تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 6 می 2021 - 11:00
کد خبر : 34488

مایکروسافت تابه‌حال هیچ سودی از فروش کنسول Xbox دریافت نکرده است

مایکروسافت تابه‌حال هیچ سودی از فروش کنسول Xbox دریافت نکرده است

روند دادگاهی پرونده اپیک گیمز در مقابل اپل، رازهای زیادی را از روابط مخفی میان کمپانی‌های بزرگ ویدیو گیم فاش کرده است. مایکروسافت در طی روند دادگاهی تائید کرده که تابه‌حال هیچ سودی از فروش کنسول Xbox ..

روند دادگاهی پرونده اپیک گیمز در مقابل اپل، رازهای زیادی را از روابط مخفی میان کمپانی‌های بزرگ ویدیو گیم فاش کرده است. مایکروسافت در طی روند دادگاهی تائید کرده که تابه‌حال هیچ سودی از فروش کنسول Xbox دریافت نکرده است و مدل کسب‌وکار آن‌ها مبتنی بر فروش بازی و نرم‌افزار است و فروش سخت‌افزار را در اولویت قرار نمی‌دهند.

لوری رایت، مدیر توسعه کسب‌وکار Xbox، به‌عنوان یکی از شاهدان پرونده اپیک گیمز در دادگاه حاضرشده و به سؤالات مختلف از سوی وکیل‌های اپیک و اپل جواب داده است. او در جواب به سؤال وکیل شرکت اپیک به نام آقای Wes Earnhardt در مورد میزان سود مایکروسافت از کنسول‌های Xbox، جواب غافلگیرکننده‌ای داده است: مایکروسافت هیچ سودی از فروش سخت‌افزار بازی دریافت نمی‌کند.

ما هیچ سودی دریافت نمی‌کنیم. درواقع کنسول‌های خود را با ضرر می‌فروشیم. ما هیچ سودی از فروش هیچ کنسولی دریافت نکرده‌ایم.

Xbox-Series-S

آیا کسب سود از فروش کنسول Xbox برای مایکروسافت مهم است؟

دانیل احمد، تحلیل‌گر صنعت بازی در حساب توییترش به صحبت‌های خانم رایت واکنش نشان داده و گفته که هر دو کنسول‌های پلی استیشن 5 و Xbox Series X / S با ضرر فروخته می‌شوند اما این روند بالاخره تغییر پیدا می‌کند و سود دریافتی بر هزینه تولید خواهد چربید. برای نمونه فروش کنسول ایکس باکس در هند رکورد زده است و این می تواند نشان از تغییر روند همیشگی باشد دانیل احمد در این مورد می‌گوید:

Daniel-Ahmadضرر دهی سخت‌افزارهای بازی نقش مهمی در دهه 90 و اوایل 2000 و دوران کنسول پلی استیشن 3 داشت(اما حالا این‌چنین نیست). در حال حاضر هر دو کنسول‌های پلی استیشن 4 و Xbox Series X / S ضرر ده هستند و هیچ سودی به کمپانی اصلی نرسانده‌اند اما این روند در ادامه راه تغییر خواهد کرد. پلی استیشن 4 تنها کنسول سونی بود که توانست این روند را بشکند و از همان اوایل به سوددهی برسد و دلیل آن‌هم ثبات قیمت اولیه بود. برای نمونه قیمت پلی استیشن 2 به 100 دلار رسید و همین باعث شد تا سوددهی کنسول با مشکل مواجه شود.

همان‌طور که خواندید، بسیاری از کنسول‌های تاریخ هم ضرر ده بوده‌اند و نتوانسته‌اند باقیمت تولید رقابت کنند اما شرکت‌های بزرگ این خلأ را با فروش بازی و خدمات پرکرده‌اند. چند وقت پیش مشخص شد که مایکروسافت حدود 2.2 میلیارد دلار از بخش گیمینگ سود کرده است اما این رقم تنها مرتبط با نرم‌افزار است و رقم واقعی زمانی به دست می‌آید که ما ضرر مایکروسافت از فروش کنسول Xbox را از آن کم کنیم.

در مورد سونی هم‌چنین قاعده‌ای پابرجا است. اسناد منتشرشده نشان از سود 4.1 میلیارد دلاری بخش فروش بازی سونی دارد اما در سوی دیگر شاهد 1.7 میلیارد دلار ضرر در بخش سخت‌افزار هستیم و درنتیجه سود نهایی این شرکت هم 2.3 میلیارد دلار خواهد بود.

در پارسی گیم بخوانید:

  1. راهنمای خرید کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و اس + قیمت
  2. با 9 بازی جدید Xbox Game Pass آشنا شوید: از Red Dead Online تا FIFA 21
  3. خالق بازی Hitman در حال ساخت یک بازی انحصاری برای Xbox است

منبع: VGC

نوشته مایکروسافت تابه‌حال هیچ سودی از فروش کنسول Xbox دریافت نکرده است اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.