درمانی به بیمه شدگان حذف شده است اما برخی مراکز درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی ظاهرا در این زمینه توجیه نشده و از پذیرش بیماران سرباز می زنند.

سالم‌خبر: صدور دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی ‌اگرچه از ابتدای اسفند ماه برای تسهیل در خدمات درمانی به بیمه شدگان حذف شده است اما برخی مراکز درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی ظاهرا در این زمینه توجیه نشده و از پذیرش بیماران سرباز می زنند.
با افزایش شکایت‌ها از این عدم پذیرش مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین صدور دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی ‌اگرچه از ابتدای اسفند ماه برای تسهیل در خدمات درمانی به بیمه شدگان حذف شده است اما برخی مراکز درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی ظاهرا در این زمینه توجیه نشده و از پذیرش بیماران سرباز می زنند. اجتماعی اعلام کرد: عدم پذیرش بیماران در مراکز درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی تخلف محسوب شده و مراکز بهداشت ودرمان موظف به پذیرش بیمار با کارت ملی هستند.
شهرام غفاری با اشاره به حذف صدور دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی افزود: اکنون با حذف دفترچه‌ بیمه، بیمه‌شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی در مراکز بهداشت ودرمان طرف با افزایش شکایت‌ها از این عدم پذیرش مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: عدم پذیرش بیماران در مراکز درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی تخلف محسوب شده و مراکز بهداشت ودرمان موظف به پذیرش بیمار با کارت ملی هستند. قرارداد این سازمان باید با کارت ملی پذیرش شوند.
وی تصریح کرد: بیمه‌شدگان سازمان در صورت مراجعه و عدم پذیرش در بیمارستان‌ها ومراکز درمانی طرف قراراداد نیز با ارسال نام بیمار، کد ملی وهمچنین عنوان مرکز درمانی، می‌توانند مساله را پیگیری کنند.
غفاری توصیه کرد: در حال حاضر اما بیمه‌شدگان سازمان حتی‌الامکان دفترچه بیمه را به همراه اکنون با حذف دفترچه‌ بیمه، بیمه‌شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی در مراکز بهداشت ودرمان طرف قرارداد این سازمان باید با کارت ملی پذیرش شوند داشته باشند، زیرا گاها برخی از مراکز درمانی در سطح شهر از طرح حذف دفترچه بیمه اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.
به گفته مدیرکل درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی، بیمه‌شدگان در صورت اتمام اعتبار این دفترچه‌ها نیز در صورت وجود برگه آن را به همراه داشته باشند.
وی ادامه داد: برخی از پزشکان و بیمارستان‌ها نیز از نسخ الکترونیکی استفاده می‌کنند بیمه‌شدگان سازمان در صورت مراجعه و عدم پذیرش در بیمارستان‌ها ومراکز درمانی طرف قراراداد نیز با ارسال نام بیمار، کد ملی وهمچنین عنوان مرکز درمانی، می‌توانند مساله را پیگیری کنند و با بهره‌گیری از این نسخ نیازمند دفترچه بیمه نخواهند بود؛ اما در صورت عدم استفاده از نسخ الکترونیکی، پزشکان نسخه بیمار را در سرنسخه بنویسند.
وی همچنین در خصوص سابقه بیمه‌شدگان افزود: حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی ارتباطی به سابقه بیمه‌شدگان این سازمان نخواهد داشت. با اجرای این طرح صرفا نسخه پزشک باید بر سرنسخه نوشته شود.
غفاری با در حال حاضر اما بیمه‌شدگان سازمان حتی‌الامکان دفترچه بیمه را به همراه داشته باشند، زیرا گاها برخی از مراکز درمانی در سطح شهر از طرح حذف دفترچه بیمه اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند اشاره به بی‌اطلاعی برخی از مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی از این طرح همچون پیامبران، شهیدرجایی وشهدای تجریش نیز گفت: این مراکز هم در حال حاضر بیماران را بدون دفترچه پذیرش می‌کنند و انشاءالله تا پایان هفته نیز تمامی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت ودرمان طرف قرارداد در زمینه پذیرش بیماران با کارت ملی مشکلی نخواهند داشت.
مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.