تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اکتبر 2021 - 7:26
کد خبر : 45178

شکایت ترامپ از توییتر برای بازگرداندن حساب کاربری‌اش

شکایت ترامپ از توییتر برای بازگرداندن حساب کاربری‌اش

شکایت ترامپ از توییتر برای بازگرداندن حساب کاربری‌اش دونالد ترامپ به‌تازگی در یکی از دادگاه‌های فدرال آمریکا از توییتر شکایت کرده و این دادگاه خواسته است تا توییتر حساب کاربری او را بازگرداند. به گزار..

شکایت ترامپ از توییتر برای بازگرداندن حساب کاربری‌اش

دونالد ترامپ به‌تازگی در یکی از دادگاه‌های فدرال آمریکا از توییتر شکایت کرده و این دادگاه خواسته است تا توییتر حساب کاربری او را بازگرداند. به گزارش واشینگتن پست، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در شکایت خود گفته است که اقدام توییتر در بستن اکانت او نوعی سانسور دیگران است و این پلتفرم با همدستی مخالفان او در کنگره آمریکا مانع از حضور او در این شبکه اجتماعی شده‌اند.

مطالب مرتبط:

  • بلومبرگ: توییتر به‌زودی امکان آرشیو توییت‌ها و چند قابلیت دیگر را ارائه می‌کند
  • توییتر تست قابلیت جدید بلاک نرم فالوورها را آغاز کرد

توییتر در ۸ ژانویه امسال بعد از آنکه طرفدارن ترامپ به کنگره آمریکا یورش بردند و باعث مرگ چندین نفر شدند اکانت او را بست و در توضیح این اقدام خود گفت که این کار را به‌خاطر جلوگیری از بروز خشونت بیشتر انجام می‌دهد. اکانت توییتری ترامپ در زمان بسته شدن بیش از ۸۸ میلیون فالوور داشت و بررسی‌ها نشان می‌داد که میزان انتشار اطلاعات جعلی درباره انتخابات آمریکا بعد از بسته شدن اکانت او به میزان ۷۳ درصد کاهش یافت است. با این‌حال، برخی از توییت‌های ترامپ که در زمان انتخابات آمریکا توسط توییتر مسدود شدند، همچنان در سایر شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌ها منتشر می‌شدند.

البته این فقط توییتر نبود که اکانت ترامپ را مسدود کرد، بلکه فیس بوک و یوتیوب هم او را از پلتفرم‌های خود اخراج کردند. ترامپ علاوه بر توییتر علیه این دو شرکت هم شکایت کرده و رفتار آن‌ها را نقض متمم اول قانون اساسی آمریکا و در جهت ساسنور کردن صدای دیگران قلمداد کرده است. ترامپ مدعی است که این شبکه‌های اجتماعی نسبت به او رفتار تبعیض‌آمیزی دشته‌اند و قانون را زیر پا گذاشته‌اند. البته نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که متمم اول قانونی اساسی آمریکا متوجه دولت آمریکا است و نه شرکت‌های خصوصی، بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که نتیجه شکایت ترامپ علیه این شبکه‌های اجتماعی به کجا ختم می‌شود و آیا او دوباره می‌تواند به توییتر بازگردد یا نه.

منبع: Cnet

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.