تاریخ انتشار : دوشنبه 11 ژانویه 2021 - 11:00
کد خبر : 4279

سونی در سال 2020 تنها کمتر از یک میلیون واحد کنسول در ژاپن فروخته است

سونی در سال 2020 تنها کمتر از یک میلیون واحد کنسول در ژاپن فروخته است

پلی استیشن 5 یک عرضه بسیار عالی را تجربه کرد و در بسیاری از نقاط جهان رکورد جدیدی را برجای گذاشت و حتی برخی از فروشگاه‌ها در انبارهایشان هیچ موجودی از این کنسول را در اختیار ندارند. با این حال سونی در..

پلی استیشن 5 یک عرضه بسیار عالی را تجربه کرد و در بسیاری از نقاط جهان رکورد جدیدی را برجای گذاشت و حتی برخی از فروشگاه‌ها در انبارهایشان هیچ موجودی از این کنسول را در اختیار ندارند. با این حال سونی در ژاپن، کشور مادری خود عملکرد خوبی از لحاظ فروش کنسول نسل نهمی خود نداشته و اخیراً هم گزارش‌های ناخوشایندی درباره آن منتشر شده است. افزون بر ارسال محدود موجودی به ژاپن، برخی تحلیل‌گران باور دارند که این شرکت دیگر تمرکز چندانی روی زادگاه خود ندارد. البته سونی هربار این شایعات را تکذیب کرده است ولی آیا واقعاً همین طور است؟

طبق داده‌های موسسه فامیتسو که به تازگی در انجمن ResetEra منتشر شده است، سونی در سال 2020 عملکرد رضایت‌بخشی در ژاپن نداشته و تنها کمتذ ار یک میلیون واحد کنسول به فروش رسانده است؛ حال مسئله زمانی بغرنج‌تر می‌شود که ذکر کنیم فروش هر دو کنسول پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 در این آمار لحاظ شده‌اند. از سال 1994 این اولین باری است که سونی کمتر از یک میلیون واحد کنسول در ژاپن به فروش می‌رساند؛ همچنین با احتساب 2020، این چهارمین سالی محسوب می‌شود که تقاضا برای کنسول‌های خانواده پلی استیشن کاهش یافته است.

شرکت سونی به تازگی تولید تمام مدل‌ها به غیر از نسخه 500 گیگابایت جت بلک را در ژاپن متوقف کرده است تا روی تولید و عرضه مناسب پلی استیشن 5 تمرکز کند. حال باید منتظر بود و دید که این موضوع چگونه روی فروش این کنسول‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

شرکت مایکروسافت از جمله تولیدکنندگان دیگری است که در مجموعه سال‌های فعالیت ایکس باکس هرگز به عملکرد خوبی در بازار ژاپن دست نیافته است. با وجود این که سونی در گذشته محبوبیت خوبی را در بازار بازی‌های ویدیویی ژاپن به دست آورده بود اما حال گویا باید استراتژی‌های جدیدی را در نظر بگیرد.

منبع: Gaming Bolt

نوشته سونی در سال 2020 تنها کمتر از یک میلیون واحد کنسول در ژاپن فروخته است اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.