تاریخ انتشار : جمعه 29 اکتبر 2021 - 10:01
کد خبر : 46648

فیس بوک اولین آواتارهای کدک خود را به نمایش گذاشت

فیس بوک اولین آواتارهای کدک خود را به نمایش گذاشت

فیس بوک اولین آواتارهای کدک خود را به نمایش گذاشت فیس بوک که حالا به متا تغییر نام پیدا کرده است در رویداد امروز خود علاوه بر اعلام برند جدید خود، اشاره‌هایی هم به آینده فناوری پردازش از جمله آوتار کد..

فیس بوک اولین آواتارهای کدک خود را به نمایش گذاشت

فیس بوک که حالا به متا تغییر نام پیدا کرده است در رویداد امروز خود علاوه بر اعلام برند جدید خود، اشاره‌هایی هم به آینده فناوری پردازش از جمله آوتار کدک کرد.

فیس بوک در این مراسم تصاویری از اولین آواتارهای کدک خود که شباهت زیادی به واقعیت داشتند به نمایش گذاشت. فیس بوک می‌گوید که این آواتارها به‌صورت لحظه‌ای رندر شده‌اند و در واکنش به دنیای واقعی ساخته شده‌اند. مارک زاکربرگ همچنین توضیحاتی درباره فناوری اینترفیس‌ عصبی داد که به کاربر اجازه کنترل یک رایانه را فقط با استفاده از حرکت انگشتانش خواهد داد.

مطالب مرتبط:

  • فیس بوک از نام و لوگوی جدید خود رونمایی کرد: متا

  • مارک زاکربرگ از برنامه‌های رویاپردازنه فیس بوک پرده برداشت

فیس بوک همچنین در جریان مراسم دیروز خود گفت که آواتارهای کدک کاربران را قادر خواهند ساخت تا کنترل بهتری روی چشم‌ها، بیان چهره، مدل مو و ظاهر خود داشته باشند. فیس بوک با انتشار دموهایی نشان داد که چگونه پوست و موی آواتار می‌توانند به شرایط نوری مختلف و محیط‌های متفاوت واکنش نشان بدهند و اینکه چگونه با لباس‌های تعاملی می‌توانند کار کنند.

فیس بوک گفته است که این فناوری هنوز در ابتدای راه خود است و سخت‌افزاری زیادی برای ایجاد یکی از آواتارها لازم است بطوریکه این شرکت مجبور شده از رایانه‌های بسیار قدرتمند برای رندر کردن آن‌ها استفاده کند. اما نکته هیجان‌انگیز ماجرا اینجاست که فیس بوک قصد دارد امکانی برای کاربران فراهم کند که آن‌ها خودشان این آواتارها را رندر کنند.

فیس بوک همچنین دمویی از محیط رندرینگ لحظه‌ای خود نشان داد که گفته است این محبط درنهایت تبدیل به مکانی برای کاربران برای استفاده از آواتارهایشان برای تعامل با اشیای واقعی خواهد شد. هرچند محیط‌های مجازی واقع‌نما چیز جدیدی نیستند اما اینکه کاربر بتواند تغییراتی در آن‌ها در محیط واقعی ایجاد کند و سپس آن تغییرات را در دنیای مجازی ببیند واقعا بی‌نظیر است.

اما در رابطه با اینترفیس عصبی باید بگوییم که فیس بوک این فناوری را با استفاده از روشی به نام الکترومیوگرافی انجام داده است. این روش سیگنال‌های ارسالی از مغز شما به دستان‌تان را به دستورات کامپیوتری تبدیل می‌کند. البته فیس بوک این فناوری را اوایل امسال نیز به نمایش گذاشته بود با این تفاوت که مدل دیروز به جای دستگاه‌های مغزخوان از روش الکترومیوگرافی استفاده می‌کند.
اینها فناوری‌های جدیدی بودند که فیس بوک یا همان متا در رویداد دیروز خود از آن‌ها پرده برداشت و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این فناوری‌ها آیا درنهایت به دنیای واقعی راه پیدا می‌کنند یا نه.

نظر شما درباره این فناوری‌ها چیست؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراگ بگذارید.

منبع: The Verge

منبع مقاله

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.