تاریخ انتشار : یکشنبه 31 ژانویه 2021 - 5:00
کد خبر : 29123

شیائومی به‌دنبال تغییر تصمیم ترامپ برای قرار دادن این شرکت در لیست سیاه آمریکا است

شیائومی به‌دنبال تغییر تصمیم ترامپ برای قرار دادن این شرکت در لیست سیاه آمریکا است

شیائومی به‌دنبال تغی..

شیائومی به‌دنبال تغییر تصمیم ترامپ برای قرار دادن این شرکت در لیست سیاه آمریکا است

چند هفته قبل، وقتی که دونالد ترامپ هنوز رئیس جمهور آمریکا بود، در آخرین روزهای ریاست خود، چند شرکت چینی دیگر را تحریم کرد و در لیست سیاه آمریکا قرار داد که شیائومی یکی از آن‌هاست.

براساس این حکم، تمام شرکت‌های آمریکایی نمی‌توانند با شیائومی همکاری و یا روی آن سرمایه‌گذاری کنند. در همین راستا، شیائومی بیانیه‌ای صادر کرد با این مضمون که شرکت همیشه قوانین را رعایت کرده و در حوزه مربوطه، کسب‌و‌کار خود را گسترش می‌دهد. این شرکت تایید کرد که کاملاً برای خدمات غیرنظامی فعالیت و تجارت می‌کند. شیائومی گفت که به‌هیچ‌عنوان نه وابسته به ارتش است و نه شرکت نظامی دیگر تحت نظر حکومت کمونیستی چین. شیائومی بیان کرد که اقدامات لازم را برای حمایت از کاربران و ذی‌نفعان خود انجام خواهد داد.

امروز، نشریه بلومبرگ گزارش داد که سومین تولیدکننده بزرگ تلفن هوشمند در جهان، شکایتی را تنظیم کرده است که بتواند با ارائه به دادگاه در آمریکا، خود را از لیست سیاه بازگرداند. این شکایت و دفاعیه آن در مقابل مقامات جدیدی که توسط جو بایدن انتخاب شده‌اند، انجام خواهد شد.

می بند

این اقدام برای شیائومی بسیار جدی است زیرا اگر بخواهد به رشد خود ادامه دهد نیاز دارد که از این لیست سیاه خارج شود. اگر این اتفاق نیفتد، شیائومی فروش خوب خود در کشور هند را، که دومین مصرف‌کننده گوشی هوشمند در جهان است و به دلیل میانگین حقوق سالیانه ۲۰۰۰ دلاری مردم هند، توانسته با عرضه گوشی‌های اقتصادی رشد بسیار خوبی داشته باشد، از دست می‌دهد و با مشکل بزرگی مواجه خواهد شد.

باید گفت که فعلاً شیائومی نمی‌تواند در آمریکا گوشی هوشمند بفروشد، اما فروش محصولات دیگری مثل پاوربانک و یا می‌ بند بسیار خوب پیش می‌رود.

طبق دستورات دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری، شرکت‌های چینی زیادی مانند زد‌تی‌ای و هواوی به‌عنوان تهدید علیه امنیت ملی آمریکا قلمداد شده و تحریم شدند. این تصمیم باعث شد که هواوی، گوگل و خدمات آن را از دست بدهد و همچنین نتواند با شرکت‌های مختلف برای ساخت تراشه قرارداد امضا کند. همین امر باعث فروش زیربرند آنر شد و اکنون به‌نظر می‌رسد که احتمالاً هواوی دیگر نمی‌تواند گوشی پرچمدار نیز تولید کند.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.