تاریخ انتشار : یکشنبه 17 ژانویه 2021 - 12:30
کد خبر : 11853

شماره تلفن های کاربران واتس اپ وب در جستجوی گوگل یافت شده است

شماره تلفن های کاربران واتس اپ وب در جستجوی گوگل یافت شده است

شماره تلفن های کاربر..

شماره تلفن های کاربران واتس اپ وب در جستجوی گوگل یافت شده است

به نظر نمی‌رسد به‌زودی مشکلات واتس اپ تمام شود. ادعا شده است که واتس اپ پس از گپ‌های گروهی، شماره تلفن های کاربران واتس اپ وب را از طریق فهرست بندی در جستجوی گوگل نشان داده است. چند روز پیش گزارش شد که گروه‌های واتس اپ در جستجوی گوگل ظاهر شده است. این موضوع به معنی آن است که هرکسی می‌تواند گروه‌های واتس اپ را پیدا کند و با جستجوی گروه در گوگل به آن بپیوندد.

لینک‌های چت گروهی واتس اپ نیز در چند روز گذشته قابل جستجو در گوگل بود

طبق گفته‌های محقق امنیتی با نام راجشخار راجاهاریا، شماره تلفن های کاربران وب واتس اپ در جستجوی گوگل ظاهر شده است. واتس اپ یک اپلیکیشن تلفن همراه است اما می‌توان از آن در لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی نیز استفاده کرد. راجاهاریا به IANS گفت:

این اطلاعات فاش شده از طریق واتس اپ در وب اتفاق افتاده است. اگر کسی از واتس اپ روی لپ‌تاپ یا رایانه شخصی استفاده می‌کند، شماره های تلفن همراه در جستجوی گوگل نشان داده می‌شود. این شماره تلفن های شخصی کاربران است و نه شماره های تجاری.

او همچنین چند عکس از صفحه را به اشتراک گذاشته بود. این نسبتاً هشداردهنده است زیرا بسیاری از افراد حرفه‌ای از طریق لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی خود به واتس اپ دسترسی پیدا می‌کنند.

همین چند روز پیش، پیوندهای چت گروهی در جستجوی گوگل در دسترس بود. در نتیجه، هرکسی می‌توانست به‌راحتی نام گروه را در گوگل جستجو کند و با استفاده از پیوند به گروه‌های موجود در واتس اپ بپیوندد. این مشکل به دلیل نمایه‌سازی برطرف شد اما اکنون پیوندهای چت گروهی واتس اپ از گوگل حذف شده است.

اپلیکیشن واتساپ

واتس اپ به کاربران توصیه کرده است که لینک‌های گپ گروهی فاش‌شده را حذف کنند

راجاهاریا در بیانیه‌ای گفته بود:

علی‌رغم اینکه واتس اپ به کاربران توصیه کرده و به گوگل گفته است که پیوندهای گپ گروهی را که قبلاً فاش شده است را حذف کنند، شماره تلفن های همراه از طریق برنامه واتس اپ وب اکنون در جستجوی گوگل نمایه می‌شود. با این حال، واتس اپ بعد از مدت کوتاهی به وجود این آسیب‌پذیری اذعان کرد و بیانیه‌ای صادر کرد.

واتس اپ گفت که «از مارس ۲۰۲۰، واتس اپ برچسب «بدون شاخص» را در تمام صفحات پیوند عمیق قرار داده است که به گفته گوگل، آن‌ها را از فهرست بندی خارج می‌کند. ما بازخورد خود را به گوگل داده‌ایم تا این گپ‌ها را فهرست نکند». برای یادآوری، هر زمان کسی به گروهی بپیوندد، همه افراد آن گروه اعلانی دریافت می‌کنند و مدیر می‌تواند در هر زمان لینک دعوت گروه را لغو یا تغییر دهد.

مانند تمام محتوایی که در کانال‌های قابل جستجو و عمومی به اشتراک گذاشته می‌شود، پیوندهای دعوت‌شده به‌صورت عمومی در اینترنت توسط سایر کاربران واتس اپ یافت می‌شود. پیوندهایی که کاربران می‌خواهند به‌صورت خصوصی با افرادی که می‌شناسند و به آن‌ها اعتماد دارند به اشتراک بگذارند نباید در یک وب سایت قابل دسترسی عمومی قرار بگیرند.

یک موضوع مشابه در نوامبر ۲۰۱۹ برطرف شده بود. در آن زمان نیز گپ‌های گروهی در جستجوی گوگل ظاهر شده بود. با این حال، این موضوع توسط یک محقق امنیتی به فیس بوک گزارش شد و رفع شد.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.