تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اکتبر 2021 - 7:58
کد خبر : 45751

مایکروسافت یکی از بزرگترین حملات DDoS تاریخ را دفع کرد

مایکروسافت یکی از بزرگترین حملات DDoS تاریخ را دفع کرد

مایکروسافت یکی از بزرگترین حملات DDoS تاریخ را دفع کرد مایکروسافت به‌تازگی موفق شده تا با استفاده از سرویس پردازش ابری آژور (Azure) از حمله‌ی DDoS به یکی از کاربران خود جلوگیری کند. این حمله‌ی 2.4 ترا..

مایکروسافت یکی از بزرگترین حملات DDoS تاریخ را دفع کرد

مایکروسافت به‌تازگی موفق شده تا با استفاده از سرویس پردازش ابری آژور (Azure) از حمله‌ی DDoS به یکی از کاربران خود جلوگیری کند. این حمله‌ی 2.4 ترابیت بر ثانیه‌ای یکی از بزرگ‌ترین حملات محروم‌سازی از سرویس در تاریخ بوده و خوشبختانه مایکروسافت توانسته تا آن را دفع کند.

امیر دهان، مدیر برنامه ارشد سرویس آژور اعلام کرد که این حمله در اواخر ماه آگوست صورت گرفته و ترافیک آن از حدود 70.000 منبع از کشورهای آسیا-اقیانوسیه از جمله مالزی، ویتنام، تایوان، ژاپن، چین و آمریکا ارسال شده است. این حمله‌ی وسیع در سه مرحله‌ صورت گرفته و حدود 10 دقیقه به‌طول انجامیده است. در اولین مرحله، ترافیک 2.4 ترابیت بر ثانیه به سمت سرورهای این شرکت ارسال شد و این عدد برای مراحل بعدی به ترتیب 0.55 ترابیت بر ثانیه و 1.7 ترابیت بر ثاانیه بوده است.

مایکروسافت یکی از بزرگترین حملات DDoS تاریخ را دفع کرد

حملات DDoS حجم وسیعی از ترافیک را به سمت سرورهای وب‌سایت و یا سرویس مورد نظر ارسال کرده و آن‌ها را به‌طور کلی از دسترس خارج می‌کنند. این حملات معمولاً توسط مجموعه‌ای از بات‌های آلوده به بدافزار انجام شده که هکرها آن‌ها را کنترل می‌کنند.

به‌گفته‌ی آقای دهان، بزگر‌ترین حمله‌ی DDoS به مایکروسافت تا پیش از این مربوط به حمله‌ی 1 ترابیت بر ثانیه‌ای سه‌ماهه‌ی سوم سال 2020 بوده است. آمار نشان می‌دهد که این نوع حملات در سه‌ماهه‌ی پایانی سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته با افزایش 25 درصدی روبه‌رو بوده است. سرویس پردازش ابری مایکروسافت آژور، که توانایی دفع ده‌ها ترابیت حمله‌ی DDoS را دارد، در نیمه‌ی اول سال 2021 موفق شده بود تا یک حمله‌ی 625 مگابیتی را نیز دفع کند.

منبع: TechSpot

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.