تاریخ انتشار : جمعه 7 می 2021 - 6:55
کد خبر : 34958

مایکروسافت بالاخره آیکون های ویندوز ۱۰ را به روز می کند

مایکروسافت بالاخره آیکون های ویندوز ۱۰ را به روز می کند

مایکروسافت بالاخره آیکون های ویندوز ۱۰ را به روز می کند شرکت مایکروسافت بالاخره تصمیم گرفت تا آیکون‌های قدیمی خود برای سیستم‌عامل ویندوز را، که از دورهٔ ویندوز ۹۵ تاکنون به‌جا مانده‌اند، به‌روزرسانی ک..

مایکروسافت بالاخره آیکون های ویندوز ۱۰ را به روز می کند

شرکت مایکروسافت بالاخره تصمیم گرفت تا آیکون‌های قدیمی خود برای سیستم‌عامل ویندوز را، که از دورهٔ ویندوز ۹۵ تاکنون به‌جا مانده‌اند، به‌روزرسانی کند. این ابرشرکت نرم‌افزاری قصد دارد تا پایان امسال، دست به تغییرات گسترده‌ای در طراحی آیکون‌های خود بزند؛ تغییراتی که بخشی از آن را در معرفی آیکون‌های ویندوز ۱۰ دیدیم.

یک ماه پیش (مارس ۲۰۲۱) نیز شاهد به‌روزرسانی برخی آیکون‌های این سیستم‌عامل از جمله آیکون پوشه‌ها، فایل اکسپلورر (File Explorer)، درایوها، سطل زباله (Recycle Bin) و … بودیم. مایکروسافت هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی‌هایی برای دگرگون‌سازی تمامِ آیکون‌های قدیمی‌ای است که کاربرانش با آن‌ها مواجه هستند.

مطالب مرتبط:

  • مایکروسافت اپلیکیشن جدیدی را برای ویندوز ۱۰ عرضه می‌کند

  • به‌ روزرسانی جدید ویندوز ۱۰، ظاهر آیکون ها را تغییر می‌دهد

به‌گزارش «ویندوز لِیتِست»، چندین آیکون جدید به‌عنوان بخشی از فایل shell32.dll در ویندوز ۱۰ در دست طراحی هستند؛ از جمله آیکون فلاپی دیسک (مخصوص ذخیره‌سازی فایل‌ها)، مموری و شبکه (مخصوص اتصال به اینترنت). این DLL بخش کلیدی از ویندوز شِل (Windows Shell) محسوب می‌گردد و در موقعیت‌های مختلف، به‌صورت پنجره‌های حاوی آیکون‌ها برای کاربر ویندوز نمایش داده می‌شود.

مایکروسافت ویندوز ۱۰

ثبات این فایل هم‌چنین دلیل اصلی عدم تغییر آیکون‌های ویندوز در طول سال‌های اخیر است. مایکروسافت از زمان معرفی ویندوز ۹۵ تا کنون، تقریباً تمام بخش‌های دیگر سیستم‌عامل را به‌طور کامل به‌روزرسانی کرده‌است و به‌نظر می‌رسد آیکون‌های قدیمی و shell32.dll، تنها مواردی است که در آن‌ها تغییری ایجاد نشده.

بیش از یک دهه از زمان معرفی این آیکون‌های کلاسیک می‌گذرد و هم‌اکنون موقعیت خوبی برای تغییر به‌نظر می‌رسد.

انتظار می‌رود این آیکون‌های جدید در به‌روز رسانی ۲۱ اچ ۲ ویندوز ۱۰ (Windows 10 21H2 update؛ که در ماه اکتبر ۲۰۲۱ عرضه می‌گردد و با نام Windows 10 Sun Valley شناخته می‌شود) مورد استفاده قرار گیرند و شاهد تغییرات ظاهری عظیمی در آن باشیم.

سال گذشته شاهد معرفی چندین آیکون جدید برای کاربران ویندوز ۱۰ بودیم که رنگ و ظاهر جدید و نوآورانه‌ای به رابط کاربری این سیستم‌عامل می‌داد. انتظار می‌رود با این به‌روزرسانی جدید، شاهد اتفاق مشابهی باشیم. گفته می‌شود تغییرات جزئی دیگری نیز برای منوی استارت و برنامه‌های از پیش نصب‌شدهٔ ویندوز ۱۰ در نظر گرفته شده که در آپدیت اکتبر ۲۰۲۱ این سیستم‌عامل لحاظ خواهد شد.

انتظار می‌رود اخبار جدیدتری در رابطه با نسخهٔ Windows 10 Sun Valley در کنفرانس مایکروسافت بیلد (که اواخر این ماه برگزار می‌شود) منتشر شود؛ کنفرانسی که مختص پوشش اخبار مربوط به سیستم‌عامل ویندوز می‌باشد.

منبع: The Verge

1منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.