تاریخ انتشار : شنبه 14 آگوست 2021 - 8:55
کد خبر : 44067

ماه جولای ۲۰۲۱ گرمترین ماه کره زمین از زمان دهه ۱۹۵۰ میلادی بوده است

ماه جولای ۲۰۲۱ گرمترین ماه کره زمین از زمان دهه ۱۹۵۰ میلادی بوده است

ماه جولای ۲۰۲۱ گرمترین ماه کره زمین از زمان دهه ۱۹۵۰ میلادی بوده است اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) رسماً اعلام کرد که ماه جولای ۲۰۲۱ گرمترین ماه کره زمین از زمان شروع ثبت داده‌های آب‌و‌هوایی ..

ماه جولای ۲۰۲۱ گرمترین ماه کره زمین از زمان دهه ۱۹۵۰ میلادی بوده است

اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) رسماً اعلام کرد که ماه جولای ۲۰۲۱ گرمترین ماه کره زمین از زمان شروع ثبت داده‌های آب‌و‌هوایی در دهه ۱۹۵۰ میلادی بوده است.

مطالب مرتبط:

  • آیا زندگی کنونی به پیش‌بینی صد سال گذشته از آن رسیده است؟

  • ده ها هزار نفر خواستار جلوگیری از بازگشت جف بزوس از فضا به زمین شدند

طبق گزارش این اداره، در ماه جولای امسال رکوردهای قبلی بالاترین درجه‌حرارت زمین که مربوط به سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ می‌شوند شکسته شده است. ریک اسپینارد (Rick Spinrad) رئیس اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا در یک بیانیه گفته است:

در رابطه با گرم شدن زمین، اتفاقات بسیار بدی در حال اتفاق افتادن است. روند تغییرات آب‌وهوایی کره زمین، به‌طرز آشفته و درهم‌گسیخته‌ای در حال پیشرفت است.

دانشمندان شواهد زیادی در اختیار دارند که رابطه بین تغییرات آب‌وهوایی با گرمایش زمین را به‌خوبی نشان می‌دهند. جدیدترین گزارش آب‌وهوایی سازمان ملل که هفته گذشته منتشر گردید گفته است که انسان‌ها با سوزاندن سوخت‌‌های فسیلی، آب‌وهوای کره زمین را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار داده‌اند. طبق این گزارش، تقریباً همه مناطق کره زمین، به‌جز قطب‌ها، شاهد شدیدترین افزایش درجه‌حرارت از زمان دهه ۱۹۵۰ میلادی بوده‌اند.

گرمایش زمین

اینگر آندرسون (Inger Andersen) مدیر اجرایی برنامه محیط‌زیست سازمان ملل متحد هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود:

گرمایش زمین هر سال در حال بدتر شدن است و این موضوع در حال‌حاضر یک مسئله بسیار مهم برای همه مردم جهان است و هیچ‌کس از آن در امان نیست.

هرچند ماه جولای امسال گرمترین ماه کره زمین از زمان شروع ثبت داده‌های هواشناسی است، اما این افزایش درجه‌حرارت، در برخی مناطق دنیا، شدت بیشتری داشته است. طبق گزارش اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا، در ماه جولای امسال، رکورد درجه‌حرارات سطحی زمین در کل نیکره شمالی شکسته شده است.

البته این گرمایش بی‌سابقه زمین حتی می‌تواند در مناطق سردتر دنیا نیز تبعاتی به دنبال داشته باشد؛ به‌ویژه اینکه این مناطق فاقد زیرساخت‌های مناسب برای سازگاری با چنین دماهایی نیز هستند. برای مثال، منطقه جنوب‌غربی کانادا و شمال غربی اقیانوس آرام، در تابستان امسال به‌طور ناگهانی موج‌های حرارتی شدیدی را تجربه کرده‌اند که این موضوع باعث مرگ صدها نفر و بستری شدن هزارن نفر در بیمارستان‌ها شده است. تیمی از محققان گفته‌اند که وقوع شدیدترین موج گرما که اواخر ماه ژوئن امسال اتفاق افتاده است، مسلماً بدون تغییرات آب‌وهوایی ناممکن بوده است. طبق بررسی‌های این محققان، آمریکای شمالی تابستان امسال شاهد شدیدترین موج گرما از زمان ثبت داده‌های هواشناسی در این منطقه بوده است.

ماه آگوست امسال نیز در حال گذراندن گرمترین روزهای خود است. قاره اروپا ممکن است در این ماه گرمترین روز تاریخ خود را تجربه کند؛ بطوریکه در تاریخ یازدهم آگوست، دمای هوا در منطقه سیسیلی ایتالیا به ۴۸.۸ درجه سانتی‌گراد رسید و حالا سازمان جهانی هواشناسی (WMO) در حال بررسی این رکورد است. شواهد علمی نشان می‌دهند که اگر انتشار گازهای گلخانه‌های همچنان با این سرعت ادامه یاید، جهان احتمالاً شاهد رکوردهای بالاتر درجه‌حرارت خواهد بود.

منبع: The Verge

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.