تاریخ انتشار : شنبه 15 می 2021 - 9:01
کد خبر : 38652

سگا به دنبال زنده کردن فرانچایزهای قدیمی مانند Crazy Taxi است

سگا به دنبال زنده کردن فرانچایزهای قدیمی مانند Crazy Taxi است

سالها از زمان اوج شرکت سگا و فرانچایزهای کلاسیک آن مانند بازی Crzay Taxi می‌گذرد. دوران آن بازی‌های کلاسیک به سر آمده و این شرکت‌هایی مانند سونی و مایکروسافت هستند که بخش بزرگی از بازار را به دست گرفت..

سالها از زمان اوج شرکت سگا و فرانچایزهای کلاسیک آن مانند بازی Crzay Taxi می‌گذرد. دوران آن بازی‌های کلاسیک به سر آمده و این شرکت‌هایی مانند سونی و مایکروسافت هستند که بخش بزرگی از بازار را به دست گرفته‌اند. اخیراً گزارشی توسط IGN منتشرشده که خبر از زنده کردن فرانچایزها و بازی‌های کلاسیک و دوست‌داشتنی سگا می‌دهد.

IGN گزارش داده که شرکت سگا اخیراً جلسه‌ای مبنی بر بررسی ایده زنده کردن بازی‌های کلاسیک برگزار کرده است. این شرکت ژاپنی، برندهای محبوبی مانند Crazy Taxi و Jet Set Radio و همچنین Panzer Dragoon را «به‌دقت» بررسی کرده و می‌خواهد ببینید آیا ریمستر این بازی‌ها گزینه بهتری خواهد بود یا اینکه به سمت بازسازی آن‌ها قدم بردارد و شروع به ساخت نسخه‌های جدید کند؟

در ادامه جلسه از یک «بازی فوق‌العاده» صحبت شده که قرار است در سال مالی 2026 در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد. مشخص نیست این چه بازی خواهد بود که تا 5 سال آینده منتشر نخواهد شد و از حالا بحث و گفتگوی جدی در مورد آن شروع‌شده است. در مورد برندهای قدیمی مانند Crazy Taxi یا نسخه 4K بازی Jet Set Radio هیچ‌چیز نمی‌دانیم و ممکن است این اتفاق درنهایت رخ ندهد. سگا اخیرا تغییراتی در ساختار مدیریتی خود هم ایجاد کرده و باید دید آینده این شرکت چطور خواهد بود.

نام‌های دیگری مانند Rez و Streets of Rage هم در لیست دیده می‌شوند که مدت‌هاست از آن‌ها خبری نداریم. سگا مدت‌هاست کار روی فرانچایزهای کلاسیک را رها کرده و تنها تعداد مشخص مانند Sonic و Persona را به‌طورجدی ادامه داده است. با گسترش صنعت بازی و پیدا شدن اسم‌های جدید، سگا هم می‌خواهد بار دیگر خود را به‌عنوان یک توسعه‌دهنده مهم معرفی کند و در حال بررسی تمامی گزینه‌های موجود است.

Crazy Taxi یک بازی نوستالژیک

بازی Crazy Taxi که بیشتر میان ما ایرانی‌ها با عنوان «تاکسی دیوانه» شناخته می‌شود اولین بار در سال 1999 و توسط استودیو Hitmaker ساخته شد. این بازی یک اثر ریسینگ با المان‌های اکشن و آرکید بود که برای پلتفرم‌های مختلف مانند پلی استیشن 2 و ویندوز منتشر شد. بازیکن نقش یک راننده تاکسی را بر عهده داشت که باید مشتریان را به سریع‌ترین روش به نقاط دیگر شهر می‌برد.

فرانچایز Crazy Taxi با لحظات دیوانه‌وار و هیجان انگیزش معروف شد که باید مشتری را در زمان اندکی به مقصد رساند. تقریباً هیچ قانونی در بازی وجود نداشت و می‌توانستیم از انواع و اقسام حرکات نمایشی استفاده کنیم. در کنار گیم پلی دیوانه‌وار، موسیقی هیجان‌انگیز از گروه‌های معروف آمریکایی مانند Offspring هم به کیفیت بازی افزوده بود. امیدواریم این بازی کلاسیک باکیفیت بالا در اختیار طرفداران قدیمی و جدید قرار گیرد.

منبع: Engadget

نوشته سگا به دنبال زنده کردن فرانچایزهای قدیمی مانند Crazy Taxi است اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.